B-koppasen moparin choppaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja mopari78, 1.4.2009.

  1. mopari78

    mopari78 1st gear

    onkohan kellään kokemusta B-koppasen plymarin 4-ovisen choppauksesta.kuinka toteuttaa ettei katosta tule lätty ja sais jokseenkin fiksun näköisen.
     
  2. Hai

    Hai Double Gearhead

    Näkemykseni on, että ei taida choppauksella tuo koppa parantua. Pilalle menis.
     
  3. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Semmonenhan se kun muutkin neliovet..? Nyrkkisääntönä, älä jatka kattoa ainakaan pituussuunnassa, vaan kallista/kavenna takatolppia. Yritä myös säilyttää alkuperäisen muotoinen takaikkuna. Usein nähty 600 Fiatin tms. vessan ikkunan ruutu tekee raskaan näköiseksi.
    Joskus pyöreissä kattomuodoissa on tapana ottaa enemmän takatolpista kuin etu. Tämä harvoin toimii kulmikkaissa muodoissa , esimerkkinä minulla on oma keskeneräinen viritys tuolla varastossa... :poff:
    Pelkkä katon madallus ei välttämättä kesää tee , vaan usein tarvitaan tyyliin sopivia pienempiä muutoksia ympäri koria "tukemaan" tuota isoa muutosta ollakseen sopusuhtaisen näköinen.
     
  4. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Veekasissa oli joskus muinoin juttua chopatusta (muistaakseni -67) Belvedere 2:sta. Se auto oli ensin muutettu kaksoviseksi, ja jonkin aikaa oli liikenteessä korkeakattoisena. Mun mielestä ei choppaus oikein toimi tuollaisissa laatikkomalleissa. Ainakaan ei montaa senttiä kannata madaltaa. Kaksoviseks jos tekis samalla ja takatolpat kallistais coupe-tyyliin kuten em. autossa, niin sitten vois olla järkeä chopauksessa. Neliovisena en lähtis madaltamaan, ei tuu ainakaan paremman näköiseksi.
     
  5. kotr

    kotr 3rd gear


    Komppaan.B-korinen ei voi enään parantua :rotfl: :argue:
     
  6. CandyBee

    CandyBee Gearhead

    No vielä yksi komps tälle.
    lopputuloshan olis lähestulkoon lahna
    :lol:
     
  7. rakkari

    rakkari 3rd gear

    kait immeiset omalle autollensa nyt saa tehä mitä halajaa.. ei muuta kuin rautasaha laulamaan.. :rotfl:
     
  8. janski85

    janski85 1st gear

    choppaus

    täällä myös 66 belvederen choppaus suunnitteilla,eikä mitään aprillipilaa :rotfl: joo...takatolppia kallistettas rajusti ja pudotetaan lainsallimissa määrin..kohtuudella kuitenkin ettei mee pannukakuks..(kyllä chopatut on kommeita) :D
     
  9. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    http://kuvablogi.com/nayta/1817316/

    hieman ohi topikin mutta laatikkomalli kuitenkin,ja mielestäni erittäin onnistunut,
    ei ole otettu liikaa.
    mulla taitaa olla hepun puhelinnumerokin jos joku haluaa omistajalta jotain kysellä, ite en miestä tunne ,mutta oli tuolloin autossa myydään lappu ja nappasin numeron muistiin.
     
  10. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Kaivoinpa lehden arkistosta. Tollanen:


    [​IMG]

    Vähän on liikaa madallettu munlaiseni osa-aika pussihousun mielestä. Muuten kyllä tyylikäs, varsinkin 80-luvun alkupuolella tehdyksi. Hiukka korkeemmat tolpat ja kromatut puskurit, niin ois kokolailla komee. 8) Niin ja ikkunankarmit mustiks, jos ei kiiltäviä listoja viittis niihin duunata.
     
  11. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Monesti noi chopatut on tosiaan vähän pannukakun näköisiä. Varsinkin silloin kun taitoa ei ole mukana, siitä sitten helposti tulee katu-uskottava lintta. Jota on niin coolia potkia ja liimata ralliruututeippiä kylken.

    Täytyy myöntää että ainakin tässä tapauksessa on osattu asia tehdä oikein. Ihailin tota samaa pirssiä samassa paikassa TRE:n näyttelyn pihalla.
     
  12. Herje

    Herje Double Gearhead

    Hip hei!
    Eikun vaan katto matalaks :rotfl:
     
  13. puavo the baboon

    puavo the baboon Gearhead

    heh,oot vissii nähny miun vuonna 2001 choppaaman 66 belairin! :rotfl: innostus korvasi puuttuvan taidon mut lintta se oli jo valmiis,korkeus suunnassa lähti 10cm ja a-pilarin suunnas 12 tai 13cm,takaikkunaa en laittanu ku ei löytyny mieleistä,peilit vaan kummallekin puolelle.. :odroll: mut asiaan,minusta nuissa 60-luvun mopareissa on nii korkee kattolinja(vrt.gm) et eikun rälläkkä huutamaan! :poff:
     
  14. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Tuossa Furyssa tekee aika paljon tuo maalaus. Hyvin tyylikäs laite. Mut onahn tuo aika reilusti isompikin kuin B-body. Enkä usko et se choppaus kesää tekee. Joku kevyempi väri kattoon, niin ei näytä ihan niin akvaariolta. Mulla on tuossa omassa Belvessä sininen alaosa ja valkoinen katto. Onhan se korkeen näiköinen se katto, mut ei niin hirvee ku yksvärisenä. Ja saapahan laittaa tötterön niin korkeeks ku haluaa, eikä tarvii ajaa pää kallellaan.

    Kannattaa miettiä aika tarkkaan miten sen tekee, ettei mee pannukakuks. Maailma on väärällään esimerkkejä. Ihan muutama sentti tai yks tuuma niinkuin ameriikassa sanotaan.
     
  15. B 50

    B 50 Gearhead

    Urho Kekkosta siteeraten; Asia on niin, jos se siltä näyttää. Katto on korkea jos se näyttää korkealta.
     
  16. Herje

    Herje Double Gearhead

    Mulla oli tuo pirssi viime kesänä.
    Oikein hyvä lauluauto :rotfl:

    Kyllä sillä sai hyviä ilmeitä kylillä.
    :eek:
    http://s221.photobucket.com/albums/dd46 ... el%20airi/
     
  17. pequli

    pequli Gearhead

Kerro tästä muillekin!