GM 194cid piristäminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Savo, 16.1.2009.

  1. Savo

    Savo 1st gear

    Äkkiseltään en haulla löytänyt aiheesta mitään. Eli onko joku piristellyt 194cid matkalaukku kutosta ja mitenkä on sen tehnyt? En halua tähän nyt vastauksia että "ööhöhö, laita siihen kasikone" enkä ole laittamassa siihen myöskään turboa.

    Ite mietin että laittasin nelikurkkuselle (tai kaksikurkkuiselle) kaasarille tarkoitetun imusarjan (kaveriksi joku pikkuinen holleyn kaksi/nelikurkkunen kaasari), peltipakosarjat, Nokan (en tiiä mitään nokkajutuista, jos löydätte tuolta paremmaan niin ehottakaa).

    Tuommosella setillä mietin. Vai mietinkö turhaan? Vai mitenkä tuota hommaa kannattaisi alkaa viemään eteenpäin. Vinkkejä ja palautetta kiitos kaivataan. Ei ole nuo koneen piristämishommat kauheasti lapasissa. YV:llä voi myös ehdotella kaikkea aiheeseen liittyvää. :)
     
  2. make_110

    make_110 3rd gear

    Kutosen piristelyssähän ei oo mitään järkee ja siksihän minäkin sitä harjottelen :lol:
    Mut voishan tuosta nostaa puristuksia ottamalla mieluiten lohkosta vähä tavaraa poes ja sit noista kansista poistella valupurseet ja vähän parannella kanavia.
    Kantta en menis vaihtamaan ihan ensimmäisenä, ku tuo 194 kansi jos on alkuperäinen niin siinä on pienemmät palotilat ku 230/250/292 kansissa, venttiileissä on eroja vuosimallien välillä. Kannattaa tarkistaa valunumeroiden perusteella vuosimallit yms.
    Tuon nokan suapi kyllä hiotettua vakio nokastakin mut onhan tuo uusi parempi vaihtoehto.
    Tuohon saattas olla joku 390/450 kaasari sopiva 450 jopa ehkä hieman isohko.
    Ja jos meinaat imusarjaa ja imusarjoja niin tilaillaan kimpassa. Stevebolt&Co:lla ois joitain kamppeita ja summitilla joitain.
    Tuo koko koneen repareeraus sarja tais maksaa jenkeissä karvan alle 300dollaria eli sekään ei ois paha.
     
  3. FA18

    FA18 3rd gear

  4. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Ja jos Ebay on tuttu niin sieltä saattaa saada edullisesti huudettua kutosen imusarjaa... Joskin hinnat tahtoo kohota korkeaksi.. Kannesta kanavat kuntoon ja nokka-akseli, nostajat, jouset ainakin vaihtoon.. Peltisarjat kannattaa myös laittaa..
     
  5. BT-52

    BT-52 1st gear

  6. BT-52

    BT-52 1st gear


    Täälläkin olisi kiinnostusta.... :eek:
     
  7. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    koskapa 60 luvun vauxhallissa käytettiin tuota konetta periaattessa muuten samaa paitsi 201cid kokoisena niin tuttu teki imusarjat 3:lle dellortolle ja muistaakseni nokka-akselia jyrkensi samalla. sain omaan koneeseeni tuosta vanhat männät parempien tilalle...

    saattaa ventora vaikuttaa kangasalla

    terveisiä pirkkalaan.
     
  8. BT-52

    BT-52 1st gear

    http://www.iskycams.com/makesearch.php? ... gine_id=22

    Tuolla muutama vaihtoehto, eikä ole pahan hintaisia
     
  9. kime2

    kime2 Gearhead

    Jos se periaatteessa on sama kuin ventoran 3,3l kone niin siihen Lynx valmistaa 3 X kakskurkkuselle imusarjaa tai on ainakin valmistanut!
     
  10. sixmachine

    sixmachine 1st gear

  11. Savo

    Savo 1st gear

    Tuolta Clifford performancelta aattelin tuon imusarjan ja peltisatsin tilailla. Kahtoo summitilta sitten tilausta kesällä niin on syksylle sitten puuhaa koneen irroituksessa.

    Oisko kiinnostusta lähtee kimppaan? Pitää tuo finassipuoli kahtoa kuntoon ekana ja ootella josko dollarin kurssi hiukan menisi taas huonommaksi niin tilausta iskemään. Jonkun muun vaan pitää hoitaa maksuhommat (maksaa tilaus ja muut maksellaa sitten k.o maksajan tilille) sinne kun itellä on tuo luottokortti vähän finito (kiitos summitin 8) ).
     
  12. BT-52

    BT-52 1st gear


    Kyllä olisi kiinnostusta!
    Näkyy täällä p-savossa päin olevan muutama meitä joilla jonkin asteinen perverssio tuota konetyyppiä kohtaan, olisiko kenties joskus intoa vaihtaa ajatuksia jossain ihan livenä?
     
  13. make_110

    make_110 3rd gear

    Ite ehkä ottasin mieluummin ton offyn imusarjan ku cliffordin ainakin oon saanu semmosen kuvan et tuo offy ois parempi matalilla ja keskikierrosalueilla ja tuo clifford ois paras korkeilla kierroksilla.
    Tuosta pako sarjasta ei oo niin tietoa, tuo stovebolt&co:n sarja kiinnosti vaan siinä määrin enemmän koska se näyttäs olevan lyhyempi.

    Voishan noita suunnitella noita kutos juttuja joskus lisää.
     
  14. Savo

    Savo 1st gear

    Antaa muitten vaan viritellä kasikoneita, kutonen on aina kutonen 8)

    Vois toki. Aika ja paikka niin saavun paikalle. :D
     

Kerro tästä muillekin!