Provosointi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 29.12.2003.

  1. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    Ne on usein volvo tai toiota kuskeja, ei mitään henkilökohtasta mutta aika usein kyseisten autojen ratin takana kuski joka kuvittelee tehneensä aina parhaan mahdollisen autovalinnan ja näyttää jenkkiautoille mistä kana pissii.
    Viimeks eilen menin rintarinnan uuden omegan, 2.6 V6 kanssa, kumpikaan ei voittanu ku loppu baana kesken, mut en ainakaa hävinny sitäkää;-)
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Etenkin näiden uusien etuvetovolvojen kuskeilla tuntuu aina olevan sen saatanan kiire ja pakko päästä ohi vaikka hullussakin paikassa.

    Tuli tuosta Testarossasta mieleen tapaus turusta muutaman vuoden takaa.
    Olipa punaisissa valoissa vuoroaan odottamassa Porsche 911. Siinä kulmalla seisoskeli koko joukko ihmisiä ja Porschen kuski ajatteli vissiin näyttää, miten vehje pakenee paikalta kun oikein käsketään. Lähtihän se, kuin hauki rannasta.
    Eikös seuraavassa letkassa ollut sitten keulilla Lada 1200 (saattoi se olla 1500:kin), joka myös joutui siis punaisiin vartoomaan. Oli vissiin Lada-kuski havainnut että Porsche-mies oli esitellyt kulkuaan kadunmiehille. Eikös äijän sitten pitänyt puolestaan näyttää, miten latuska "pakenee" kun sitä rankaisee.
    Kyllä, saatana, kadunkulmalla nauru maittoi kun kaalivankkuri lähti vapisten paikalta ja kierrokset rajoittajassa...
     
  3. Mikey

    Mikey 1st gear

    No on muutama kerta tullu kisattua. Mut ainoa hyvä kisa oli kun Itäkeskuksen valoissa viereen tuli joku leveä Omega. Vihreällä sitten mentiin ristiin rastiin eikä se päässy pakoon vaikka kuinka vaihtoi kaistaa...silloin kyllä tuli rikottua liikennesääntöjä oikein urakalla... Toisen kerran viereen eksyi uudempi Volvo joka myös jäi. Kumma kyllä ei hirveästi näytä kanssa-autoilijoita kiinnostavan se pikkiksen kiusaaminen?? :grin:
     
  4. Perttu

    Perttu 1st gear

    Itse olen kesäisin huomannut tuon oman Chargerin olevan sellainen nähtävyys kanssa-autoilijoille, että ne useimmiten eivät yritä polettaa, vaan kaikki autossa olevat ovat tunkeneet läskinaamansa sivulasiin huulet levällään tuijottaen että mikäs **tun avaruusalus tuo on...?

    Mutta kuten tuolla aikaisemmin mainittiin nämä vanhemmat mersut niin siinä olen samaa mieltä.

    En voi sanoin kuvata miten hyviä päänraapimisia toisille olen saanut aikaan tuolla W123 koppasella 280E AMG:llä.

    Koska auto on ulkoisesti täysin tavallisen W123:n näköinen, niin kaikki on aina rinnalla, että mennäänpäs tuosta nokivasarahaagertista ohi niin että heilahtaa - kuin tuntemattomassa sotilaassa konsanaan.
    Mutta sitten kun siinä rinnalla ollessaan komentaa niitä kaikkia 211:ta hevosta niin useimmiten se hymy meikäläisellä vaan levenee... =) ja toisilla silmät laajenee samaa tahtia.

    Mutta tosiaan olen omastani kohdannut että parasta provosointia kokee nämä "sleeperit", eikä niinkään ulkoisesti näyttävämmät vankkurit.
     
  5. cartman

    cartman 1st gear

    Lainaus nimettömältä: "Etenkin näiden uusien etuvetovolvojen kuskeilla tuntuu aina olevan sen saatanan kiire ja pakko päästä ohi vaikka hullussakin paikassa. "

    Erittäin totta. Ei mulla mitään Volvo-kuskeja vastaan oo, mutta yllättävän usein se hullun ohituksen suorittaja ajaa uudehkolla Volvolla sumuvalot päällä. Tottakai niitä sumareitakin täytyy pitää päällä säällä kuin säällä, kun mainoksissakin tehdään niin. Volvolla voi myöskin huoletta laskea kaatosateessa 150km/h vesiurissa, kun se on niin turvallinen auto, ettei se voi missään tapauksessa lähteä vesiliirtoon.
     
