Vin code?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja fordever, 27.1.2009.

  1. fordever

    fordever 1st gear

    Onko kukaan Fordhomo tovereista tutustunut 1/2 vuosi mallin (tai jotain sinnepäin) koodin purkuun. Eli kun kyseessä on Fairlane 500 ja tuotu suomeen -63 loppuvuodesta (tehty syyskuussa ja rekisteröity joulukuussa) ja on kuitenkin mallia -64 (ei siipiä). Autoja on kai samalla laivalla tullut jopa muutama sata. Tekniikka osasto on sama -63 ja -64, mutta kuitenkin esim. värikoodilla eri väri. Mitä pitäisi uskoa? Ei ole entisöinti eikä maailmaa kaada, mutta ihmetyttää. Eli auto on tälläinen: Body 54B, Color M, Trim 25, Date 19J, Dso 91, Axle 5, Trans 2, ja warranty num. 4F42F11xxxx
     
  2. slitre

    slitre 1st gear

    Body 54B= 500 4 door sedan
    Axle 5 = non locking differential ratio 3.50
    Trans 2= overdrive :D
    Dso 91= export

    muuta tiatoo ei nyt tähän hätään löydy...
     
  3. slitre

    slitre 1st gear

    arvavaus ulkoväriin=valkoinen
    sisustus=punainen :eek:
     
  4. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    Noita VIN dekoodereita löytyy kyllä esim.

    http://www.falconparts.com/decoder1a.htm

    Niin ja 64 malleja on alettu tekeen jo syys-lokakuussa 63. Se on ihan normaalia jenkeissä eli toi "mallivuosi" eli mee suoraan kalenterivuoden mukaan.

    Joissakin mallivuoden alkupään autoissa saattaa olla eroja koodeissa tai varustuksissa ym. pienessä verrattuna loppupään autoihin.
     
  5. halitoosi

    halitoosi 1st gear

    puolikkaat

    niin, tää puolivuosi hommahan on voortin markkinointi juonia; kevääksi kun on paras myyntikausi , esiteltiin jotain uutta ostajien kuolattavaksi, noin tiivistettynä...
    esim. 62 tuli xl varustepaketti, 63 väästpäk linnunrata- malli ja joku huippu lane, 64 mustang, 68 428 musti jne..
    ja mallivuosihan on ihan eri asia kuin valmistusvuosi, mutta sen nyt toki kaikki tietää...
    sen verta viä että puolivuotis maininta ei siis liity kiesin valmistus päivämäärään vaan sen korimalliin tai joihinkin varusteisiin tms. jotka esiteltiin kesken mallivuoden...eli yleensä keväällä kun on paras myyntisesonki.
     
  6. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Tässä koko värssy koodistasi:
    Body 54B: Custom 500 4-dr.
    Color(Exterior): Corinthian White.
    Trim 25(Interior): Red Cloth.&Red Crush Vinyl.
    Date 19J: 19. syyskuu.
    DSO: Export (Vientiin).
    Axle 5: 3,50:1 non lock.
    Trans 2: Overdrive.

    4:1964 vuosimalli
    F: Dearborn valmistuspaikka
    42: 4-Dr Sedan
    F: 260 V8 2V. Moottori
     
  7. fordever

    fordever 1st gear

    Suuri ihmetys on siinä että löytämäni netin purku "jutut" pyytää ensimmäisenä valitsemaan ensin vuoden 63 tai 64 ja antaa tuloksen sen mukaan kumman valitsee (valmistusvuosi vai mallivuosi?). Kumpi pitäisi? Pizzamake yllä koodas, että värit olis noi 63 käytetyt Corinthian White ja Red Cloth.&Red Crush Vinyl, eikä 64 Wimbledon White ja Red Vinyl&Red Ellipse fabric.
     
  8. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Tää American Car ID Numbers 1960-69(Cars&Parts Magazine) antaa
    ulkoväriksi molempina vuosina M-koodilla ton Corinthian White:n ja taasen
    sisustuksena -63 koodilla 25:Light Beige Wheel Pattern Cloth&Pearl Beige
    Crush Vinyl.
    Nyt kun oikein uudelleen katson tota Trim code "värssyä", niin -63 vuoden
    trimmissä toi 54B on ilmoitettu ko. kohdassa ja taasen -64 puolella siinä on
    ilmoitettu 54A ?
    Korjaan erheeni :oops: Eli näyttäisi menevän ton mukaan sitte -63 koodien
    mukaan?
     
  9. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    "Sotketaan" hiukka lisää vielä mahdollisuuksia:
    Koodiopus tuntee muuten -64 malleissa KAKSI M-värikoodia, eli
    Corinthian White ja Wimbledon White :eek: ???
    Samoin tää -64 vuoden Color-koodi antaa useille muille kirjaimille myös 2 väriä, joten kun vertaa tulevaa -65 mallistoa niin selviää logiikka.
    Toinen väri korvaa aiemman.
    Itkettääkö nyt VARMASTI ? :D
     
