th200r4 ja chevy 305, loikkari pykälä toiminta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja kylähullu_maalta, 8.1.2009.

  1. elikkäs sen verta hakuilemalla löysin jotta jaoltaan tuon lootan pitäisi chevyn koneen perään käydä (elinten luovuttaja farkku caprice vm 89 ja sijoitus kohde vm84 farkku caprice)
    mutta mitä eroja tuossa nyt sitten on nelilovissen th 700 askiin.
    kardaanin pituus ? mittarin vaijeri? kick down vaijeri(th 700 olis uus kiinni)
    vaihteiston tukipallkki? vetolevy ?

    lähinnä kyselyä koska talli missä olisi tarkoitus vaihtaa on hieman pitemmässä matkassa niin pitäisi varata rojua tarpeeksi mukaan että pääsee vielä ajamalla kotiinkin
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jortaani ja palkki ei sovi "ristiin".
     
  3. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Ja luulisin että -89 on käytetty sitä oldsin 307 konetta...
    Eli varaappa adapterilevykin varoiksi mukaan.
    Jos ei muualta löydy, niin poikkea minulta hakemassa.
    Tai säiden salliessa (ettei lunta sada tai kovin tuule tai ole pakkasta yli 10 astetta) voisin Jokioisiin/ Humppilaan itsekkin sen levyn toimittaa ohikulkiessa...
     
  4. jordaani löytyy tallin nurkasta eli se matkaan mutta palkki onkin sitten varaosa autossa turhan kovassa ja auto metsän reunassa hangessa... jos joltain tuollainen nurkasta löytyy irralisena jyväskylä kangas ala akselilta ni vois kiinnostaa
     
  5. juu oldsin perästä tuo loota on mutta haulla lueskelemalla sain sen käsityksen että pitäs olla molemmat jaot... täytyy vielä köntätä hangessa ja mittailla.
    kiitokset vain mutta mutta nykyisin tulee asusteltua muuramen isolahdessa (jyväskylän rajalla) kun sai tuon oman talon muutto kuntoon, talli on vielä valitettavasti kuva paperilla
     
  6. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear


    On molemmat jaot TH2004r lootissa, lukuunottamatta ihan alkupään tuotantovuosia 81? 82? jolloin tehtiin myös pelkästään BOP-kaavelilla ollutta lootaa. Tuoreemmissa on molemmat kaavelit. Tosin jotkut kuiskivat alun perin 350 DX-koneisiin asennetun lootia vielä myöhemminkin , joissa oli vain BOP-jako? Vanhaa varastoa? Mutta tosiaan 1983 -90 bensan perästä on aina kaksi jakoa.
     
  7. no niin elikkäs ei kestänyt etellinen lootaa niin pitkälle kuin olis tarvinnu, ei muuta kun vaihto operaatio pohjolan tallissa.
    nytten kuitenkin iso D toimii satunaisesti.. auto josta loota on, on toki seisoskellut melkein pari vuotta liekkö ottanut siitä nokkiinsa.
    eli iso d silmässä menee välillä turbiinin lukko päälle vaikka 3 pykälä on silmässä. eli kepistä kolmoselle laittessa ei tapahdu mitään mutta kaasua painettaessa avaa lukon. vasta pakko kakkosella kepistä irroittaa lukon.
    ja välillä iso D toimii kuten pitääkin,
    hyviä ehdotuksia odotellaanko jotta alkaa pelittämään vai onko tuohon jotain ensiapua saati oikeata hoitoa?
    suodatin ja öljyt tottakai vaihdoin

    niin ja edellinen loota piti ensin sirinän joka muuttui tak tak ääneksi ja sitten hukku 3ja 4 pykälä ja sitten meno alkoi olla muutenkin tahmeaa, mutta täytyy tuo laitattaa joskus kuntoon, että on edes yks loota hyllyssä
     
  8. PauliP

    PauliP 1st gear

    Vähän epäselvää tuo vikakuvaus. Nelosen kuuluisi mennä päälle ihan normaalisti kolmosen jälkeen kun kaasu on tarpeeksi kevyellä ja nopeutta on tarpeeksi. Tähän vaikuttaa kaasuasentovaijerin säätö. Lähtökohta säädölle on se, että kaikki löysät pois vaijerista kun kaasu on pohjassa.

    Turbiinilukon toimintaa ohjaa ECM eri antureiden mukaan, lähinnä kaasuasentotunnistin TPS.

    Melkein voisi antaa vinkin, että ajele ensin turbiinilukon johto irrotettuna, ja varmista että loota toimii muutoin normaalisti. Sitten johto kiinni ja seuraa miten lukko kytkeytyy ja vapautuu.

    Jos lukko kytkeytyy ja vapautuu miten saattuu, niin useimmiten ongelma on TPS anturissa tai sen säädössä tai tukkeutuneessa vaihteiston turbiinilukon ohjaussolenoidissa. Sen voi puhdistaa liuottimella ja paineilmalla.
     