  6. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    Toinen juttu mikä panee ihmettelemään, ku on jo rinnalla ohittamassa ihan säädyllisesti alinopeutta ajavaa niin johan painuu kaasua lisää aina ku huomaamatta ohitettavalla. Mieleen jääny hyvin yks uudehko toiota corolla, kuskina vanha harmaatukkanen mummeli, 60 alue ja nopeus varmaan 55 tai jotain, kuitenki lähin ohittamaan kauempaa jo kaistaa vaihtaen, mummo huomas tämän ja alko kepittää korollaa, vastaanki tuli jo autoja ja mulla oli mittarissa melkein 120 ku pääsin omalle kaistalle takas, eikä jääny kauheesti aikaa ehtiä.. Onneks oli vielä kick down käyttämättä, se on pelastanu monesti ku on tullu kiire. Siinä oli sitä toiota kuskia sitte, toki noi uusrikkaat volvokuskit on kans hulluja. Monesti vanhemman polven toiota ym kuskit välkyttelee myös vihasesti valoja ku on ohittanu, jotku jää sitte puskuriin hetkeks roikkumaan, ehkä varmistaa auton mallin tai jotain..
     
  7. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Pakko kai tässä on oma sanainen arkkukin avata aiheesta miten vanhempaa jenkkiä provosoidaan.Tultiin mun letukalla (49)stadin kruisingista kotiopäin motaria pitkin sellaista rauhallista 90:n marssivauhtia.
    Jostain syystä en itse pystynyt ajamaan..kuskina raskaasta kaasujalasta tunnettu rallikrossia ja kiihdyttelyä harrastanut kaveri.
    Viereen tulee tulee puol tutun 70 Challangeri,millälie 340 tai 360:lla ja alkaa huutelee kulkeeks toi vessa mihinkään ja otetaan skaba.No mun kaveri mulkaisee huutajaa,tempaa rattikarahkasta pienempää(kiksi ei ollut toiminnassa)ja survoo oikean jalan lattiaan.Kyllähän toi vanhuskin pikkusen piristetyllä 350:llä kiekaisee.yllätys yllätys Challangeri jäi vedettiin siinä jonkun matkaa sellaista haikappaa että jos olisin ollut itse puikoissa niin olis hirvittäny.Siinä sitten himmailtiin mitä sitä eihän sitä vanhusta kannata pitkään kiusata.Jonkun hetken päästä challangeri taas vierassä ja huutamassa revanssia syystä kuulemma että oli vaimo puikkoissa ja ei ollu valmiina!Mun mielestä turha tulla huutelee ellei kuski tai auto oo valmiina :grin: Revanssia ei otettu ja hymyssä suin jatkettiin matkaa kotio..
    Kyllä aina noi uusilla autoilla ajavat on kiusaamassa :grin:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Fleetline 2003-12-30 17:16 ]</font>
     
  8. bbford

    bbford Gearhead


    Onko kyseessä WCC kisoissa kiertänyt keltainen D ryhmäläinen?
    Jos on niin ihmettelen Mazda kuskin itsetuntoa ja uskoa oman auton suorituskykyyn.
    Joku olis voinu potkia sitä kuskia...
     
  9. Fat Larry

    Fat Larry 1st gear

    Ihme juttu että KUKAAN ei teistä näytä eurolle hävinneen... :wink:
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä mä ainakin hävisin kerran custom-cruiser STW:llä yhdelle biturbo-supralle,tosin suprassa oli manuaali ja mulla automaatti,mutta yllättävän vähän tuli kyllä eroa.
     
  11. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Hyvät uudet vuodet vaan kaikille, sille volvo farmi kuskillekin joka Nla uusissa valoissa äsken ohitti 60 rajotus alueella suksiboxi vipottaen. :grin:

