jenkit loppuu kohta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Corvette C4, 28.4.2009.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Joku noiden GM tuotteiden markkinoinnissakin mättää, esim tuo G8 oli mulle täysi uutinen, vasta nyt huomasin että kyseessä on takaveto V8 malli. Noiden mainonta/tiedottaminen on ollut todella heikkoa. Ei isoihin myyntilukemiin päästä sillä että oletetaan ihmisten kaivavan tuokin tieto jostain car & driver lehdistä, ei niitä lue kuin murto-osa potentiaalisista asikkaista. Jos kohderyhmä on pieni asioista perillä oleva high-perf entusiastiporukka, niin ei tartte sitten ihmetellä kun ei kauppa käy suurelle yleisolle suurin numeroin.
    Sama markkinoinnin flegmaattisuus vaivasi jo GTO:ta ja viimeisiä camaroja/firebirdejä, onko ihme kun myyntiluvut senkun putoaa, kun mainoksia eikä hypetystä näkynyt vuosiin. Uutta GTO:ta ei edes yritetty myydä. Jotenkin ne olettaa että nää autot myy itse itsensä. Nuijat.
     
  2. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Nyt on aika lailla pudotuspelit käynnissä, oikeastaan ihmettelen ettei aikaisemmin ole pistetty pontiacille lappua luukulle, eikös oldsmobile loppunut jo jokunen vuosi sitten? Eipä tietty että autoteollisuus jenkeissä menee surkeasti, tehdään sellaisia malleja jotka ei kuluttajia enää kiinnosta.
     
  3. pantera

    pantera Double Gearhead

    Pontiacin myynnissä ei ollu mitään vikaa, se kun myi parhaiten GM henkilöautomerkeistä. -08 267000 autoa joka on abaut yhtäpaljon kuin cadillac ja buick yhteensä.
    Se ei vaan tuonut tarpeeksi voittoa...
     
  4. homer

    homer Double Gearhead

  5. R.H

    R.H 1st gear

    Parsa ja fiiat ne yhteen soppii. :poff: :poff:
     
  6. ripe

    ripe 1st gear

    No mua ei harmita vaikka noi jenkkien autotehtaan lopetettas kaikki.
    Ei nykyaikaista jenkkiä kumminkaan koskaan tulis ostettua.

    Mutta.

    Mitä toi amerikan autoteollisuuden lopetus siten saa aikaan...rapakon takana paljonkin surua ja työttömyyttä, nälkää ja mitä lie.
    Mut onhan se selvä että se heijastuu maailman laajuisesti kaikkialle.
     
  7. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Tais olla suht yleinen mielipide 70-luvunkin Suomessa.
     
  8. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Jollain on jenkkienkin ajettava, ei sinne kaikkia autoja voi euruupasta ja japanista rahdata. Tietty, jos geeämmäkin olis pistäny vaikka pontiacin nimelle nykyaikaisia ooppeleita niin tuskin tartteis lopettaa merkkiä?
     
  9. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Nyt näyttää ryskyllä olevan loppu :eek:
    Jos jatkaa, autojen koko pienenee radikaalisti.
    Voe vittu.....,mien ne challengerit ja chargerit on suojattu?
     
  10. pantera

    pantera Double Gearhead

    jos geeämmäkin olis pistäny vaikka pontiacin nimelle nykyaikaisia ooppeleita niin tuskin tartteis lopettaa merkkiä?[/quote]

    :rotfl: just :wc:
     
  11. PauliP

    PauliP 1st gear

    Lainaus Yle-uutisista 30.4.2008 klo 21.22:

    Yhdysvaltalainen autojätti Chrysler hakeutuu velkasaneeraukseen. Samalla Chrysler on kuitenkin päässyt yhteistyösopimukseen italialaisen Fiatin kanssa viikkojen neuvottelujen jälkeen. Fiat ei osallistu rahallisesti Chryslerin pelastamiseen, mutta rakentaa ainakin yhden automallin Chryslerin tehtaalla.

    Sopimuksesta kertonut Yhdysvaltain presidentti Barack Obama sanoi, että Chrysler ei saa Fiatilta ainoastaan mahdollisuutta säilyä hengissä vaan mahdollisuuden kukoistaa. Chryslerin velat kuittaava saneeraus pyritään hoitamaan mahdollisimman nopeasti, ehkä vain parissa kuukaudessa.

    Saneerauksen ei uskota vähentävän merkittävästi Chryslterin työpaikkoja, ja myös alihankkijoiden kanssa solmittujen sopimusten uskotaan olevan turvassa. Yhtiöllä on yli 30 000 työntekijää.

    ...
    Edellisestä autoyhtiön saneerauksesta on Yhdysvalloissa yli 65 vuotta. Tuolloin vaikeuksista pelastettiin Studebaker, jonka nimi jäi useiden fuusioiden jälkeen unholaan vuonna 1979. Seuraavana vuorossa näyttää olevan General Motors, jonka armonaika on umpeutumassa kesäkuussa.
     
  12. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    fiat 300,chrysler panda,dodge ducato ram :eek: :D
     
  13. Trampas

    Trampas 1st gear

    Riittäähän noita, jenkkejä. :D
     
  14. ata

    ata Gearhead

    Kyllähän ne pistivät myyntiin Opeleita Saturn-merkillä varustettuna, mutta jenkit eivät ostaneet niitä.

