Chevy vanin viiksi hajos..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Khisse, 18.12.2008.

  1. Khisse

    Khisse 1st gear

    Elikkä 89- mallin vanissa on jo jonkin aikaa tuo viiksi reistaillut siten, että pitkät valot eivät ole meinanneet millään mennä päälle, ja sitten kun ne päälle on saanut, eivät meinaa mennä pois.

    Nyt sitten lopulta pitkät jäivät päälle, eivätkä suostu lähtemään pois, (kun siis itseen päin sitä viisaria rynkyttää).


    Viiksen vaihto edessä, vai auttaisiko esim. ölyjy johonkin viiksen osaan??


    Minkä niminen mahtaisi olla tuo pitkien valojen sulake? Jos sen repäisisi pois aluksi, ettei tarvitsisi pelkillä parkeilla ajaa, kun pitkät siis tulevat aina päälle noiden lyhyiden valojen kanssa.
     
  2. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Oisko vaan valonvaihtaja hajonnut... (Siinä rattiputkessa oleva mötikkä.)
    Sulakkeen alla lukee frlight tai frontlight. Muistaakseni niitäkin on kaksi...
    Tietysti voit myös vaihtaa (tilapäisesti) johtojen paikkoja niin että oikea pitkien virta meneekin lyhyille...
     
  3. taata

    taata 3rd gear

    Täältä kanssa ääni valonvaihtajalle. Löytyy siitä rattiputkesta polven korkeudelta. Maksaa varmaan jotain 20E. Voit tosiaan vaihtaa ensihätään johtojen paikkoja niin ei tarvi pitkät päällä ajella.
     
  4. Khisse

    Khisse 1st gear

    Kiitoksia vastauksista.
    Tällä hetkellä palaa siis sekä pitkät että lyhyet yhtäaikaa. Että johtojen paikkojen vaihtamisesta ei olisi vaikutusta asiaan. Tuota valojen suleketta en löytänyt. Pitäisikö sen sijaita siis kuljettajan jalkatilassa, missä esim. vilkkujen rele.

    Pitääpä tutkailla tuota valonvaihtajaa. Jotenkin jumittunut kai kun ei siis ota naksahtaakseen sitä vetäessä.
     
  5. rasse

    rasse 1st gear

    Ei ole paljon vaihtoehtoja...
    Omani kun myin niin ostaja ropasi että kaikki toimii ja repi viiksen ns."yli" jolloin ei pitkät enään toimineet...Yritti korjailla mutta viiksen vaihto oli sitten lopussa edessä jolla kuntoon...
     
  6. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Ei kai se silti se viiksen vaihto oo auttanu, ku ei se oo muutaku keppi siellä keinussa mikä sitte pyörittelee vilkkujen kelkkaa tahi nykimällä vaihteloo valojen säätöä semmosen rautataakin ja muovikalikan välityksellä.

    Itse viiksen vaiholla ei korjauu ku cruisen napit, kaik muut säädöt on siellä jalassa.. :odroll:
     
  7. toikka

    toikka 1st gear

    maksaa 10ekuu ja itte vaihdoin viimeviikolla! johan rupes valot toimii :poff:
     
  8. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No jos vain pitkät on pois saatava, niin katkaisee vain pitkien johdon...
    Sulakkeet on siinä kuskin jalkatilassa nelionmuotoisessa "askissa" näkyvissä...
     
  9. Antti P

    Antti P Gearhead

    Mulle sattui että yks poltin sekoitti valojen elämän. Oli silleen lanka palanut että yhdisti lyhyet ja pitkät ja sen polttimon kautta tietty sytty toinenkin pitkä sekä lisävalot..
     
  10. Khisse

    Khisse 1st gear

    Tosiaan, väliaikaisesti voisin irroittaa nuo pitkien johdot.

    Entäpä mistä päin pitäisi tuota rattiputkea purkaa/aukaista, että sen valonvaihtajan saisi sieltä näkyviin ja vaihdettua?
     
  11. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Ei pitäis joutuu purkaa mistää, katsot siitä vasemman jalan puolelta selällää jalkotilassa ni se on siinä. :odroll:
     
  12. kane

    kane 1st gear

    Se on rattiputken päällä kojelaudan alla samassa nipussa virtalukonpohja rasian kanssa.
    Katso ensin että se valonvaihtorasian kiinnitysruuvit ei ole löystyneet, se rasia on "olli" rei'illä elikkäs ikäänkuin liukusäätöä hieman.
    Silloin vaihtajatanko ei yletä että rasiassa vaihtuu...
    Naksuuko vaihto niinkuin ennenkin vai tuntuuko "löysältä"?
     
  13. Khisse

    Khisse 1st gear

    Kyllä se tanko näyttäisi ihan yltävän ja liikkuvan sinne rasiaan.
    Mutta tosiaan sitä naksausta se ei tee, eli tuntuu löysältä..
     
  14. kane

    kane 1st gear

    Kato jos saat rasiaa liikkumaan rattia kohden muutamia millejä. Voihan tietty olla jotain mennyt siinä katkaisijassakin... kait sen saa auki jotta näkee mitä syönyt.
     
  15. blandis

    blandis 1st gear

    Mistäs löytys kuva siitä viiksen ympäristöstä kun vaihdossa putos
    yks osa ja ei sit millään keksi mistä se on !!!
     

Kerro tästä muillekin!