MGAn mitat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'M.G. Car Club of Finland ry', aloittaja LeeHarvey, 2.4.2009.

  1. LeeHarvey

    LeeHarvey 1st gear

    Löytyisikö mistään MGA Coupen mittoja?

    Lähinnä kiinnostaa kapiinin mitat ja kuinka pitkä mies sinne mahtuu? Kaikki kokemukset ja tiedot tervetulleita.
     
  2. mga-tomi

    mga-tomi 3rd gear

    Brosyyrissa on mittoja, mutta ei niista paljoa viisastu. Kannattaa istua ja kokeilla. Mielestani MGA Coupen ohjaamon katto on hivenen korkeammalla kuin rattikattomallissa. Minulla ei ainakaan ota avomallissakaan paa kattoon kiinni, olen 182cm. Polkimet, ratti ja vaihdekeppi sijoittuvat hyville paikoille. Coupen ongelma on se, etta se voi olla kesalla sietamattoman kuuma.
     
  3. LeeHarvey

    LeeHarvey 1st gear

    Onko Coupeita suomessa paljonkin? Ja missäköhän sellaista pääsisi kokeilemaan. Itse kun en tiedä ainuttakaan.
     
  4. mga-tomi

    mga-tomi 3rd gear

    Ei niitä Coupeja montaa ole, olen nähnyt ehkä 4 kpl. Mutta voithan sovittaa rättikattomalliakin. Jos sovit siihen, niiin sovit myös Coupeen, luulisin. MG Car Club of Finland ry:n osastolla Lahden Classic Motorshowssa on ainakin rättikatto-MGA esillä.
     
  5. Iggyer

    Iggyer 1st gear

    Roadster kyllä, tosin on ilman rättikattoa kun en ole ehtinyt vielä(kään) tilaamaan uutta kangasta ja asentelemaan. :)

    Itse hain viime kesänä ruotsista osittain keskeneräisen MGA Coupen (twin cam) joka vuodenvaihteessa tosin siirtyi valmiina jo seuraavalle omistajalleen.. Itsellä pituutta n.184cm ja hyvin oli tilaa coupen kabiinissa - jalkojen sisään saamisessa joutuu vähän taiteilemaan, mutta niin se on roadsterissakin. Tai ehkä se on vaan omasta notkeudesta kiinni..
     
  6. LeeHarvey

    LeeHarvey 1st gear

    Onko ongelma vain sisään menossa vai onko "tunneli" niin lyhyt, että pitkät jalat ei mahdu?

    Itsellä polttelisi tuollainen, mutta ei uskalla panna hakuun ennen kuin tietää mahtuuko sisään. Onko muuten jenkkilä paras paikka noudolle? Ainakin itse olen ollut havaitsevani, että hinnat olisi siellä inhimillisemmät kuin lähempänä.
     
  7. Iggyer

    Iggyer 1st gear

    Lähinnä juurikin tuossa sisään ahtautumisessa, muuten ainakin itselle tilaa on ihan riittävästi. Pedaalit on aika nipussa ja ainakin meikäläinen joutuu isommilla kengillä ajellessa kaasupolkimen kanssa vähän taiteilemaan ettei kenkä samalla osu jarruun, mutta siihenkin on tottunut nopeasti.

    Ja jos tuntuu että on ahdasta niin tuuman tai pari pienempi ratti auttanee myös asiaa.

    Jenkeissä MGA:t on tosiaan halvemmissa hinnoissa ja tarjontaa on varsin paljon. Tosin kun siihen laskee alv:t ja rahdit päälle niin aika tasoihin mielestäni euroopan hintojen kanssa menee. Onko ajatuksena projektin vai valmiin auton tuonti?
     
  8. LeeHarvey

    LeeHarvey 1st gear

    Ajatuksena on ollut historic-luokkaan kilpuria, joten aivan entisöityä ei raaski hankkia.
    Joku aihio olisi paras, koska kaiken joutunee tarkistamaan kuitenkin.
     
  9. Iggyer

    Iggyer 1st gear

Kerro tästä muillekin!