Dee-ryhmä kaudella 2009

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja vipottaja, 2.9.2008.

  1. ransu68

    ransu68 1st gear

    Kiinnitys on suoranaista hi-techiä!!!!!!!!! :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  2. KULPETO

    KULPETO 1st gear

    Eipä kuvasta muuta näy kuin turbo, eli ne sarjat taitaa olla vielä
    vaiheessa :rotfl:
     
  3. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Apparinpuolen sarja huutaa enää kahta putkea, eli liki ollaan :lol:
     
  4. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tänään sitten tuli hankittua tohon meitin talliin jo pitkään REE ryhmässä palvellut kiihdytin ns. kakkosautoksi :poff:

    Mitenköhän mä selviän kun se on Mopari :eek:
     
  5. apuwoima

    apuwoima 1st gear

    No ihan hyvin sä selviät. Eksä tiädä että Amerikan autoteollisuudella menee sen verran huonosti, että ne joutuu yhdistämän voimansa.

    Yhdistymisen jälkeen Valianttikin on Letukka niinku kaikki muutkin Parsat ja Voorttit. Sitten Amerikassa ei o enää ku kaks jenkkiautomerkkia, Letukka ja Tojota.

    - Apu aina paikalla -
     
  6. apuwoima

    apuwoima 1st gear

    Kuvat sarjoista ylivalottui kehitysvaiheessa. Siks ei kuvia sarjoista. Sori
     
  7. Cuda

    Cuda 1st gear


    Corvairiin noi tosiaan sopis oikeenkin hyvin ku ei oo varmaan kauheesti tilaa sekä (tupla)turboille että (tupla)änkkäreille.

    Alkuperäinen heitto oli olevinaan vitsi. Tais olla vähän huono sellanen. Laitoin tän viestin tähän jatkoksi vaan siksi, ettei kenellekään jäisi sellaista mielikuvaa, että tehtaan Turbo Corvairiin olis tollasia (sinänsä ihan oivaltavaa uutta ajattelua ja suunnittelua sisältäviä) "Turbo-vaimentimia" tehtaan taholta ensiasennusvarusteina saanut. My bad. Yritän taas olla vitsailematta jatkossa.

    Mut tosiaan niinku Putte kirjoitti - Corvair (kupla?porsse?) käyttöönhän tollaset sopis vallan mainiosti !
     
  8. Putte

    Putte 1st gear

    Mitäs sitä vitsailuja pahoittelemaan, mielenkiintoiseksihan toi heitto kuitenkin muuttui.
     
  9. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Sarjat vihdoin walmiina :rotfl:

    Pikkasen kesti kehitellä, jotta noi Turbojen pakosarjat valmiiksi tuli. Onneksi Apuwoiman asiantuntemus ja kohtalaisen kehittynyt näkemys saivat ihmeitä aikaan ja noi valmistuivat :rotfl:

    Tai oikeastaan noi on vasta ns. promot, sillä kun Motti on dynotettu ja noi hyviksi havaittu taivutellaan ne sitten uusiksi rosterista :rotfl:

    Vielä kun noi imupuolen vermeet valmistuis, niin ........ :poff:
     
  10. KULPETO

    KULPETO 1st gear

    Pitäiskö hoputtaa joka päivä tai tilata jostain muualta, niin ehkä pääsisit
    ajamaan jo ensikesänä vai koskasenytoli :rotfl: :rotfl:
     
  11. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tohon se mennee, mutta vasta kun noi Motecin lisäosat on hankittu :cry:
     
  12. kime2

    kime2 Gearhead

    Tuossa rosterissa ja haponkestävässä on vaan se vaara et kun siitä alkaa jotain tekemään niin sen jälkeen tuntuu et kaikki pitäis tehdä siitä :wink:

    nimim.OK63.20
     
  13. apuwoima

    apuwoima 1st gear

    Ei me kaikkia rosterista. Turbot jää valusiks. Tolla sun nimimerkillä hitsataan ahtimet suoraan sarjoihin. Siihen tarvitaan tuollaista sekopuikkoa.

    No ei. Sarjat on tosiaan ns. dynosarjat ja syy näin toimimiseen on, etten halua väännellä ylimääräisiä harjoituskappaleita "siitärosteriputkestamikäoikeastieiolerosteria". On liian kallista torvea harjoittelemiseen. JA Boss tuskin maksaa tuplahintaa käyttöön jäävistä materiaaleista.
    Ja toinen syy on että mun pitää tehdä uus kääntölesti.

    Mutta homma etenee ja sarjat on nyt viimeistelyssä. Yritän saada ne täysin valmiiksi loppiaiseen mennessä.

    -Apu-
     
  14. apuwoima

    apuwoima 1st gear

    Em. palikat on tilattu. Pitäis saapua heti vuodenvaihteen jälkeen. Sit toi johtishässäkkä pitäis selvittää vielä.

    -Apu aina paikalla vaikkei tarvittaiskaan-
     
  15. studio57

    studio57 Gearhead

    mikäs oli muuten nopein aika D:ssä 2008?
     
  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tarkoitatkos sä noin yleensä koko luokan eli REE Ryhmän nopeinta aikaa?
    Jos tarkoitit niin sehän on se Lahtin Jussin Vipillä finaaleissa rykäsemä uus SE aika 8.13 / 270 km/h 8)
    Ja vaparina D:n 2008 nopein aika oli Skinnarsin 8.75 ja samassa ajaneiden C:n autojen Mattfolkin 9.22 :wink:
     
  17. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei meidän eturenkailla saa ajaa kovempaa kun 270, ni rajotin oli säädetty siihen. :rotfl:
     
  18. studio57

    studio57 Gearhead

    tarkasti on säädetty :rotfl: ja nopea aika!! seiskalla alkava ajat vissiin ensvuonna.
    aikas outo tuo polttoaineruiskun lisä 75kg säännöissä. kaasarillahan saa ihan samat tehot kuin spruutalla.
     
  19. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Jäitte kiinni :rotfl:
    Siinä ton 8.132 ennätyslähdön jälkeisessä selvästi huonommin (8.140 :rotfl: ) menneessä lähdössähän Vipin loppunopeus oli kuitenkin korkeempi eli 273.59.
    Ai-jai sentään :soosoo:
     
  20. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    No joo, mut rajottimen säätöä on tarkistettu sen jälkeen. :rotfl: Ei tolla lopulla oo niin väliä, se on jokseenkin sama onks siellä 260 vai 280, mut sais sen alun vähän paremmaks niin se näkyis ajassa ihan erilailla. Kerkeis vaan jossain vaiheessa alottaa ton rakentelun....., eiköhän se tosta.
     

Kerro tästä muillekin!