Kauan tulli säilyttää paketteja?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Jupe, 1.2.2009.

  1. Jupe

    Jupe Gearhead

    Nyt raavituttaa ja isolla kädellä. Olen tässä odotellut pakettia kuin kuuta nousevaa ja kysäisin viimein myyjältä että milloin tämä oli sen lähettänyt. Vastauksen mukana sain koodin ja Itellan sivujen mukaan se on tullut tänne tulliin jo 7.1!! Mitään lappua sen saapumisesta ei ole tullut, hyvä hyvä Itella vai mikä ihme se nyt sitten nykyään onkaan :mad:

    Kauan tulli pitää paketteja ennen hylkäämistä / takaisin laittamista tai mitkä lähettäjän ohjeet sitten ovatkaan? Jos vielä elättelisi toiveita sen saamisesta, huomenna ainakin täytyy heti aamusella soittaa ja kysellä.
     
  2. palotila

    palotila Gearhead

    Turun tullista kysyin samaa asiaa syksyllä, sanoivat 2-3 viikkoa säilyttävänsä hyllyssä. Soita Itellaan ja kysy.
     
  3. Jupe

    Jupe Gearhead

    Jotain tuollaista vähän pelkäsinkin.... no täytyy kokeilla suoraan tullista ja jos ei enää ehdi niin täytyy hakea itellasta korvausta.
     
  4. nippelit.fi

    nippelit.fi 1st gear

    Jos se on Itellan hallussa se ei vielä ole Tullissa, itella voi pirunmoisia maksuja vastaan suorittaa tullauksen ( noin 23,-), mutta ole huoleti, Itella kun hilloaa paketeita hyllyyn, se ei itsekään tiedä mitä tekee tai kenen piti tehdä mitä, eikä ne ainakaan sitä takiaisin voi lähettää, kun on maksuja saamatta, siinä firmassa ei kenenkään perse liikahda ilman rahaa, sääli vaan että johtajia siellä on pirusti, työntekiät puuttuvat.
    Kaikkein selkein systeemi on että ilmoitat Itellalle että kaikki paketit "oikeaan" tulliin vain, sieltä sä tai joku sun valtuuttama hlö voi tullauksen suorittaa, ilman "ylimääräisi" lisiä. Koitin kolme kertaa sitä että Itella yritti jotain tehdä, tosi huonolla menestyksellä, nyt kun kaikki paketit menee suoraan tulliin niin toimii, no niin hyvin kuin vain voi toimia täällä Suomessa
     
  5. Jupe

    Jupe Gearhead

    On ihan oikeassa tullissa täällä Jyväskylässä, ainakin itellan sivuilta saatavan infon mukaan. Toisaalta, jos tuohon tietoon on luottaminen, vielä elää toivo ettei sitä ole laitettu takaisin. Jospa se siis oikeasti olisi vielä siellä.
     
  6. Mopar

    Mopar Gearhead

    Mulla oli joskus pari kuukautta paketti tullissa oottelee. Oli välillä eri osoite ja tuloilmoitus ei varmaan sitten menny mihinkään. Kyselivät vain kun hain muuta pakettia, että onko tämäkin sulle :eek: . Onneks eivät oleet lähetelly takasin
     
  7. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Tavaran säilyttäminen tuliissa...

    Hi!

    Täällä Hämeenlinnassa säilyttävät n. 3 viikkoa.

    Tuota ongelmaa itsekin pähkäilin ja kyselin,että jos ei tule ilmoitusta ( ei olis eka...eikä toinenkaan kerta kun postissa hukkuu lähetyksiä )...niin miten voin tietää lähetyksen saapumisesta ja kuka vastaa seurauksista jos palautetaan ? Ilmeisesti Postille eli Itellalle kuluu vastuu ainakin tiedon perille saattamisesta ( Tullihan hoitaa vaan tullausta ),mutta miten todistaa ettei ole tietoa saanut :odroll: ja yrittävätkö Itellan puolelta edes tavoittaa uudestaan lähetyksen vastaanottajaan. :eek:
     
  8. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    Mun joululahja paketin ne lähetti tänne Alabamaan takaisin, lapsellista peliä. No tulee siskon mukana suomeen.

    Virkamiehet, käytännönjärjen käyttö kielletty :odroll: Saatanan tyhmää porukkaa, tullit, poliisit jne.. Ja tämä on tietty nutfinnin mielipide :wink:
     
  9. Jupe

    Jupe Gearhead

    JES!!! Vielä oli hyllyssä kun äsken soitin! Pikkaisen vain helpotti... silti aion reklamoida itellaa. Tämä ei nimittäin ole ensimmäinen kerta kun posti jättää tulematta. Viime syksynä tajusin ettei visa laskua ollut tullut vaikka oli jo eräpäivä. Joku mättää systeemeissä...
     