  9. juu elikkäs ehkä hieman hätäiseen kirjoitettu enmäinenkierros.

    ilman tubiini lukon johtoa jättää joskus vaihtamatta neloselle ja hetken ajon tasaisen jälkeen vaihtaa jos vaihtaa, kepin heiluttelu ei myöskään auta.
    kick down vaijeria on kokeiltu säätää ja ajaa jopa pätkä ilman sitä, ei vaikutusta asiaan.
    turbiini lukon johto kiinni, sama homma paitsi kytkee lukon jo kolmosella mutta ainoastaan kun keppi on iso d asennossa, tosin ei tiputa pois päältä vaikkakin vaihtaa kepistä isolta D:ltä kolmoselle. ainostaan kaasun polkaisu tai jarrun painaminen irroitta lukon. niin ja pakko kakkosella irroittaa myös
    tosin toimii suurimman osan ajasta niinkuin pitääkin, iso d päällä vaihtaa kolmoselta neloselle ja kytkee sitten pitkillä suorilla turbiinin lukon.


    oire on kylläkin satunnainen mutta jäi vaivaamaan.
    kaasutin on säädöissään niinkuin myös tps, ja lukko toimii niinkuin pitääkin ei vain silloin tällöin vaihda nelosta.
     
  10. PauliP

    PauliP 1st gear

    Onkohan autojen perävälitykset lähellä toisiaan? Perävälitys vaikuttaa keskipakosäätimen antamaan (ajonopeus) tietoon joka taas vaikuttaa samaan asiaan kuin kaasuasentovaijeri (kaasuasento) mutta eri tavalla.
     
  11. no jos totta puhutaan niin ei mitään hajua perävälityksistä molemma capricen farkkuja toinen vm 84 toinen 89... mutta tänään tuli käytyä hieman pitempi lenkki ja 130 kilometrin, muutaman reilun kiihdytyksen ja melkein litran loota öljyn lisäyksen jälkeen rupesi tuo iso d löytymään joka kerta, joten ilmeisesti parin vuoden säilytys metsän reunassa oli sen verta hallaa tehnyt, tukos jossain tai jotain
    mutta katsellaan tilanetta, nyt ainakin vaihtaa hienosti ei luista ja turbiinin lukko on järissään
     
  12. PauliP

    PauliP 1st gear

    Itse olen ilmannut nuo ylivaihdelootat takarenkaat ilmassa ihan tuon takia. Jos sinne meni litra öljyä, niin ilmaahan siellä vaan oli.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi lootan ilmaamistarve on ihan esson huuhaata :odroll: .
     
  14. PauliP

    PauliP 1st gear

    Yhden illan kahdella vaihteella ajelleena, ja sitten aamulla liikkeeseen joka näitä leipätyökseen korjaa soittaneena;

    "No ilmasitko sä sen takapyörät ilmassa"?
    No en.
    "No mähän sanoin sulle, että ilmaa se ennenkuin lähdet ajamaan", ja naurua perään.

    Sitten auto kolme kertaa tunkille ja käyttämään neloselle saakka. Kolmannen kerran jälkeen alkoi löytyä nelonen jo ajossakin. Voi olla huuhaata, humpuukia ja vaikka korjaajan huonoutta, mutta ainakin tuolloin se auttoi.

    Siis th200 4R.
     
  15. Timmo

    Timmo 1st gear

    Itse olen öljynvaihdon jälkeen seisahtanut jarrupolkimelle ja käynyt vaihdekaavion pariin otteeseen läpi. Näin on neuvottu jossain, mutta lie silloin öljyt menee joka paikkaan, minne kuuluukin. Renkaita ei olla sentään nosteltu ylös.
     
  16. paja1

    paja1 Double Gearhead

    ensimmäisen kerran edes kuulen mistään lootan ilmaamisesta :eek:
     
  17. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Jep. Kuiva täysrempattu Th2004r heräsi lootan vaihdon jälkeen ihan öljyä lisäämällä ja käymällä kaavio läpi pariin otteeseen. Eka lenkillä löytyivät kaikki pykälät neloseen saakka..
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei toi kepin liikuttelukaan vaikuta ilman poistumiseen kun pakkoihin ei mene tavaraa ennenkuin keskipakosäätäjä "käskee", auto paikallaan käskyä ei tule. Ajamalla se ilma poistuu vai onko tehtaitten tuotantolinjoilla joku auton perseen nostava laite jossa toosat ilmataan ennen ulosajoa :odroll: . Jos toosa ei toimi rempan jälkeen niin venakoneistoon on jääny paskaa joka estää vaihtoventtiilien toiminnan.
     
  19. Mothertrucker

    Mothertrucker 3rd gear

    Mites lootan herättely kun on auto ollu pois käytöstä useemman vuoden?
    Äsken testailin pykäliä pikasesti ku sain käyntiin sen, mut ei tapahtunu mitään missään kepin asennossa.
    Ajosta on kuulemma jääny seisoon.
     
  20. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Luultavasti lootarempalla, ellei sitten toimimattomuus johtunut liian vähästä öljystä?

    Ostin itse lootan ajosta tulleesta autosta. Oli vaan seisonut jonkun vuoden > ei pykäliä. Tiivisteet yms lootan sisällä vanhenevat..
     

Kerro tästä muillekin!