Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. signet

    signet Gearhead

    Ja LPR:ssa oli Alapallo-Ossi :rotfl:
     
  2. pas2

    pas2 Gearhead

    Nii-in, turvallista matkaa juu. Et sittetn voinu tehdä kunnolla sitä? Katsastajan käsikirjasta löytyy muuten sääntö siitä, että auto tarkastetaan sitä purkamatta. Liikenneturvallisuuden kannaltahan kaikki "muovihelmaiset" autot pitäisi esittää katsastukseen ilman "ruostereikienpeittomuoveja"!
     
  3. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Asia ei tietysti minulle kuulu mutta mikä velvollisuus ttakatalilla on hitsata jonkun puolitutun autosta koko pohja jos sitä ei oltu pyydetty. Varmaan muikea kolmen tonnin lasku olis ollu calibran omistajasta ihan ok? Järki käteen.
     
  4. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    No sun ei varmaan tarvii hitsata puolituttujen autoista helmoja, tollanen 50€/ sentti pitää kyllä siitä huolen :rotfl: :rotfl:

    Joo onhan se katsurin vika, jos joku tekee tollasia viritelmä korjauksia.
    Mikähän itku siitä tulis jos vääntäis kaikki muovihelmat irti ja kattelis mitä sieltä alta löytyy, ainakin niistä joissa sattuu oleen helmat ehjät saattais tulla jotain sanomista.....
    Järki käteen.
     
  5. mke77

    mke77 Gearhead

    .....eikä kannatakkaan mennä hitsaamaan vaikka siinä hommassa"järkeä oliskin"!! se on kuitenkin monelle "normaali tallaajalle" "jumalasta seuraava" tuo katsastusinsinööri!!

    kuten "ei sitä raidetangon päätä tarvii vaihtaa kun katsastus mieskin sanos et: alkavaa väljyyttä"......tai " ihan hyvät renkaat ne on koskane 2kk-aikaa leimallekin kelpas...." .......tai "kyllä se katsurikin moittis et himmeitä noi takavalot on mut leiman se silti anto, joten en viitsi niitä korjaa"....

    että tämmäsiä "liikenteen vaarantajia" tuolla liikenteessä on!! saatika kaikki muut "kotiroparit" mitkä laittaa hitsauskoneella lallonivel kiinni valorautaan" kun kerta jenkat lähti niin mää vähän varmistin" :poff:
     
  6. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Olen varmaan joskus tämänkin tarinan kertonut mutta laitetaan vielä.
    Jarruletkusta siis kyse.

    Ostin dsl-electran kesällä 1999. Sillä ajeltiin eikä mitään ihmeitä ollut paitsi talvella konerikko ja remontti. Sitten leimalle ja leima tuli. Jarrupalojen vaihto oli kuitenkin ajankohtainen ja niitä aloin vaihtamaan. Apumiehen puolelta letku oli muistaakseni ihan hyvä, ei siinä mitään. Kuskin puoleltakin vilkaisin, että tännehän on vaihdettu letku kun on tarrakin vielä päällä. Ilmeisesti katsastusmies oli saman havainnon tehnyt. Kuitenkin siinä sitten kuria hinkkasin sen tarran päältä pois ihan mielenkiinnosta, että minkäfirman letku on laitettu. No ei se mikään valmistajan tarra ollut vaan ilmastointiteippiä. Se näytti vaan ihan sellaiselta tarralta, joka joissain letkuissa uutena on. Pinttynyttä kuraa tietysti pinnassa.
    Kiskoin sitten teipin pois ja yllätys, yllätys, letkun päällimmäinen kumi oli irtipoikki. Ei siis mitään pientä murtumaa vaan ihan täysin poikki. se sisimmäinen osio oli vielä ehjä.
    Mitähän lie ajateltu siellä Imatran suunnalla tuota tehdessä :soosoo:
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    Ajatus on varmaan ollut syvän uskonnollinen: Jeesusteippi pelastaa.
     
  8. musse67

    musse67 3rd gear

    Meillä löytyy Alapallo-Antero. Liikanimen saanut jo joskus ollessaan Kokkolassa katsastusmiehenä. Kuulopuheiden mukaan ollut sielä vähän turhan tarkka, niin antaneet potkut kun ei sen takia asiakkaita käy. Nyt se on sitten ollut täällä Haapajärven konttorilla jo useamman vuoden riesana. :mad:

    Kaipa se kohta jää eläkkeelle.
     
  9. sanaksen

    sanaksen 1st gear

    Onko kellään kokemuksia Salon konttoreista. Pitäis diisseli vani käydä leimaamassa. Missähän olis asiantuntevaa porukkaa.
     
