Chevyn ulosotto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja toomass, 28.1.2009.

  1. toomass

    toomass 1st gear

    Onko noihin NP jakolaatikoihin olemassa lisävarusteena ulosotto-sarjaa kuten esim Sisun joihinkin laatikoihin? Kun on toi vapaavaihekkin jo valmiina. Tai ideoita mistä ulosotolinen jakolaatikko.
     
  2. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Tämä minuakin kiinnostaisi... (siis np 203 askiin).
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Aika harvassa NP:n jakolaatikossa on näkynyt PTO:lle paikkaa, ekan näin kun asiakas toi Dodgen NP-241DHD:n remonttiin, siinä on paikka PTO:lle!! Muuten ei ole näkynyt moisia, yleensä ne on ollu manuaalivaihteiston jommassa kummassa kyljessä tai molemmissa kyljissä!!!
     
  4. JanneB

    JanneB Gearhead

    Kyllä minä olen nähnyt joka ainoassa NP203 ja NP205:ssa PTO peitelevyn ainakin jossei itse PTO:ta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Juuh, huomasin itsekin että kirjoitin taas ennenkuin ajattelin!! Tarkoitin tässä vastauksessani noita alumiinikuorisia osa-aikaisia NP-jakolaatikoita, eli niitä NP-208/207/228/229/231/241/242/233/261/263/247/249/245/243/44395 -jakolaatikoita (tuo viimeinen on oikeasti tyypiltään tuommoinen 5-numeroinen)!! Noissa vanhemmissa jatkuvan nelivedon ja rautakuorisissa jakolaatikoissa niitä toki on! Anteeksi epätarkkuuteni :-? (taas :rotfl: :rotfl: )!!
     
  6. toomass

    toomass 1st gear

    Tarviikos muuta kun sen peitelevyn korvaamisen läpiviennillä varastetulla lätkällä? Ja tietysti joku akselin pätkä. Löytyykö valmista muutos sarjaa?
     
  7. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mulla on tollanen ulosotto ollu blazerissa, kamat on tuolla hyllyssä edelleen jos vaikka tarttis alkaa jotain sirkkeliä pyörittään :eek:
    Akselissa on suunnanvaihto vaijerilla toteutettuna eli pyörii molempiin suuntiin
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    208 lootassa olen nähny samanlaisen ulosoton kuin 203 ja 205 toosissa. Se oli kyllä ihan tehdastekoisen näköinen. Samanlainen on myös näköjään Allisonin automaateissa melko usein.
     
  9. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tehdastekoinen se varmaan on, ainakin tuossa pöydällä olevassa Dodgen NP-241DHD:ssä se on ihan tehtaan puristama kuori, jossa on PTO:n kiinnitysjako ja reikä. Mutta harvinainen Suomessa, ekan olen nyt nähnyt (poislukien ne 203 ja 205 -laatikot, niissä toi löytyy kaikista)!!
     
  10. toomass

    toomass 1st gear

    Onkos tietoa noista np203:n muutossatsista, joilla saa etuvedon kytkettyä halutessa pois päältä? Kestääkö käytössä miten?

    Eli kannattaako ruveta etsimään np203 ja toi satsi vai np205? Tuloo th400:n perään ja tarkoitus ulosotosta pyörittää hydrauliikka pumppua.
     
  11. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Minulla oli np203 jakiksessa tuo että pystyi ajamaan pelkällä takavedolla...
    Kulutus oli sillä hiukan pienempi...
    Ainakin Koskinen Hartolassa on noita muutoksia noihin tehnyt...
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä toi muutettu 203 käyttöä kestää, tai riippuu käytöstä! Lopen offroadkunkku sai tollasen muutetun rikki latserissa aika vähällä teholla. Suosittelisin kyllä 205 mallia niin ei tarvii arvata että kestääkö.
     
  13. Blazer79

    Blazer79 1st gear

    .

    Täältä löytyis tuommonen np-203 missä on tuo ulosottomotti kyljessä, vaijeria tosin ei ole.
     
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Re: .

    Mulla olis ylimääräisenä vaijeri, jossa nupissa lukee PTO!!!
     
  15. Rytari

    Rytari Gearhead

    mulla on part-time np 203 blazerissa alla, ja toinen part time kitti hyllyssä kun tuli hommattua semmonen ennekun löysin ton nyt alla olevan jakiksen, ei pitäisi olla ihan hankala homma laittaa, kestää kyllä normaalin ajamisen ja säästää soppaa jonkuverran.

    tommonen pto kiinnostais kans laittaa, sais siihen vaikka jonku lelun lisää kiinni....
     
  16. mke77

    mke77 Gearhead

    eikös vanhemmissa suomi-maastureissa tuo "pto" ole pakollinen silloin joskus....olihan se "maastohenkilöauton" verovapaus ehto :eek:

    80-luvun platzerit nyt taitaa olla kaikki pakuja?? vai onko... foortit onkin mulle täysin vieraita
     
  17. Pitu

    Pitu Gearhead

    Jatketaas topikkia, kun on kiinnostava aihe..

    Itellä ois tarve saada ulosotto TF + NP208- yhdistelmään.
    Tuontilaatikko, mikö pitäis vaitaa Jeeppiin 3-lovisen manuaalin tilalle.

    Oisko jollain nakata kuvaa moisesta yhdistelmästä?
     
  18. Jeep-Ukko

    Jeep-Ukko Gearhead

    Onkohan tuo nyt sitten NP208??
    http://kuvablogi.com/nayta/1769735/
    http://kuvablogi.com/nayta/1769736/

    Jeepistä, nelilovisen manuaalin jatkeena, tuossa välissä oleva ruosteinen möykky ulos otto.
    Onko nää nyt suomeen mahantuojan asentamia vai jo tehtaallaa?
    Työnjälki on erittäin karkean näköistä.

    Tuo jakis/ulos otto olis myynnissä. Manuaali on myyty jo ajat sitten...
     
  19. mke77

    mke77 Gearhead

    tuommosen vastaavan "kalikan" tuolla kuorien välissä olen nähny jossain....oiskos ollu patrolli :-? silmät pysähtys ihmettelemään sitä "saumojan sopimattomuutta"....hetken aikaa jo luulin et on pultit löystyny?? vai oiskos ollu joku eksottisempi...
     

Kerro tästä muillekin!