    Ja tässä vielä kuva siitä Pontiacin nimellä myydystä Ooppelista: Pontiac G5 eli "omaa sukua" Opel Astra.
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:2007_Pontiac_G5.jpg

    Ja toisaalta taas just Pontiacillakin etuvetomallit perustuivat Opelin pohjalevyihin, vaikka korin muodoissa olikin joitain erioja. Ja takavetomallit taas Australialaisiin Holdenin kehittämään pohjalevyyn, Pontiacillakin yksi viimeisiä itse kehitettyjä malleja oli 2-paikkainen urheilumalli Solstice, jota myydään täällä Opel GT-nimellä (Saturnin korilla varustettuna).

    Mutta tosiaan täälläkin on paljon kommenttia jota esim 60- ja 70-luvulla tuli vain kanttiautopussihousujen suusta... Vaikka eihän mulla ole mitään kanttiautopussihousuja vastaan, kyllä niitäkin tarvitaan, mutta tarvitaan myös uusia jenkkiautoja! Ja edes muutama sellainen missä on takaveto ja V8-moottori.


    Ihmetyttää vaan mm. lehtien toimittajien ammattitaidottomuus ja tiedon puute kun väitetään että esim. GM:llä ei olisi ollut mallistossaan USA:ssa pieniä eurooppalais- ja japanilaistyylisiä autoja, vaikka monia täällä Opel tai Chevrolet (niitä Korean malleja siis) myydään ja on myyty myös USA:n markkinoilla Chevroleteina, Pontiaceina, Buickeina tai Saturneina.

    Kuitenkin esimerkiksi tuo "Amerikan Opel" eli Saturn on yksi ensimmäisenä lopetettava merkki. (voi vaikka netistä katsoa miltä näyttää vaikka sellainen malli kuin Saturn Astra, tai ei sitä tarvitse sieltä edes katsoa, se on 100% sama auto kuin Opel Astra...)

    Ja sitten on nuo Chevrolet Cobalt (malli joka on jostain syystä Suomessa kiihdytyskuskien korinvalinnan suosiossa) ja sen rinnakkaismalli Pontiac G5, jotka ovat myös Opel Astran rinnakkaismalleja, eivätkä mitään gas guzzlereita. Tosin onhan noistakin ilmoitettu että nekin korvataan USA:n markkinoilla korealaisella Chevrolet Cruze-mallilla...

    SUV:eista en itsekään pidä juuri ollenkaan, mutta uusista muskeliautoista erittäin paljon... ja jos ne tässä kuolevat, niin on ikävää että monet "autoharrastajat" hurraavat kun tällaista tapahtuu. Pontiac G8 tapetaan, mitä tapahtuu Dodge Chargerille ja Challengerille nyt tässä tilanteessa, Chevy Camaro on vielä suunnitelmissa säilyä (hetken?), Mustang ehkä säilyy?
     
  15. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Toi G5 oli kyllä sen näkönen toosa että ei ihme ettei myynyt. Orgis ooppelikin on nätimpi.
     
  16. shark

    shark 3rd gear

    Kiinassa myydyin Jenkki on Buick,mikä varmaan pelasti merkin ja voitto per auto on isompi kuin Poncholla joka on enemmän köyhille tarkoitettu :lol:

    Lisäksi on Buicki topannut tilastoja "Tyytyväisimmät ostajat ja vähiten vikoja" yhdessä Toyotan kanssa.

    Eli vanha slogan "When better cars were built,Buick will built them" pätee vielä.

    Liekö totta ,kaveri, kova Foortti mies, oli lukenut jostain että jo ennen vanhaan oli Buickilla enemmän kontrollantteja tehtaalla kuin esim. Cadillacilla, jotta laatu pidettäisiin hyvänä.

    Toi Moparin konkurssi pelastaa varmaan monta tulevaa projektia ja onko tuo Fiatti nyt pahempi kuin Mersu.Aika näyttää ja nollilta saavat aloittaa.

    Tulee varmaan markkinat liikkumaan parin vuoden ajan ja köyhät menee kyykkyyn.
     
  17. Helmsman

    Helmsman Gearhead

    Ei ne oikeat jenkit mihinkään lopu, eihän niitä ole edes tehty enää moniin vuosiin.... Pidetään vaan huolta näistä vanhoista OIKEISTA AUTOISTA.
    Eikös nää nyky Pontiacit oo muutenkin vaan halpis versioita ooppeleista??
     
  18. tapiiri

    tapiiri 1st gear

    tämän keskustelun lukeminen palautti taas mieleen erään ihmisryhmän, gm-hönöt.
     
  19. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Justiin lueskelin kuinka sitikkakin meni konkeloon -34 kun saivat Traction Avantin valmiiksi (eilen sellaista kattelin muun muassa...), mutta Misukkahan sitten pelasti. Hyvä niin, sillä olihan tuo edellä aikaansa vuosikymmenet.

    Tietysti GM:llä ja muilla jenkeillä tarttis olla jotain pelastettavaa, en tiä onko enää...

    Ai samperi, tarttiskin toi Fiatti ajaa tallista ja kattoa sopiiko siittä etugummit errääseen khaprissihin takarenkaiksi...tuskan paska ne tars vääntää sitten vain poies vanteilta... Miksei ne oo edes siittä voinu sopia aikoinaan että käytettäs vaan yhtä jakoo vanteis...
     
  20. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    ettei ois chrysler ja fiiatti tehnyt jo ennenkin yhteistyötä...

    pari kuukautta sitten ostin dodge ramiin fiiat punton ovipahviklipsit, olivat täysin identtiset :poff:

    Tarttis kyl joku Panda-logo saada takaluukkuun... 8)
     

Kerro tästä muillekin!