  10. Jupe

    Jupe Gearhead

    No nyt se paketti on kotosalla, ei tarvitse enää mennä tasajalkaa pitkin mökkiä. Mammakin jo meinasi hermostua... Sanoivat muuten tullissa että itella velvoittaa pitämään saapumisviikon + 4 viikkoa jonka jälkeen paketit luovutetaan takaisin itellalle. Hyvä tietää jatkossa!
     
  11. VRC

    VRC 1st gear

    Jos asuu kaukana tullipisteestä, niin sitten voi Itellan palveluita käyttää, muuten kannattaa tullata itse.
    Minulle tuli ensimmäisellä kerralla Itellalta ilmoitus, jossa tajosivat tullauspalvelua, mutta siinä mukana oli lomake jonka täyttämällä rupesi automaattisesti lähetykset tulemaan suoraan haluttuun tullipisteeseen.
    Tullista tulee myös saapumisilmoitus, joten ei aikarajoistakaan sikäli ole ongelmaa.
     
  12. Jupe

    Jupe Gearhead

    Niin siis nythän oli kyse siitä että tämä tullista laitettu saapumisilmoitus ei koskaan saapunut minulle asti. Huono niitä paketteja on mistään hakea tai minnekkään tullata jos ei edes tiedä niiden jo saapuneen. Kerrankin kun oli nopea myyjä, maksoin 26.12, paketti oli lähetetty 27.12 ja oli tullissa jo 7.1. Sitten sitä odottaa saapumisilmoitusta joka ei koskaan tule...

    No loppu hyvin, kaikki hyvin (paitsi että itellaan ei enää osaa luottaa)
     
  13. Buddy

    Buddy 1st gear

    Jos mun tilaamani pakettia ei ala kuulumaan parin viikon sisällä, niin rupeen soittelemaan... Nykyajan virtuaali-ihmisille se soittaminen on hyvinkin vaikeata, saatikka sitten naamatusten asioiminen...
     
  14. jannis

    jannis Gearhead

    itella

    Itellan toiminta on suorastaan ala-arvoista. Kun tilaan paketteja USA:ta, katson aina onko toimitusvaihtoehtona FedEx. Se tuo paketit haluamaani paikkaan ja nopeimmillaan 3:ssa päivässä. Tracking numerolla voi seurata paketin kulkua maailmalla ja tietää, milloin se on suomessa. Jos paketti menee tulliin, voi sen hakea sieltä muina miehinä ja viikon päästä tulee itellalta lappu, jossa sanotaan, että pakettinne on noudettavissa tullista. Ja pyytävät vielä kohtuutonta summaa saadakseen itse hoitaa toimituksen. Vaikka tavara on ollut jo mulla viikon. Vertailun vuoksi: Tilaan USA:ta paketin ja se on mulla kolmessa päivässä, lähetän paketin suomessa naapurikaupunkiin, eikä se ole vielä viikossakaan vastaanottajalla. Mikä itellassa mättää?
     
  15. JL-

    JL- 3rd gear

    Nostellaas vanhaa topikkia. Miten tää homma nykyään toimii, kun olisin tilaamassa lokarin levikkeitä ebayn kautta ameriikoista. Eikös nuo nykyään mene tulliin josta saan sitten sähköpostilla selvityksen, jonka jälkeen lähettävät tavarat lähimpään postiin? Täällä hämeenlinnassa ei siis enään ole tullin noutopistettä.

    Ja toinen kysymys, kauanko tulli ja posti säilyttää noita kamoja? Kahden viikon päästä olen 2vk kiinni sillain etten pysty noutamaan tavaraa niin jos juuri tohon aikaan tulee niin lähteekö kamat jo takaspäin?
     
  16. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    Muistaakseni, ne säilyttää 21 vrk, sitten lähtee paketti takaisin :D
     
  17. sooda

    sooda 3rd gear

    Nykyisin tosi helppoa. Itellalta tulee saapumisilmoitus sähköpostiin ja voit itte tullata, eli ilmoittaa mitä paketissa on sekä hankinta hinnan. Tullilta tulee lasku ja kun maksat sen, tavara tulee sinulle parissa päivässä. Toimiva systeemi.

    Eikä tarvi maksaa itellalle mitään.
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kyllä on homma helppoa nykyään. Toista oli ennen. Tuohon kuinka kauan tulli säilyttää pieni entisen huolitsijan lisäys. Tulliselvitys on tehtävä kahdessa viikossa maahantulosta ennen kuin tulli ottaa viivästyssakkoa. Tai siirtää tavara vapaavarastoon odottamaan tullausta missä sitä säilytetään niin kauan kun maksaa sen varastoitavan tavaran vuokran.
     

Kerro tästä muillekin!