Tuoreempi euroauto USAsta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Jpv72, 11.1.2009.

  1. Jpv72

    Jpv72 1st gear

    Hep,

    Nyt olisi mahdollisuus saada jenkeistä sopivasti vuosimallin 2001 Bemari, sanotaan vain että hinta/kunto/varusteet ovat "linjassa".
    Kaveri on sitä hävittämässä, ja aloin miettimään että mitenköhän noin tuoreen tuonti Suomeen onnistuisi?
    Kuluja tietysti normaali rahti etc. ja EU:n ulkopuolista "siunausta" 10%, mutta mitenkä leimalla...tuleeko ongelmia?

    Eikä tarvitse sanoa että Saksasta saa.....se tiedetään jo :wink:
     
  2. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Valot joutuu ainakin vaihtamaan, ehkä tuulilasin? Sitten jos siinä ei ole valojen korkeudensäätöä niin sen joutuu myös laittamaan. Maahantuojalta joku lappu, että päästöt vastaa eurooppaan tuotuja malleja? Nää tulee ekana mieleen.
     
  3. nippelit.fi

    nippelit.fi 1st gear

    Eikös siihen tule vielä lisäksi 22% alvia, auton tullin ja rahdin hintaan
     
  4. MouTine!

    MouTine! Gearhead

    Eihän ton ikäseen viel tarvi mitään laseja vaihtaa. Valot ja korkeudensäätö ja vastaavuus todistus päästöjen ja ym.ym settien osalta. Joo äläkä poista niitä USA-Bimmerien hienoja sivuvaloja tms ne on hienoja, kun ovat kuitenkin orkkikset.
     
  5. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Niinhän siihen tulee. Sitten autovero ja siihenkin se 22%:n alvi päälle.
     
  6. jukka.2

    jukka.2 Gearhead

    ja kun tulleista ja leimoista on selvinnyt .... Meillä on californiasta tuotu celica gt ... osan osista saa suomesta , osan joutuu tilaamaan jenkeistä ja ovat aika hintavia ... Pääsääntöisesti kaikki tilattava toyotan kautta : ((
     
  7. virta

    virta Gearhead

    Kyllä tuossa minun mielestäni osat kuuluu täyttää E määräykset,eli vaihtoon menee kaikki missä tuo merkintä jos ei jotain poikkeuslupaa saa.

    Tuohan on käytännössä niinkuin auton tyyppikatsastaminen Suomeen eli kyllä se on tosi kova homma,melkein sanoisin että hae Saksasta vastaava niitä riittää siellä ja rahti halvempi.Vielä hauskempi tietty itse hakea saa hermolepoa baanalla kun saa testata kärryn voimavaroja ja takakontti täyteen olutta,voi suositella ostopaikkojakin jos tarvis.
     
  8. FA18

    FA18 3rd gear

  9. Jpv72

    Jpv72 1st gear

    Niin, kyse ei nyt ollut että tuleeko halvemmaksi, vaan ensin siitä,että onko yleensäkään järkeä tuollaisen tuomisessa juuri katsastuksen ja osaruljanssin suhteen...ja kuva toki valehtelee, mutta ei tuo eestin auto mielestäni eBayn vastineelle vedä vertoja.
    Saksasta on tuotu kaikennäköistä, N-ryhmän aihioista käyttökosliin, ja juomaa myös
    Toki jos hinta karkaa taivaaseen, niin unohdetaan suosiolla..mutta kun nyt tosiaan olisi mahdollisuus ostaa kohtalaisen halvalla takuulla kunnossa oleva laitos, mutta jos kilvitys räjäyttää potin, niin unohdetaan :odroll:

    Joten jos joku on tuonut tuollaisen tuoreemman auton, niin tieto kiinnostaa edelleen...
     
  10. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Paperisota tuosa on se pahin juttu, maahantuojalta ei varmaan heru apuja mut jos saksasta saa todistuksen niin valot yms lienee sopivan euromallista. Ja jos tuo rekkaus muuttu kuten tuossa uumoillaan niin ei tartte vaihtaa niitäkään.
     
  11. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Ei muuten Saksaan asti taida kannata mennä. Tällä hetkellä Ruotsi paras ostopaikka isoruokaisille bensa-autoille. (ainakin Volvoille)
    Kruunun kurssi matelee pohjissa ja käytetyt autot muutenkin nyt myydään alehinnoin. 8 vuotta vanhat autot ovat autoliikkeille lähinnä ympäristöongelma. On vielä näppärä ja edullinen hakumatka, lautalla Tukohlmaan jne.

    Ei siis mielestäni mitään järkeä tuoda 8 vuotta vanhaa Bemaria USA:sta. Ellei nyt sitten halua ylihintaista ja jälleenmyyntiarvoltaan arveluttavaa autoa jota ei mahdollisesti saa kilpiin kuin valtavan jumppaamisen jälkeen, jos sittenkään.
     
  12. Jamppa

    Jamppa Gearhead

    Mutta jos esim laseista löytyy ne e merkit, eihän niitä tarvisi vaihtaa. Sama koskee valoja. Etuvalot tietysti on DOT:it, mutta takavaloista saattaa hyvinkin löytyä e merkit.
     
  13. Meilla on 2001 vuosimallin 5 sarjalainen tuossa pihalla ja siina on ainakin E-lasit vaikka eihan niita tuon ikaiseen tarvitse kuitenkaan vaihtaa. Takavaloissa ei pikaisesti pimeassa taskulampun kanssa katsottuna ollut mitaan merkintoja, ei E eika DOT.
     
  14. gremlin

    gremlin Gearhead

    Meinattiin tossa pari vuotta sitten lahettaa firman autoja Floridasta suomeen.
    Molemmat autot olivat molemmat euroopassa valmistettuja, ja joka mahdollisessa paikassa oli E leimat.
    Suomesta kyselin etta mites ne kay tanne, niin insinoori sanoi etta katso oven tolpasta tuntolatkasta etta onko siina runkonumeron yhteydessa E merkki.
    Jos on, niin ei mitaan kun vankkurit tulemaan, mutta jos ei ole E merkkia niin meinas etta ei oo oikeen toivoa saada kilpiin.
    Selityksena oli etta ajoneuvo ei ole EU tyypitetty, mika useesti on kyseessa kun se on uutena toimitettu USAhan.
    Eipa niissa tietenkaan sita E merkkia ollut missaan, eli lahettamatta jai.

    Kyseessa oli VW Touareg 4.2 -04 ja Audi A6 2.7 -03.
    Volkki oli sillon n.$15t ja Audi n. $9t.
    Etta ei oikeen niita saksasta semmoseen rahaan saanu. Eika taida saada vielakaan. :odroll:
     
  15. virta

    virta Gearhead

    Veikkaan että on DOT valot sitten.E merkinnät kyllä näkyy,,,

    Katselin kans joskus jenkkiumpiosta merkintöjä ja vain ihan pienet SAE merkinnät löytyi.
     

Kerro tästä muillekin!