  10. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Ensinnäkin tuosta autosta olis pitäny uusia koko pohja jotta olis varmasti kelvannu katsastusukolle.
    Sanoin jannulle että mun harrastushitsivehkeillä/hitsaustaidoilla on turha alkaa tuota korjaamaan, käyt konttorilla ja korjautat sitten jälkikäteen ne kohdat jotka katsuri määrää korjattavaksi. Ja sen jälkeen myyt auton pois.
    Suosittelin vielä kohtuuhintaista korjaamoakin.
    Ja vaikka tuossa nuo muovilevikkeet paikallaan olikin näkyi tuo helman puuttuminen ihan selvästi alapuolelta levikkeiden koloista.
     
  11. mke77

    mke77 Gearhead

    perämiehenkadun A1:lle vaan...siellä on semmonen "alalle vihkitynyt" mikä ymmärtää mitä tämmänen jenkki-diiseli saa "kiertää" ja tietää miten sitä ei kuulu rikkoo!!
     
  12. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Onneks noin :rotfl: Mä en loppuaikoina uskaltanut edes ajatella mitä mullakin tossa taannoin pari vuotta käyttökinnerinä olleen GT Vekkulan hienojen muovihelmojen alla oli :poff: Tai siis ei ollu kun tuskin sieltä niiden alta löyty enää mitään sen ikäsessä ooppelissa :p
     
  13. saatsi

    saatsi 1st gear

    Tapahtui Joensuussa 80-luvulla: olin menossa leimaamaan Kuplaa, parkkiksella ennen konttorille lähtöä päätin kokeilla valot sun muut, torvea painoin mut mitään ei kuulunu, painoin uudestaan pitempään kunnes etupellin alta savu pöllähti. Oli sulanut koko keulaan menevä johtosarja, mut ihmeen kaupalla valot ja vilkut toimi. Torven johtoja ei ollu aikaa korjata, silloinhan ei ollu drive-in katsastuksia. No katsastuksessa ei edes torvea kokeillu, mut hylsy tuli repeemästä etupalkissa.

    Hitsattava kohta oli suoraan tankin alla ja kaiken lisäksi tiputteli bensaa siihen lähelle. Mulla tietenkään ollu migiä vaan kemppi top, jolla turasin piiiiiitkällä kädellä ja jalat valmiiksi menosuuntaan siihen sauman. Paksulti maalia siihen päälle, niin näytti ihan kelvolliselta.

    Konttorille korjausta näyttämään ja katsastusmies auton alle koputtelemaan. Koputteli aikansa ja kurkisti sitten: "Ootko muuten ite hitsannu tuon?" Minä nolona siihen myöntelin. "No vie sitte semmoselle, joka oikeesti osaa hitsata!"

    Eipä siinä muu auttanut, "ammattimieskin" siunaili vuotavaa tankkia, mutta sai siihen hyväksytyn sauman tehtyä ja leima tuli.
     
  14. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    :rotfl: Harrastuksen huippuhetkiä.
     
  15. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    ...tai viimeisiä hetkiä :cry:
     
  16. poskisolisti

    poskisolisti 1st gear

    No niin tuli tuossa jokin aika sitten käytyä(Perjantai 13 päivä)-miltei poliisi saatossa-Lempäälän autokatsastuksessa, ja voin sanoa että hyvin asialliset ja lupsakan oloiset miehet siellä kaverin vanhan Nismon katsoi-Uusi rekisteriote saatiin ilman turhia saivarteluja..Tuolla minä alan käyttää rakkineeni! :odroll:
     
  17. tnt73

    tnt73 1st gear

    Taas tuli voortti käytettyä konttorilla, ja hylsy tuli... yllätys...
    Mutta voivat nuokin olla puusilmiä, edellinen leima 1kk vanha ja silti oli kerinny etupalkki mätänemään näyttöjen välissä.. ja löysivät vielä sellaasen reiän helman takaosasta, johon ei edes katsuri pystynyt fikkarin kanssa näkemään, noh eikun korjaamaan fikkarin ja peilin kanssa :poff:
    Jarrut ko. laitoksessa vatkaa notta meinaa joka valoissa mälli lentää lahkeeseen, mutta eipä se herraa kiinnostanut, kunhan piti tasasesti molemmin puolin...
    :pinup:
     
  18. pas2

    pas2 Gearhead

    Reijo oli kertonna että Markku meinaa avata uuvven aseman tonne jonnekki pohjoissatakuntaan tai jotai
     
  19. GULF

    GULF Gearhead

    Jos nyt ihan totuudessa pýsytään niin

    REIJO OLI KYLLÄ RAIMO!
     
  20. pas2

    pas2 Gearhead

    No perkules ku ne huhut menee sillee kun ne menee, Reijo muuttuu Raimoksi ja päivvastoi.
     

Kerro tästä muillekin!