Tyhmien kysymysten (kysyjien) kerho.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja gold, 15.12.2008.

  1. vezku

    vezku 1st gear

  2. tabs

    tabs Gearhead

    Normaalisti De-strokerilla saadaan lyhytiskuinen kierrospeli, vertaa esim chevyn 302 jota käytettiin esim z-28 camarossa.
    Tässä tapauksessa on 400 pikkulohkossa 350:n kampura, mun villi arvaus on että tollasia lohkoja ja kampuroita on hyvin saatavilla, kun on tehty 383sbc strokereita(350lohko/400kampura)
     
  3. R.H

    R.H 1st gear

    Kysymys.
    Onko 3rd gen camarossa kymppitonnin vai sadantonnin matka mittari. Kyseessä mailimittari. Pähkinän kuoressa, pyörähtääkö nollille sadassa tonnissa?
     
  4. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Omassa -86:ssa pyörähtää nollille sadassa tuhannessa.
     
  5. R.H

    R.H 1st gear

    Tank juu. 8)
     
  6. gold

    gold 1st gear

    Osaako joku neuvoa missä kannattaa tampereella teettää tuulilasin vaihto vaniin? Pariin firmaan soitin, ja hinnat oli 290-320e, aika suolaselta kuulostaa.. Vai onko nuo nyt oikeesti noin kalliita??
     
  7. testaaja

    testaaja Gearhead

    Eihän tuo kovin kallista ole, 4-vuotta sitten vaihdatin Espoossa escorttiin tuulilasin, oli tarjouksessa makso jotakuinki 270€.
     
  8. gold

    gold 1st gear

    Pohjanmaalla vaihdatin joskus aiemmin vanhaan vaniin, hinta oli 190e.. Liimalasi..
     
  9. gold

    gold 1st gear

    No niin, tiivistemallinen lasi hankittu.. Kuinkas tuo tuulilasi lähtee näppärästi irti, ja vanha menee paikalleen?
     
  10. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Eli vanhakin tiivisteellä?
    Tiivisteestä "keskilista" pois ja avaa vähän tiivistettä irti lasista ja sitten vaan taivuttaa tiivisteen ulos reijästä...
    Asennus melkein samoin, mutta toisinpäin...
     
  11. gold

    gold 1st gear

    Onkohan ´90 vanista tehostaja hajoamassa, vai onko tuo ihan tyypillistä.. Eli tyhjäkäynnillä ihan älyttömän raskas kääntää, vähän kun antaa kaasua niin heti kevyempi.
    Capricen jälkeen tuntuu kyllä älyttömän raskaalta! :wc:
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tyhmä! Se on selvästi progressiivinen.
    Hetkonen, eiks progresiivinen ehostus pitäs toimia just päinvastoin?
    Kysyy tyhmä pukinmäestä ja vappua kaikille tyhmille. :rotfl:
     
  13. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No katsoppa ensin onko nestettä riittävästi...
    Seuraavaksi tarkista ettei remmi luista...

    Ainakin kaikki Vanit jotka mulla on ollut on ollut helposti käännettävissä tyhjäkäynnilläkin.
    No yksi vuoden 2000 Vani oli kyllä kaikilla kierroksilla minun makuuni jäykkä... Ihan kuin se mikra joka Vaimollani oli (ja siinä oli sentään tehostettu ohjaus)...
     
  14. BLLand

    BLLand 1st gear

    Kuinka tarpeellista on pestä sellaisen auton alusta, jolla ajetaan vain suolattomaan aikaan ja alusta on massattu?

    Hetkinen...missä on nyt ne suolatonnit, jotka talvella teille kylvetään?
     
  15. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    ojissa ja kohta jonkun kaivossa :D
     
  16. kassinen

    kassinen 1st gear

    ja nivelet on saanu rasvaa joskus? ite painan 5000km valein vaseliinii
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mikähän tosta sevy 5.7 TBI:stä levis kun alko sauhuttaa ajossa ihan yhtäkkiä aikas pirusti, varsinkin kun silleen pumppaa kaasua. Tuli vähän rääkättyäkin sitä, varsinkin siinä kohtaa kun koitin pysyä yhden hemi dodge ramin perässä. Ainahan se on päästänyt sauhut kun käynnistää, mikä on selkeästi johtunut venttiilikumeista, muttei koskaan ajossa, pumppas tahi ei.

    Tulee mieleen kolme mahollisuutta: männänrenkaita mennyt, kansi tai ohjuri halki tms jotenkin jostain kohtaa, tai loputkin venttiilikumit katastrofaalisesti menneet muruiksi. Puristustesti ja ohivuototesti pitää tehdä ennenkuin mitään varmaa osaa sanoa, mutta jos spekuloidaan niin mikähän noista vois olla todennäkoisin, vai joku muu, mikä? Kannataako edes elätellä toivoa että se olisi vaan venttiilikumituho? Tehot on tallella ja käy muuten ok, vedet ja öljyt on erillään, eikä haise glykoli.

    edit: kone ei juurikaan huohota, tyhjäkäynnillä nousee pieni haiku, vasta kierroksilla alkaa kämmenessä tuntumaan että sieltä jotain tuleekin. Kai sittenkin voi olla öljyrenkaita mennyt mutten usko että puristusrenkaita. Onko joku eri mieltä?
     
  18. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No rasvauksista en tiedä (ainoa huolto jonka kiinalaisiin teen on renkaan vaihto), mutta uskoisin että on rasvailtu... Säännöllisesti merkkihuollossa käytetty opaskirjan määräämin välein ja silloin kun on jotain muuta korjattavaa ollut...
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No minä jatkan tätä ruohonjuuritason tyhmää yksinpuhelua.
    Mittasin puristukset taiteen sääntojen mukaan, läpät auki 5 iskua, kone käytetty ensin lämpimäksi. Tulokset, pytty: PSI:
    1: 155
    2: 155
    3: 155
    4: 162
    5: 165
    6: 157
    7: 155
    8: 160
    Paras pytty siis 165 psi, jolloin alin sallittu olis -10% eli 148.5 psi, eli suurin havaittu ero -6% (155 psi) on kevyesti sallituissa rajoissa. Tehdas sallii itse asiassa -30% eron (115.5 psi), mutta -10% rajoissa on hyvän moottorin merkki. Absoluuttinen sallittu alaraja on tehtaan mukaan 100 psi, joten tulos on rohkaiseva. Ohivuototesti on mielestäni tarpeeton. Tarkistin PCV sydeemin ja se pelaa myös. Varsinkin 1 ja 7 tulpat oli märät öljystä, mistä sitten pyttyyn meneekin, niin aika runsaasti sitä menee. Ei sillä tollasenaan aja. En tiedä miten haljenneen ohjurin voi todeta, muuten kuin ensin eliminoimalla kumit syypäänä.
     
  20. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Itse olen huomannut että kyllä kesälläkin yllätävän paljon pas... kuraa kerääntyy Auton pohjaan...
    Ainakin ennen alapuolella suoritettavia huolto-toimia tykkään painepesurilla enimmät saastat pois pestä. Muuten ne kurat kuitenkin on silmissä.
     

Kerro tästä muillekin!