Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. kepa71

    kepa71 1st gear

    Onko se mittari jatkuvasti "tapissa" vai laskeeko nolliin kun ottaa tankin anturilta tulevat piuhat irti. Tankin anturi voi olla rikki tai johto matkalta maissa.
     
  2. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Tapissa jatkuvasti ja laskee hieman kun ottaa virrat pois.. Joo, eli tarvii sit vaan alkaa ettiin vikaa ihan perinteisesti, ajattelin vaan kun täällä on suburban tietäjiä, niin jos joku olisi osannut suoralta kädeltä sanoa jonkun todennäköisen vikapaikan..
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eikös se viisari mene kaikissa GM tuotteissa tappiin kun johto on poikki ja virta päällä :oops: muistaakseni.
     
  4. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Polttoainemittari tappiin ...

    Joo !

    Voipi mutaracer olla oikeassa. Tuli mieleen tuossa kun joskus noita pakuja tarvi punnita ja saada kantavuutta,niin joku vanha konkari tuon tapaisen vinkin tais antaa. Vai pitikös se mittarille menevä johto jotenkin maaduttaa...Ei muista enään,kun sai silloin ilman vippaskonsteja kantavuuden riittämään. :poff:
     
  5. janne.h

    janne.h 1st gear

    he

    tuossa illan ratoksi subben rassailua,,, ajotusta tuli säädeltyä... ja optinen bumbi tehtyä ja ahtomittari asennettua ..
    ,,,, 0.7 ahdot kaasu pohjaassa .. ja huomiot noilla säädöillä erittäin hyvät .... kiihtyy erittäin hyvin... ei mene enään vikatilaan

    ja sit sen mitä noi renkaat piti niin kokeilin vasiten 0-100km/h meni johku 10 sekunttii :rotfl: ... menis allekki mut ei pito riitä... :lol: :lol:

    ja ei muutako kippis :soosoo:
     
  6. Jza

    Jza Double Gearhead

    Cheers! :D
     
  7. kojo

    kojo Gearhead

    Ja talleilla tapahtuu: jäteöljymäärän tarkkailu huolellisesti on erittäin tärkeää ja siihen tarvitaan saksalaisella täsmällisyydellä valmistettu mittatikku [​IMG]

    Ja Änkkärin väri pitää tietysti olla pinkki [​IMG]

    Ja tulihan sitä vähän muutakin pientä tehtyä....
     
  8. Panze

    Panze 3rd gear

    Kojo ollu reippaana rassaamassa :lol:
     
  9. chevy3500

    chevy3500 1st gear

    vaihdoin auton tuonmoiseen chevy silverado -03 ja ihmettelen kun neliveto päällä etupyörät sutii niin sa..... kaveri ajoi perässä sa sanoi että etupyörät pyörii paljon rivakammin kuin takapyörät liikkeelle lähtiessä. laitoin kyllä max camit vääntösauvoihin ja 315/75/16 renkaat. voiko noilla olla vaikutusta vai jossakin muussa "hienossa keksinnössä"? pyörän kulmia en ole vielä säädättänyt enkä renkaiden kokoa kalibroinut.
     
  10. kane

    kane 1st gear

    Jaa, onko noissa tasauspyörästöä niinkuin pitkittäin?
    Ainakaan näissä vanhemmissa ei ole joten renkaan kehään pituus tarvii olla sama tarkoittaen siis yleensä samankokoisia renkaita edessä/takana.

    Hih, tuo värikäs änkkäri varmaan tuoksuttaakin ruusuisia... :rotfl:
     
  11. kane

    kane 1st gear

    Ja isompaa putkea odottaessa aukaise/poista katti ja vaimennin läpivirtausmalliin että kaasut poistuu. Lastuhan se piristyksen tuopi vielä :wink:
     
  12. kane

    kane 1st gear

    Manuska sanoo että pienellä anturin vastuksella täysi ja vastaavasti isommalla vastuksella tankki tyhjä.

    Testasit että tankki maadoittuu, ota pinkki signaali piuha ja yhdistä se runkoon (olisi aina hyvä käyttää sulakkeellista koetinkynää), virta päälle... näyttääkö normaalin tankki täynnä? Jos näyttää oikein, anturi sökö. Jos edelleen näyttää yli, vika on pinkkipiuhassa jossain (poikki) välillä tankilta mittarille. Pinkki tulee konehuoneeseen rintapeltiin (kuskinpuoli) nippuna about sulaketaulun kohdalle josta se liittyy kabiinin puolelle sulaketaulunkohdalta.
    Piuha menee mittariston pohjan liittimeen, #30 (Z)

    [​IMG]
     
  13. mpon

    mpon 3rd gear

    Tossa kesällä tuli kokeiltua, jos tankin anturin liittimen ottaa irti, niin visari menee juurikin sinne täynnä merkistä ylitte.
     
  14. kane

    kane 1st gear

    Näytti olevan päivitysversio v.1.2.0.0 tarjolla tuolla GMTDScanille...
    Kun TDScan softa auki (pc kiinni netissä), Help => Check latest version...
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tuplat pystyputket päästelee tällaista ÄÄNTÄ :rotfl: . Tossa oli pumppu ihan poskellaan ja kun säätelin sitä offsettia niin se ei pysyny vakiona vaan heitteli -90 ja -151 välillä :eek: mahtaisko jakopään kettinki olla venyny??
     
  16. kane

    kane 1st gear

    HYVÄT SOUNDIT KERTAKAIKKIAAN!!!

    Mulla jonkinverran vaeltaa edelleen Actual arvo vaikka uusin ketjun + rattaat (dampperi, hihnapyörä ja teho vesipumppu kans) ja offsettiä kun ajaa niin kyllä se vaihtelee eikä kellon tarkkaan anna samaa.
    Tosin kyllä se vanhasta rauhoittui eli eron huomaa kun ketju/rattaat uusittu. Muistaakseni kojolla ja kempsulla lopetti vaeltamisen kokonaan.
     
  17. chevrolee 4x4

    chevrolee 4x4 1st gear

    Kyllähän on HIANOT äänet!!!!! :D :D
     
  18. kime67

    kime67 1st gear



    No mulla oli noin pari vuotta sitten sama ongelma ja vika,kunhan se viimmenää löyty oli niinkin yksinkertainen että polttoainelinjassa oli neulanpistoreikä takaakselin yläpuolella :argue:
     
  19. kime67

    kime67 1st gear

    -95 subbe

    Mikä hitto voi vaivata näinkin luotettavaa autoa kuin suburban 6,5 d :mad: No vika olis tämän laatuinen.Vilkuttelee ajon aikana service valoa ihan normaalissa ajossa,sammuu heti kun höllää kaasua. Mutta jos ajaa pitemmän aikaa yli 100km/h valo jää päälle+tehot tippuu.Ei anna mitään vikakoodeja ja syö kuin lehmä heinää pmd moduuleita.Moduuli on siirretty rintapeltiin siilin kanssa ja siirtopumppu on uusi ja toimii varmasti(ohitus tehty). :oops:
     
  20. kane

    kane 1st gear

    Kyllä siellä koodi pitäis olla?! jos siis ses:iä vilkuttaa. Villi veikkaus että pumpussa (nestepää) jotain poikkeavaa joka saa taas FSD:n kuumenemaan normia enemmän.

    Joku tietty kierrosalue esim. 2000rpm kieppeillä?
    Menee sitten backup fuel moodiin ja tarvii sammutta ja käynnistää...

    Auttaisko joku lisäaine dieselin seassa jotta voitelisi.
     

Kerro tästä muillekin!