ciroen xm sähkö ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja rimpula, 20.2.2009.

  1. rimpula

    rimpula 1st gear

    moi
    eli ois semmoine propleema tuossa citroen cm vm 95 että takavalot eivät pala ollenkaan mut ku jarruttaa nii varru valot palaa ja vilkut toimii takana mut siis parkit eivät pala

    välillä tuossa paloivat parkit takana mut nyt siis pimeänä

    sulakkeet on katsottu ja alkas olla katsurille aika lähestymässä tuolla autolla.
     
  2. st. vitus dance

    st. vitus dance 3rd gear

    Siis....Polttimot? No joojoo, olet eri polttimoilla kokeiltu ja varmuudeks sörkitty mittarin piikeilläkin sinne liittimen napoihin ettei varmasti ole kontaktivikaa ...Entä skulaako rekisterikilven valot, myös ne pitää loistaa leimalla....Ne kun on yleensä haarassa parkkien kanssa niin jos ne toimii niin ainakin konttiin asti tulee virtasta, siten helpompi rajata ongelma.
     
  3. rasse

    rasse 1st gear

    Kannattais hakee ihan silläperusteella että on maavika (oireet viittais maavikaan).
     
  4. idiot

    idiot Gearhead

    sitikoissa ei oo sähkö ongelmia, vaan sähkö ominaisuuksia :poff:
    muavikkoo itekki veikkoon, ja ylleismittari kättee ja mittailemmaa
    että mittee se sannoo :wink:
     
  5. Käkö

    Käkö Gearhead

    Heh, noissa xm-sitikoissa oli jo uutena sähkövikoja, ja paljon...

    Maadotus pitää laittaa kuntoon, noita maadotuspisteitä pitää olla enemmän kuin yksi, nyrkkisääntö oli et yksi konehuoneessa, yksi matkustamossa ja yksi takapäässä...

    Johtojen juotokset on todella aliarvoisia, sulakkeet liian pienet, noi oli oikeesti uutenakin aikamoisia painajaisia mut noi piuhat kun hoitaa kuntoon niin se vähän auttaa, autuaaksi se ei tee mut auttaa kumminkin...
     
  6. ali vaihde

    ali vaihde 1st gear

    Ottiatuota... Itellä oli sama oire, ei kun uusi ominaisuus, xm:ssä. Mun kikkareessa oli sellainen juttu, että ajovaloautomatiikan rele sytytti kyllä ajovalot, muttei parkkeja taakse. Ajovalokatkaisimesta (siitä ruorin alta) kandee ensin koettaa, syttyykö takalyhdyt parkkiasennossa/ajovaloasennossa... Syynä mulla oli viallinen rele, joka kai ihan yleinen ominaisuus noissa.
     
  7. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Heh,todennut että tuossa omassa 91 v6;sessa asuu saatana jossain johdossa :D
    Periaatteessa kaikki toimii mutta ei yhtäaikaa,maadoituspisteitä roplaamalla aina jotain edistystä ennen seuraavaa kummittelua.
    Kannattaa myös hakea varaosaputkasta kassillinen releenkantoja ja releitä ja uusia kaikki,myös maadoituspisteet.
    mukavahan tuo on muuten,melkein buickin veroinen :wink:
     
  8. rimpula

    rimpula 1st gear

    kiitoksa vinkeistä pitää alkaa tutkimaan.

    missäköhän kohtaa noin on maadoitus piste tehty tuommoiseen että e ihan kokonaan tartteis alkaa purkamaan autoa.

    välillä ihan moitteetta pelaa parkit takana ja joku aika sitte häippäsivät kokonaan.

    muutenhan tuo on ihan asiallinen peli ikäisekseen eikä ruosteesta näy tietoakaan päällisin puolin
     
  9. cenote

    cenote 1st gear

     
  10. VRC

    VRC 1st gear

    XM:ssä on maadoituspisteitä ihan riittävästi ellei jopa liikaa, takavaloille on muistaakseni molemmin puolin koria omat.

    Kun itsekin tuommoisella ajelen työmatkat päivittäin niin kokemusta on tullut myös sähköjen rassaamisesta;

    Veikkaisin että syy huonoon toimintaan voi löytyä ihan sieltä valoumpion sisältä, koko systeemi perustuu semmoiseen sinkitystä pellistä tehtyyn härdelliin, valojen kantoja ja johtimia myöten. Ja niin kuin sinkitykselle muutenkin tapahtuu, ja eritoten jos sähkö kulkee läpi, polttimon ja polttimon kannan väliin muodostuu oksiditöhnää joka sitten estää sähkön kulkua. Nuo polttimoiden kannat olisi hyvä ainakin kerran kymmenessä vuodessa käydä läpi. Umpiot tulee helposti käteen, liitin irti ja kaksi 10mm mutteria ylä- ja alareunasta ja se on siinä.

    Ja koska olettetavissa on lisääkin puuhastelua tekniikan parissa, niin mainostetaan samalla asianomaista vertaistukifoorumia http://www.sitruunapatonki.fi
     

Kerro tästä muillekin!