70 E bodyn jarrupääsylinteri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja niklas_, 14.2.2009.

  1. niklas_

    niklas_ 1st gear

  2. ama

    ama 3rd gear

    Mulla on toi sama mikä sullakin -72:sessa levyjen kanssa
     
  3. äRTee Haastaja

    äRTee Haastaja Gearhead

  4. niklas_

    niklas_ 1st gear

  5. carkoivi

    carkoivi 3rd gear

    pääsylkkä

    Rummullisessa kuuluu olla sylinterihalkaisija 1"
    Ja Levyjarrullisessa 1 1/8"

    Noita sylkkämalleja on ollut käytössä useampia erinäköisiä.

    Aika useassa se malli jossa teräslankalukitus kannessa.

    Elikkä tollanen kun Niklaksen ekassa kuvassakin.
     
  6. vallu64

    vallu64 Gearhead

    Itellä on se käsitys että jos on rumpujarrut ympäriinsä on juuri sellainen mikä ekassa niklaksen kuvassa on eli säiliöt ovat suurinpiirtein yhtä suuret. Jos levyt on edessä niin etummainen säiliö on isompi. Pääsylinterissähän on kirjaimet F ja R putkien kohdalla. Jos levyjä käyttää ei tule käyttää sitä pientä kumitötteröä putken jatkeella
     
  7. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    originaali on todennäköisesti ruuvikiinnitteisellä kannella ja niitä ei taida saada nykyään muuten kuin NOS osana.
     
  8. niklas_

    niklas_ 1st gear

    kyllä niitä kaikkia saa uusia. (repro NOS :rotfl: )

    mutta ebayssa oon nähnyt myynnissä samalla lankakiinnityksellä oleva pääsylinteri jonka myyjän mukaan oli 70 cudasta. sit taas mulla oli 70 chargerissa sellainen ruuvimalli ja tasainen kansi..

    http://www.myhotcars.com/inventory.html ... 118107XXXX

    tässäkin on se nännimalli.. kyl se varmaan sit on alkuperäinen. kuitti tuli auton mukana missä oli korjaussarja. ja auto oli täysprojekti ku tuli suomeen. eli luultavasti alkuperäinen sit..

    kun aika monessa näköjään on juuri toi tehostettujen kanssa

    http://www.classicauto-showplace.com/node/1971
     
  9. niklas_

    niklas_ 1st gear

  10. äRTee Haastaja

    äRTee Haastaja Gearhead


    jep, rauta pultilla kiinni
     
  11. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Mulla tehostamattomassa orkkisylkässä lanka -kiinnitys. Auton valmistunut 7/1970 eli ihan loppupään tuotantoa. Olisko alkupään tuotanto noita pulttilukitteisia?
     
  12. niklas_

    niklas_ 1st gear

    niin. vaikee sanoo. mutta luulen kyllä että toi on alkuperäinen, koska auto oli ihan ihan originaali täys projekti ku tuli suomeen, ja auton mukana tuli korjaussarjan kuitti.
     
  13. OK

    OK Gearhead

    Tärkeintä kait asiassa on nämä jousikuormitteiset kumivenat joista vallu64 mainitsi sekä putkissa olevat jako/paineentasauspalikat. Kannattaa perehtyä niihin jos autossa on tehty pääsylinteri/jarru swappauksia.
     

Kerro tästä muillekin!