männässä halkeama?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jariha, 12.1.2009.

  1. jariha

    jariha Double Gearhead

    eli motti on nyt osina ja rupesi kummastuttamaan, kun kaikki männät on samalla tavalla halki öljyrenkaasta helmaan asti? kone on moparin 225, et kuuluuko olla? kone toiminut moitteetta lukuunottamatta pienoista lämpöongelmaa joka todennäköisesti johtui ruosteisista vesilinjoista ja vuotavasta syylarista

    kommentteja kiitos :eek:

    ps. halkeama on vain toisella puolen
     
  2. mke77

    mke77 Gearhead

    sylinteri putkien alapäät käy "kuumana".....tai sit liian tiukka"poraus"!!

    mut olettaisin et lohko on "paaskee" täys
     
  3. jariha

    jariha Double Gearhead

    epäilisin ettei lohkoa ole porattu?
     
  4. B 50

    B 50 Gearhead

    Se "halkeama" on jonkinlainen lämmön siirto/tasaus järjestelmä. Eli ominaisuus, ei vika.
     
  5. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Jos se halkeama on kaikissa männissä samanlainen ja samassa kohdassa, niin silloin se on tarkoituksella siellä. Mulla ei oo kyllä ollu yhdessäkään slantissa tuollaista. Mut sulla eikös oo se vanhempi slant? 64?

    Jos se on koneistamalla tehdyn näköinen eli siisti ja suora, niin silloin se on tehty siihen valmiiksi. Halkeaminen ei tapahdu juuri koskaan ihan luotisuoraan vaan se mutkittelee.

    Voi olla lämpölaajenemisen aiheuttamien oireiden vähentämiseksi joku fiksu keksiny tuommosen sillon aikoinaan.
     
  6. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Olen myös nähnyt yhden 225 koneen männissä kyseisiä pystyhalkioita. Koneistetun näköisiä olivat ja jokaisessa männässä.
     
  7. jariha

    jariha Double Gearhead

    kori on kyl -64, mut kone on jossain välissä vaihtunut eli on tod.näk. uudempi malli. ainakin syyläri on jostain 73 mallisesta automaatista ja autossa on ollut alunperin 170 motti. männissä on tosiaan tasapaksu halkeama samassa kohdassa, halkiama on noin 1mm leveä.
     
  8. kime2

    kime2 Gearhead

    Sittenhän tuo on selvästikin tehtaan tekemä juttu ja lämpölaajenemisen takia juuri kuten joku ylempänä arvelikin!
     
  9. jariha

    jariha Double Gearhead

    vois siis luottaa ehkä siihen et toimii jatkossakin :-?
     
  10. kiima

    kiima 1st gear

    voisitko laittaa kuvan siitä "halkeamasta"? tai nääthän sinä varmaan itsekkin onko se koneella tehty?
     
  11. jariha

    jariha Double Gearhead

    yritän laittaa kuvan kunhan käyn tos viikonloppuna tallilla ottamassa sen, sit pääsen harjoitteleen kuvan liittämistä tänne :D
     
  12. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Jos se on kerta joka männässä samassa kohdassa ja millin levyinen, niin silloin se on koneella tehty. Ei ne nyt miksikään kanjoneiksi ne männät hajoa. Millin levyinen halkeama männässä meinaa, et se on pitäny kaivella palasina öljypohjasta tai klönttinä veivin päästä.

    Ei sen puolesta tarvii olla huolissaan.
     
  13. rustbucket

    rustbucket 3rd gear

  14. kasipallo

    kasipallo Gearhead

    no mulla oli kolmesta pytystä renkaat paskana ja yks pytty oli ihan musta ja se toimi sillonki.kyllä släntti toimii. ainii ja eihän siellä ollu alakerrassakaan oikeen laakereitakaan enää
     
  15. lintta&romu

    lintta&romu Gearhead

    Mulla oli släntissä 2 pytyssä ehjät renkaat, sekä laakereita poikki :eek:
    Koko pannu täynnä vaseliiniksi muuttunutta öljytöhkää.

    Meteli oli kova mut muuten tämä ei tuntunut vaikuttavan ajoon ollenkaan :poff:

    Nostin sitten patin ylös kun ei enää kehdannut äänen takia ajella :rotfl:
     
  16. härpätin

    härpätin 1st gear

    Mulla on jossain sarja uusia Slantin stanumäntiä, en muista onko renkaat myös.
    Laita YV:tä jos tarviit, ei oo kalliita.
     
  17. jariha

    jariha Double Gearhead

    moottori oli porattu sittenkin +1.0 ylikokoon selvis tos kun männät putsattiin, männän halkeama menee hieman eritavalla kuin 20:ses fordis eli öljyrenkaan sisällä poikittain parin sentin matkan ja sen keskeltä alas helmaan asti, voi vaan olla et menee vaihtoon ku on männän ylemmät renkaat väljät
     

Kerro tästä muillekin!