voyager laatikko temppuilee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja ford351, 18.12.2008.

  1. ford351

    ford351 Gearhead

    olisi tuollainen 92 neliveton laatikko ei heitä 2 isompaa pykälää, keppi on sama missä asennennossa on, pakki ym. vapaa löytyy..öljyt on vaihdettu. US-partista saatu 5l ja tuntuu ettei sekään riitä, paljonko pitäisi mennä?? On otettu akunkenkä irti mutta ei vaikutusta, onko etuvedossa sama laatikko kuin nelivedossa?
     
  2. lotvonen

    lotvonen 1st gear

    Sama loota etuvedossa ja nelikossa.
    Pelkässä öljynvaihdossa pitäs riittää toi 5l, muistaakseni 4,5 menee.
    Kun turbiinikin tyhjä niin vie himpun yli 7l.
     
  3. ford351

    ford351 Gearhead

    5litraa mennyt ja hyvä että tikku kastuu
     
  4. ford351

    ford351 Gearhead

    Öljyä on oikea määrä, kylmänä toimii hyvin, lämpimenä menee vain kakkonen päällä..
     
  5. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Jos on vanhat öljyt on ihan vaan valuttamalla poistettu ja lisäät 5 litraa niin se on jo liikaa. Tarkista öljyt kone/laatikko lämpimänä auton käydessä ja P-päällä. Jos öljyn pinta on näillä keleillä HOT-rajan yläreunassa niin yli menee reilusti kun öljyt lämpenee kunnolla. Liika öljy ei ainakaan paranna laatikon toimintaa.

    Mitä öljyä laitoit?

    Jos vika on ilmennyt ennen öljynvaihtoa eikä niitä ole muutenkaan vaihdettu säännöllisesti niin saattaa olla ettei vaihdosta ole enää apua. Vaihtoväli 48K tai vähintään kahden vuoden välein. On tarkka loota öljyistään.
     
  6. steppari-91

    steppari-91 1st gear

    Löytyykö välillä kaikki vaihteet ja välillä ei, onko nelivaihteinen tiatokoneohjattu laatikko? Mulla oli -91 saratookas semmone vika ett heitteli vaihteistoa vikatilaan (vain kakkone ja pakki käytös) ja pois ajossa. Syyks paljastu siitä ett tiatokone oli rikki.
     
  7. virta

    virta Gearhead

    Sulla on laatikko vikatilassa,sillon se kulkee vaan kakkosella.

    Mun mielestä nelivedon laatikko erilainen,eikö siitä lähde veto takaakselillekkin,alle katsomalla selviää.peruslaatikko tietty on sama.
     
  8. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

    Onko kyseessä öljynvaihto vai oletko täyttämässa korjattua laatikkoa?
    öljynvaihto 4 quart (3.78 litr.) minuutti lämmitystä siirretään vaihdevipua pykälästä toiselle auto paikalla. päätetään joko "P":lle tai "N":lle auton käydessä tarkistetaan ja lisätään nestettä kunnes noin 1/8 " alle ADD, jolloin laatikon lämmittyä lämpimäksi tason pitäisi olla "HOT" alueella.

    (mikäli purettu laatikko eli täysin tyhjä niin kirja sanoo nestetilavuudeksi 8.6Litr.)

    Liika öljy aiheuttaa laatikkokirjan mukaan kuumenemista ja saattaa lämmittyä roiskahdella ulos kans.

    Menikö toi ennen öljyn vaihtoa tohon limp-modeen vai onko toi seurausta vaihdosta (käytithän ATF+3 tai ATF+4 eikä mitään DEXRON II:sta)?
     
  9. ford351

    ford351 Gearhead

    Kylmänä löytyy kaikki vaihteen, lämpimänä vain 2 ja pakki, jakolaatikosta lähtee kardaani, tänään pitää vaihtaa nopeusanturit..AFT laitoin ja meni jo vikatilaan ennen öljynvaihtoa
     
  10. virta

    virta Gearhead

    Noinhan se yleensä menee,,,kun auton ajaa lämpöiseksi ja kuormittaa laatikkoa,se menee vikatilaan.Liikaa luistoa,kitkapinnat paskana ja huonot öljynpaineet sen aikaansaa.
     
  11. eemeli

    eemeli 1st gear

    Kannattaa maksaa muutama kymppi Päiviselle siitä, että katsoo skannerilla mitä vaihteistossa tapahtuu.
     
