mopar 225

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jariha, 7.1.2009.

  1. jariha

    jariha Double Gearhead

    jos oikein olen ymmärtänyt niin kyseisessä koneessa todennäköisesti kuuluisi olla kampiakselinpäässä pultti hihnapyörällä? eli onkos muilla puuttunut pultti ja kuinka kauan?

    ja kuinkas olette poistaneet ruosteen lohkon/kannen sisältä? ruostetta on melkosen paljon eli joku ajellut pitempään joskus pelkillä vesillä, oli nimittäin 1 vesilommikin jo melkein puhkiruostunut. :rotfl: ainakin meiseli meni läpi.

    mistä saa "lommeja" halkasija lohkossa 41mm,

    kiitoksia vastauksista
     
  2. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Kyllähän se mekaanisella puhistuksella ruoste katoaa parhaiten, helppo konsti jos kone irti on ensiapuna vaikkapa paksu vaijeri josta toisen pään aukaisee "haralleen" ja toinen pää poraan kii ja vauhtia kehiin ja kanavia hoonaileen.. Siinä kannattaa vain pitää suojavarustus kohdallaan jos sattuu lähteen kanavasta vahingossa poies!!

    Pakkasproppuja lie vielä saatavana jopa ihan vaikka Vianor liikkeistä, tosin en yhtäkkiä jenkkien (tuumakoko) saatavuuksia tiedä sen paremmin :eek:
     
  3. Flat Green Sled

    Flat Green Sled 1st gear

    Ei ole Chrysler pulttia laittanut, mutta pikkulohkon pultti pitäisi käydä.
     
  4. ramlerssi

    ramlerssi 3rd gear

    ei tartte pulttia
     
  5. jariha

    jariha Double Gearhead

    ok ei siis ole edellisenomistajan aikaansaannoksia, epäilin heti että se on hitsannu sen kiinni ku muitaki mielenkiintoisia osia on hitsattu :rotfl:

    eli se on vaan siel sen kiilanvarassa?
     
  6. mopar-mikko

    mopar-mikko Gearhead

    Vesiproppu sarjoja saa varmaan kaikista suomen jenkkiosa liikkeestä. Koko slantin sarja makso 10€ kun kesällä ostin. Siinä hihnapyörässä on kartio liitos.
     
  7. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Itse muistaakseni löysin ihan "tavallisesta" tarvike-liikkeestä... (ehkä paikkakunta oli Loimaa)
    Tosin noin 10 vuotta sitten...
     
  8. jariha

    jariha Double Gearhead

    eli lommithan löytyi us-partsilta ja pulttiakin tuli kysästyä mut ei kirjoista löytynnä, eli olikohan toi viitaus pikkulohkoon kysymykses joku muu merkkí?

    ei kellään sattuis oleen tietoa mistä löytäis moottorin tukikumit, mallia -64 dart?
     
  9. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Us-Center toimitti mulle reilu vuosi sitten tyynyt sopuhintaan suoraan hyllystä muiden tarjotessa ei oota. Sitten on tietysti ebay...
     
  10. jariha

    jariha Double Gearhead

    mitähän ne maksoi?
     
  11. Flat Green Sled

    Flat Green Sled 1st gear

    Pulttia ei löydy kirjoista, koska sellaista ei kutosissa ole ollut. Jos pultin haluaa laittaa, niin Moparin V8-pikkulohkosta käy, koska on sama kierre.

    Kuten ramlerssi ylempänä toteaa, sitä ei kuitenkaan tarvitse.
     
  12. dart -66

    dart -66 Gearhead

    En muista tarkkaan, mutta käy katsomassa heidän verkkokaupastaan. Sieltä löytynee päivän hinta.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tulee pikkasen hatusta, mutta muistaakseni jos on orkkiksena ohjaustehostin niin pultti löytyy, siis noissa takoakselisissa versioissa.
     
  14. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Ite oon pessy pari konetta sitruunahapolla. Upottaa koko lohkon pariksi päiväksi happoon ja sit pesee kuumapainepesurilla vai mikä höyrypesuri se on. Lähtee tasan kaikki ruosteet pois. Valurauta vaan jää hieman kellertäväksi, mut se ei haitanne mitään.
     
  15. jariha

    jariha Double Gearhead

    mulla menee lohko ja kansi lipeäkylpyyn jos vaan ei mitää isompaa paljastu. uudet moottorin tukikumit löytyi vielä us-centeristä eli kiitos vinkistä :D
     
  16. L.P.

    L.P. Gearhead

    Kierteen koko on ilmeisesti 3/4" UNF (16 tpi).
    Pulttia tarvitsee dampperin asennukseen jos ei halua kilkutella vasaralla (eikä kannatakkaan).
     
  17. jariha

    jariha Double Gearhead

    kyl sinne pulttti tulee kuhan vaan jostain sen löydän? ainakaa us partsi ei löydä :eek: täytyy kysellä muualta
     
  18. steelofamerica

    steelofamerica Gearhead

    pultti

    moro mulla on ollu kans pirun monta slant sixiä ajan saatossa. toisissa on ollu pultti ja toisissa ei. mutta se remmisiiva pysyy paikallaan ilman pulttiakin, mulla on kumminki pysyny aina, mutta jos pulttia ei oo niin mä huomasin semmosen jutskan, ku kallistaa konetta tarpeeks ni siältä kampiakselin päästä tulee öljyä. eli normaalikäytössä et tarvi koko pulttia. tietenkä ei se remmisiiva saa olla akseliin löysä, ja jos se on löysä niin sit se ei kyl pysy ilman pulttia. :pinup:
     
  19. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    jaahas palioko yli sen 30 asteen pitää kallistaa slanttia että vuato tapahtuu?
     
  20. steelofamerica

    steelofamerica Gearhead

    slant

    jos ajatellaan et slantti makaa vaikka tallin lattialla pystyssä. niin peräpäätä tarvii nostaa aikapaljon et tullee pihal. 30 senttiä noin :pinup:
     

Kerro tästä muillekin!