  10. fordever

    fordever 1st gear

    No ajattelinkin, että olenko vähän hidas :odroll: kun en oikein saanut selkoa tuosta asiasta, mutta ei se tosiaan tainnut olla ihan yksinkertainen. Tuota Corinthian White:ä on ilmeisesti käytetty siihen asti kun on tuo Wimbledon White tullut "markkinoille"/ värit päivitetty. Auto on jo pari kertaa maalattu täysin ja alkup. väri on saatu hävitettyä joka paikasta, mutta eiköhän se kuitenkin ole tuo Corinthian, kun on niin alkupään tuotantoa. Sisusta on/ollut punainen, mutta niidenkin "kuoseissa" on varmaan tullut vastaava päivitys. No ei tuo nyt sentään ole stressiä tehnyt ja unikin on vielä tullut, lähinnä synnyttänyt hämmennystä ja autokaan tuskin tulee koskaan saamaan alkup.väriä :p .Sen verran aina kuitenkin löytyy mobilisti pussihousua, että uskon pizzamaken painetusta sanasta löytyvään viisauteen (verrattuna netin "suuntaa antaviin").
    No jos vappuna pääsisi vanha taksi taas cruisingiin 8)
     
  11. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Hieno homma, että jotakin "apua" pystyi antamaan?
    -64 Faikku on hieno peli, joten hyvä olis nähdä sitä täällä Jyppilän katu-
    kuvassa... jos en nyt aivan väärin ymmärtänyt tota sijaintia?
    Tuli nimittäin istuttua tollasen -64 Fairlanen kabiinissa elokuussa -07.
    Tosin siitä oli tehty sellanen kisapeli 427:lla ja alum. top-loaderilla etc.
    Paikka oli P-Carolinan Charlotte ja Holman&Moody oli "tallin" nimi.
    JESTAS mitkä saundit !!! 8)
     
  12. fordever

    fordever 1st gear

    Kyllähän näistä apua oli ja kiitokset kaikille. Ja kyllä se auto tosiaan jyväskylän katukuvassa vilahtelee :D . Auto on tuon "koodin" mukainen (tosin se väri on joku muu valkoinen), joten ei se ihan voiman puolesta neljä kaks seiskalle pärjää, ja tuskin äänissäkään, vaikka sb:n lätinästä on kuitenkin yritetty ottaa kaikki ilo irti :lol: . Jos näkyy liikenteessä niin jutuille saa toki tulla!
     
  13. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    No ilman muuta pitää turista, kun kohdalle sattuu !
    Ei tää Jyväskylä NIIN iso "kity" oo, etteikö jossaki nähtäis, muutenhan tää ois
    JyväsKAUPUNKI ! :D
    Mottia ei tartte hävetä, ei noita 260:ä SB:a Suomessa hirveän paljon ole.
    Sehän on muutenkin varhainen ekoauto tolla tekniikalla :wink: , että pitäis
    kelevata viherpiipertäjillekki.
     
  14. pop no lepo

    pop no lepo 1st gear

    Fairlane 500 -64

    Mulla on samanlainen faikku , tosin alkup.ja museokatsastettu. Otteessa
    vm.merkitty -63 , vaikka dokumentit kertoo että on -64. (rek.14.1-64).Auto vaihtanut om.-72 ja siitä saakka rek.otteet tallessa. Vanhoissa otteisssa
    auto merkitty avoksi. Heti ( ! ) -85 tarkka kats.inssi huomannut,että perkele
    tämä onkin umpinainen ja tehty muutos otteeseen!! Vin code 4F42F-121587.
    Auto vaal.sininen,sisältä harmaa. Museokatsastettu -89. Auton myynyt Lohja-
    lainen Ford diileri ja olen 3. omistaja (kaikki lohjalaisia).Ei siis kiertopalkinto!
    Eikun pistä auto ajoon ja km nielemään. Kulutus maantiellä alle 10l !!! Eli voi
    vielä näillä bensan hinnoillakin käydä tapahtumissa!!
     
  15. fordever

    fordever 1st gear

    Kohtalotoverita :D . Ja kyllähän sillä on koitettu aina pari tonnia kesässä ajaa, mutta nyt vain pitäisi ennen sulia asfaltteja piipahtaa vaihteistossa, kun ei loikkari meinaa kytkeytyä. Mun auton historiasta pitkä tiivistetty paketti: Uutena mennyt alajärvelle taksiksi jonka jälkeen kierrellyt etelä-pohjanmaalla, - 70 luvulla poistunut hetkeksi kilvistä ja saanut sitten valkoiset kilvet (ja ilmeisesti about silloin myös "mirra"sinisen :eek: värin, josta on vielä "jäämiä" ) suurimman osan -80 luvusta ollut pois kilvistä ja -90 luvun alussa saanut taas jonkun valkoisen värin ja rek.kilvet ja siirtynyt helsingin kautta tampereelle, josta kävin sen vuosituhannen vaihteessa ostamassa takaisin pohojanmaalle, josta aikanaa tuli sitten mukana "muuttoautona" Jyväskylään. Suurin osa tuosta selvisi vanhoista otteista (joita on ainakin 30), kun tilasin jonkun (oliko museoauto? tms.) paketin AKElta. Maksoi muistaakseni pari kymppiä ja sisälsi ote kopiot auton kaikista rek. otteista.
    Juttelin tuossa pari kesää sitten aiheesta Heikin (eli siis tämän sivuston kantavia voimia) kanssa, ja hän kertoi entisenä kohtalotoverina, (muistaaksen näin) että noita autoja tosiaan olisi tullut 300 samalla laivalla, ilmeisesti kaikki 500 mallia jne.
    Toi kulutus on kyllä tosiaan niin kohtuullinen, että olen jopa harkinnut päivittää kaasutinta ja nokkaa :rotfl: .
    Mukavaa että on säilynyt noinkin alkup. kuntoinen yksilö, mun autoon on kyllä tuo historia jälkensä jättänyt.
     

Kerro tästä muillekin!