  12. ford351

    ford351 Gearhead

    Vaikuttaisiko jakolaatikon vähäinen öljynmäärä vikatilaan???Kun on noita anturoita..Jakolaatikkoon on 80w-90 ja perään mutta mikäs on taka-akselin vapaakytkin johon olisi laitettava ATF????
     
  13. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

    Jakolaatikko 80w-90 1.15Litr.
    Taka-akselin vapaakytkin = Overrunnig clucth
    löyty kuvia ...
    http://kuvablogi.com/blog/7736/23/

    eli vapaakytkin olis se yksikkö perän yhteydessä minkä päällä on hässäkkä mistä lähtee parit letkut, purkaessa tiivisteet menee uusiks.
    kuvat 5vuotta nuoremmasta mallista...
     
  14. ford351

    ford351 Gearhead

    Tänään tuli vaihdettua nuo output speed sensor ja input turbine speed sensor eikä vaikutusta, nut kun saisi jostakin boksin kokeiltavaksi. vikakoodin antaa 12 ja 15
     
  15. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Koodi 12 tarkoittaa että akku on ollut irti eli ei ole varsinainen vikakoodi.

    Koodi 15 ; No speed/distance sensor signal
     
  16. ford351

    ford351 Gearhead

    Nopeusmittari kyllä tomii..
     
  17. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

    ATSG Transmisson manual
    Code 15 Eatx Relay Always off

    BACKROUND
    The EATX relay is used to subbly power to the solenoid pack (when in normal operating mode) and turn off power (when the tranaxle is in "limp-in" The relay output (which supplies power to the solenoid pack) is fed back to the controller through pins 16 and 17 It is reffered to as SWICTCHED BATTERY.
    After controller reset (ignition key isturnrd to the RUN position or when cranking engine), the controller energizes the relay. Then the controller verifies that the relay contacts are closed by checking for voltage on switched battery (ie. relay output)

    CONDITIONS TO SET CODE
    Relay output (Switched battery) has les than 3volts vhen relay is energized by controller.

    WHEN CHECKED
    After a reset (Ignition key turned to the RUN position or after chranking engine).

    EFFECT
    Transaxle limp-in (2nd gear.)

    PROBABLE CAUSES
    -Relay failure (open contacts)
    -Short to ground In SA1 circuit
    -Open SA1 circuit between relay and controller.
    -Open SF1 circuit between relay and controller.
    -Open J91 circuit from relay to ground.
    -Open J11 circuit from relay to splice.
    -60-way connector problem (cavities15,16 and 17).
    -Internal controller failure.

    ja kuva
    http://kuvablogi.com/nayta/1643253/

    Ja sit pitäs ymmärtää tää...
     
  18. steppari-91

    steppari-91 1st gear

    Mulla anto eri vikakooreja tai ei kooria lainkaan kun tiatokone oli rikki, luettiin monta kertaa ku vikaa haettiin pual vuatta. Erelleen palaako vikatilasta normaalitilaan kesken ajon, jollei torennäkösesti vika on laatikossa, jos palaa normaaliksi vika on tiatokoneessa. Mulle vakuutettiin ett vikatila ei poistu muuten kuin auto samuuttamalla hetkeksi, silti mulla vaihteli vikatilaan ja pois ajossa maks. 4 kertaa 10 km:n matkalla. Kiva homma ku heittää kakkosta silmään eikä kato nopeutta, pahin ramppia ylös kaasu nollilla 90 mittarissa siitä kakkoselle (onneks ei ollu perseessä roikkujaa).
     
  19. virta

    virta Gearhead

    Tuo vikatilaan meno on kyllä ärsyttävä kokemus,,vauhti hidastuu niin että taakse alkaa tulla heti jonoa.

    Mutta eikö se aluksi heitä vapaalle ja sitten kun vauhti hidastuu tarpeeksi kakkonen menee silmään.
     
  20. steppari-91

    steppari-91 1st gear

    Ei mittää varotust vaan kakkoselle suaraan, kierrokset kiekas ylös ja muutaman sekunnin pääst se veti vappaal. Kerkes vauhti puttoomaan reilusti. Kai siinä o joku "ittesuajelu" asetus tiatokonnees ku heittää vappaal ku tullee liikaa kiarroksii.
     

Kerro tästä muillekin!