jenkit loppuu kohta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Corvette C4, 28.4.2009.

  1. gremlin

    gremlin Gearhead

    Juu ja maa laitoin -61 Lanceriini Ritmon oven tiivisteteet, sopi heittamalla.
    Eika kuulu suhinaa, siis muualta kuin slantista :lol:

    Mutta ei noita ''japsi'' autoja juurikaan mistaan ameriikkaan laahata. Siellahan ne tehdaan 90%sti :soosoo:
    Muistaakseni mainostivat jossain vaiheessa Alabamassa olevaa Hyundain autotehdasta maailman suurimmaksi autotehtaaksi.
     
  2. jviirret

    jviirret 1st gear

    No jos ei jenkit niitä enää tee ni pitää ostaa mersu tai bmw? Ne ei kai ole kasikoneista ja takavedosta luopumassa? Ja eiköhän näitä kaseja vielä pistetä paketti ja kuorma-autojen keulille jenkeissäkin...
     
  3. ripe

    ripe 1st gear

    Chyrler varmaan jatkaa 300 sarjaa...numero vaan tarkottaa Fiatti-malliin 0,3 litraa :mad:
     
  4. Trampas

    Trampas 1st gear

    Hah haa :rotfl: Moppe-miehet ja -naiset vaihtaa tietysti Foortiin! :D - Suoraan pakasta vetästen Grand Marquisessa saa 4,7l, V8:n, ja takavedon, mahti-Musseista puhumattakaan. Sitten pickkareissa taitaa reilu 6 litraa olla normitilavuus. - Ja siellä ei sitten ole Obaman "kätyreitä" sohlaamassa, mimmosia autoja pitäis tehdä. 8) "Neljä kirjainta johon voit luottaa". :wink:
     
  5. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Kyllähän tuo siltä alkaa vaikuttaa että "jenkit" loppuu kohta, lakkautettiin sitten amerikkalaisia automerkkejä eli ei. Eihän sillä ole helvetinkään väliä onko keulassa Pontiacin vai Buickin tai vaikka Cadillacin logo jos auto on käytännössä joku ooppeli tai hyndäi.

    Herää kysymys, onko jenkkiautoharrastuksella tulevaisuudessa enää mitään merkitystä uusien autojen kohdalla, jos amerikkalaiset autot eivät enää mitenkään eroa edukseen muista. Kohta on sama ajaako/harrastaako ooppelia, hondaa vai Chevyä. Paitsi että kohta tosiaan saksalaisillakin on isompia, kasikoneisempia ja takavetoisempia malleja. :poff:

    Meinaan vaan etten itse viitsisi diggailla autoja pelkän merkin tai "amerikkalaisuuden" takia, vaatisi vähän muitakin ominaisuuksia...
     
  6. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Ne on kohta Ooppelit ja Saabit Fiiatteja...

    Ei sempualeen, hyvähän se. Vähän vaan hymyilyttää että miks kaikki tarvii myydä nyt italialaisille... Ei ne persuskoonit niitä pysty pitämään eikä kai oo tarkoituskaan, slumppaavat etiäppäin tai lopettavat.
     
  7. tuntematon

    tuntematon 1st gear

    veikkaisin tulevaisuuden klassikoksi juuri parjattua gto-mallia. viimeisiä 350koneisia 2-ovisportteja, ja aika antaa ulkonäölle paljon anteeksi. samalla tavalla solstice eli opel gt, merkistä riippumatta ovat haluttuja. ja ne uskomattoman vanhakantaiset pikapit tulee siirtymään harrastajille sitten kun tavikset kyllästyy niiden kulutuksiin.

    oldsin viimeiset mallit poistuvat luonnollista kiertoa enkä usko kovin monen edes sitä surevan. kamalia pökäleitä vaikka kaseja niihin saikin.

    retroiluvehkeet pt cruiserit, letukan hhr yms. säilynevät persoonallisten muotoilupiirteittensä ansiosta oman aikansa omituisuuksina.
     
  8. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Tulee mieleen että kaikkea mitä maailmassa on joskus valmistettu ja käytetty ei voi museoida... Eikä parin viime vuosikymmenen autoissa ole todennäköisesti mitään museoitavaakaan.
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    kyllä näin on jo varsinkin diesel ja/tai 4x4 vanhakoppaisten dodgen (93 asti), Ford F sarjan (96/97 asti), ja Chevyn C/K (87 asti, subu -91 asti) kohdalla. Suuressakin maailmassa jo selvästi kausi/harraste käytössä pestynä ja puleerattuina ja hoidettuina, mutta kuitenkin luonteensa säilyttäneenä alkuperäisinä, ellei sitten jo kokonaan restauroituna. Varmasti näin myös uudempien kohdalla tulevaisuudessa. Sama pätee vanhakoppa Blazer/Bronco/RamCharger osastoon. Muutenkin pikkarin pitää olla todella sökö (toivottomasti ruosteessa, palanut tai ajettu ympäri) ennekuin se menee paaliin.
     
  10. tuntematon

    tuntematon 1st gear

    eihän kaikista maailman päristimistä taltioidu harrastajille ja museokäyttöön asti kuin muutama prosentti, ja nekin melko sattumanvaraisesti; paapoilta jää autot ajamatta talleihin ja ne ovat varmaan ainoa keino saada säilymään arkisia kinnereitä.

    urheilulliset ja erikoiset mallit löytää aina harrastajansa, ja niitä säilyy suhteellsesti aina tavallisia neliovisia enemmän.
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Jenkit ei lopu koskaan. Amen.
     
  12. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    juuri näin,ainaki mun jäämistöstä tulee löytymään 40 vuoden päästä yksi jenkki ja yksi taunus vaikka taunus ei olekkaan jenkki se tulee silloin olemaan muisto eurooppalaisten autojen jenkki kaipuusta
     
  13. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

  14. spinneri

    spinneri Gearhead

  15. Jza

    Jza Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!