Lipeäpesu roks!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Ck, 3.8.2007.

  1. ilu100

    ilu100 Gearhead

  2. MJF

    MJF Double Gearhead

    Kylmässä lipeässä on tullut nimenomaan uitettua kun tuo vastus ei pelaa. Kyllä silläkin on lähtenyt, on kyllä tarvinut pari päivää että lähtee kaikki. Nyt syksyn tullen kun on ilmat kylmentynyt on teho vieläkin heikentynyt...
     
  3. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Hei meniskö sinne pönttöön tollainen pappatunturin peltirunko!!! Ei ole paljoa isoa leenaa pidempi ilman etuhaarukkaa :eek:
     
  4. jorke

    jorke Gearhead

    Mites kun kävin tuossa katsomassa K-raudasta noita viemärinavaamiskamoja niin siellä oli raekamaa mut oli kaliumhydroksidia, ei natruimhydroksidia joka on lipeää.

    Pelaisko tuo samalla tavoin? Molemmat ovat rajuja emäksiä, tuossa ph 13,5 näytti lukevan. Vai pitääkö sen olla juuri tuota lipeää?

    Oli sit muitakin tuotteita jotka oli ihan toisesta päästä eli ph oli 1 eli happoja. Oli muistaakseni fosforihappoa.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Nyt olis naantalissa "poika" kuumana!! Pari lohkoo on jonossa, mutta väliin mahtuu jos jollain on tarvetta!!
    [​IMG]
    Kuva kyllä valehtelee jonkun verran, ei se ole ihan niin siisti kuin näyttää :soosoo: mutta maalit lähti 99.99%.
     
  6. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    tuli itsekkin tehtyä pieni kenttätesti. about 4-5h olivat palikat tulilla vain.

    episodi lähti käyntiin siitä kun etsin sopivaa kippoa mitä käyttää kokeessa astiana :rotfl: no toki sellainen löytyi räystään alta täynnä lunta ja nauloja ja hiekkaa. se piti toki eka sulatella ja kipata enimmät paskat hankeen, toki sinne ämpäriin jäi pohjalle hiekkaa jne muita pöpöjä.

    tein omanlaskupään mukaan päissäni sellasen 5% liuoksen ja eikun 9kpl varastosta löytyneitä paskaisia ja ruosteisia sbc kankia ketjun varaan ja ämpäriin porisemaan.

    koe olisi ehkä onnistunut hieman paremmin jos olisi hakannut maahan asti ensin tuon tulipesän paikan eikä tehnyt jään päälle josta se suli ja loppupeleissä puut lilluivat ns. vesilätäkössä :rotfl:

    no kummasti nuo puhdistuivat vaikka hieman se hiekan paska siellä ämpärissä pyörikin ja sotki osaksi osia

    http://s107.photobucket.com/albums/m313/Jonimac/lipea/

    kuvia en joutanut ottamaan alkuinnostuksen aikana esim. lähtökohtakangista ottamaan mutta

    kun katsoo esim tuota ruosteista ketjua missä ne roikkuivat ->

    [​IMG] näkyy ruostepaskainen ja tuo harmaampi osa, melkoinen ero :eek:

    kesällä sitten 200l tynnyrit porisemaan ja kunnon rituaalit siinä sivussa. tarkoitus olisi testata tuolla yhdellä volvon b20 koneella ensin ennenkuin siirtyy näihin oikeisiin lohkoihin 8)
     
  7. black label

    black label 1st gear

  8. evilpastori

    evilpastori Gearhead

    onnistusko satakunnas/pirkanmaalla jollakin velholla lohkon ja kansien lipeehuljuttelu??
     
  9. jariha

    jariha Double Gearhead

    kannattaa kysästä ihan paikallisesta jäähdytinkorjaamosta, ite käytin lohkon, kannen ja lämppärinkennon uimassa viikonlopun yli. puhdasta tuli. eikä ollut kauhean kallistakaan :D parikymppii?
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pilaa se itse pytty, eikä latiakaan maksanu :rotfl: .
    Ekaks muutama tulenkestävä tiili, tyhjä öölipytty siihen.
    [​IMG]
    Sitten vähän villaa nurkista.
    [​IMG]
    Ja päälle vähän plootua ja kosanilla tulta perseeseen :rotfl: .
    [​IMG]
    Eristys on senverran hyvä, että pytyssä pysyy jopa kuuma sisällä. Lämmitys 80° ja parinpäivän päästä on vielä yli 60° plussaa :rotfl: .
    Lipiätkin löyty yhden firman myrkkyvarastosta ilimaatteeks kun säkit oli kovettunu 2x40kiloo :odroll: .
     
  11. Ck

    Ck Gearhead

    Vastaava pytty, mallia "ufo". Termostaattiohjattu vastus diginäytöllä. :rotfl:

    [​IMG]


    [​IMG]
     
  12. Make500

    Make500 Gearhead

    Lohkon joskus liottelin kotona ja hyvä tuli. Nyt slant-sixin pesu käynnissä ja siinä todella pikinen kampiakseli. Tekeekö lipee hallaa noille laakeripinnoille?
     
  13. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Ei tee rautapinnoille mitään vahinkoo lipeä.
     
  14. jariha

    jariha Double Gearhead

    hyvä lipeä kyl sit syö laakerit pois, ainakin lohkosta lähti vanhoista nokkalaakereista palasia irti :wink:
     
  15. MJF

    MJF Double Gearhead

    Laakerit ja alumiini kyllä tykkää paskaa, mutta ei ne kampiakselin laakeripinnat mitään siitä välitä.
     
  16. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Justiinsa tuossa pesin yhden alumiinikuorisen vaihdelaatikon Ei tuntunut lähtevä moottorinpesuaineella niin siirryin lipeään.
    Ei vaan saanu eikä tarvinnut olla oikeen kauaa lipeä pinnassa kun jo paskat irtos. Hienosti kuohuu :wink: Pihalla lutraus viileellä lipeällä onnistui hienosti. Sutilla pintaan ja pikkasen harjaa perään niin Ok ja vesiletkulla vettä perään. Nyt on puhdas laatikko.
     
  17. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Mustaks hapettuneet aluvanteet tuli kesällä mr. Muskelilla ja patapadalla uuden verosiks. Täytyy vaan huuhdella hyvin alumiini osat ettei syöpyminen jatku.
     

Kerro tästä muillekin!