    -Volvoissa on pollarin varoitin vakiona-
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eiköhän tuo ole kuski päässä,haluaako "kilpailla".Mistä hevetistä kilpaillaan!!!
    Mitä pienemmät aivot,sitä helpommin lähtee mukaan! Vai ajeli mersu pientä ylinopeutta( 130km/t!),ja joku tuli peesaamaan.Eipä ihme,että noita uusia,turvallisia nykyautoja on tienvarret täynnä:yleensä rankoissa kuolonkolareissa!
    Itse ajelen jenkilläni tyylikkäästi,jopa joskus piruuttani liiankin hitaasti.Tärkeintä minulle on turvallisuus ja itse en aio olla se syyllinen osapuoli,en koskaan.
    Menkää katsomaan autoilukulttuuria Ruotsiin,moukat!
    Itsetunto,that is the problem!?
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitä järkeä ostaa 6 litrasta 300hv jenkkiä jos aina vaan lipuu ees taas, eikä koskaan poleta? Sehän on se paras asia jenkkiautossa, että se liikahtaa. Ei tosiaankaan ne ajo-ominaisuudet, kulutus tai sisustan viimeistely ole niitä valttikortteja muihin ikäisiinsä verrattuna. Tietenkin järki päässä "kisaillessa". Kisat ei jatku enää kun 100kmh nopeusrajoitus tulee eteen, kyllä siinä sen ehtii näkemään kummalla on se "auto".
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jotkut tykkää ajella autoillaan ihan muistakin syistä kuin kisata että kumman auto on nopeempi, mun isin vai sun isin.

    Ja samoista syistä niillä sitten ajellaankin ihan miten itse tykkää ajella, mikäli tällainen vielä suvaitaan Suomenmaassamme?
    Meinaan vaan, meitä on kaikenkarvaisia autoilijoita ja toiset tykkää kisailemisesta ja toiset taas ihan normaalista "paikasta A paikkaan B" tms. ajelemisesta.
     
  15. BonneMan60

    BonneMan60 Gearhead

    Provosoinista sen verran ,että jenkillä kun ollaan valoissa niin oletus tuntuu usein olevan että ratin takaa löytyy kuski jonka on näytettävä miten kasi lähtee, itse en ole viitsinyt lähteä mukaan kisaamaan ,43v Ponulla ei uskalla enää revitellä vaikka ruutia löytyy varmasti vielä keskiverto perheauton jättämiseen (389/305hp).

    Oma jenkkiharrastus ei perustu tehokkaaseen koneeseen ja kisaamiseen vaan enemmänkin kokonaisuuteen, 50-60 luvun jenkit edustavat meikäläiselle parasta automuotoilua kautta-aikojen ja itse pidän jopa paljon parjatusta ajettavuudesta , mitä isompi maantielaiva niin sitä parempi enkä ole vielä löytänyt moitittavaa myöskään varustetasosta ja viimeistelystä , kuinka monessa vastaavan ikäisessä eurooppalaisessa löytyy vastaava varustus ?
    pihalla on "siviiliautoina" 03vm Peugeot406 ja 99vm Avensis, ei tulisi mieleenkään lähteä näillä ajelemaan kauniina sunnuntaipäivänä kun vaihtoehtona on cruisailu jenkillä, mutta kunkin saa päättää mistä fibat harrastuksessa saa, omalla kohdalla jäi pahin kisaamisinto aikoinaan kilparadoille.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Cruisailen kesällä 67 Firebirdillä ja näen enemmänkin ongelmana sen, että ihmiset jää mölläämään autoa risteyksissä ja eivät sitten kohta osaakaan ajaa.. pahimpia provosoivia ovat 40-50v miehet corolloillaan jotka yrittävät vinguttaa etupyöriään..
     
  17. fb67

    fb67 1st gear

    Missäspäin ajelet firebirdilläsi? :smile:
     
  18. tha022

    tha022 Gearhead

    bbfordille. Sama auto kyseessä! Ollaan omistajan ja monen muunkin kanssa ihmetelty että meinasko se mazda ukko ihan tosi pärjätä. Onhan siinä pakoputkillakin semmonen räpinä ja ahdin sojottaa pellistä ettei luulis kenenkään yrittävän.
    Itse olen fordin vanhuksella kiusannu 3. genin Camaroita ja transamia ja aina ne viivalle lähtee, liekö ku peräs lukee sierra 1.6 mut totuus on jotain muuta.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    kantsii silti varota...suurin osa 3.gen vehkeistä alkaa olla viritettyjä ja silloin saa olla aikamoinen sierra jos meinaa kyydissä pysyä
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Meidän perheessä minä oon se rauhallisempi sielu noissa liikennevalolähdöissä.
    Meillä noi jenkit on toiminu käyttiksinä jo vuosia ja vaimo on sitä aina ihmetelly, et kun hän on puikoissa niin aina on joku kisaamassa, no sittenhän sitä mennään ja likat huutaa, et äiti, kovaa!!
     

Kerro tästä muillekin!