Voyagerin ajonesto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Annunen, 1.11.2007.

  1. virta

    virta Gearhead

    Tuo säädinpaneeli on toistaseksi todennäköisin,auto seissyt kumminkin

    Laita vaan uusi maajohto sinne säädinpaneeliin,vaikka radion runkoon.On ihan pikkuhomma kun 4 ruuvilla vain kiinni tuo paneli


    kylmillä ilmoilla pihalla, kässärin vapautuskahvan juuresta on roiskinut vettä pariin otteeseen eli kai sisäpuolella on kosteutta.[/quote]

    Putsaa ilmastoinnin kondenssiveden poistoputki niin loppuu veden tulo sisälle.On siinä moottorin ja matkustamon välisessä pellissä sellainen kumitötterö,puristelet vaan käsin sitä tötsää jos se riitäisi.
     
  2. Ahis

    Ahis Gearhead

    Siis mistä nyt puhutaan? Lämppärin säädinpaneeli?

    Miten se käyntiin vaikuttaa?

    Tuos meidän romussa talvella mittaristo oikutteli, vois olla jotakin kosteudesta aiheutuvaa häiriötä, ei ole sitä nyt kuulemma tehnyt, pyyhkijät joskus menee itellään päälle...
     
  3. Jome

    Jome Gearhead

    Pyyhkijät mullakin meni päälle ja mittaristo vittuili. Se säädinpaneeli menee oikosulkuun --> Sähköt menee sekasin ja ajonesto ei lähe päältä pois, näin ainakin mulla kävi
     
  4. Ahis

    Ahis Gearhead

    No perskeles, tarviipa putsailla etukäteen...

    Ilmastoinnin huomasin tänään olevan rikki, tai ainakaan kompura ei lähtenyt pyörimään, kytkimeen sytty valo, siinä tapahtumat... Saapa samalla katottua sen kytkimen toiminnan kun availee lämppärin säädöt.
     
  5. janzamar

    janzamar 1st gear

    Omassa tuo säädin oli ihan ok näköinen,eli en oo
    saanu vieläkään käyntiin.. :odroll:
    Tietysti kaiken päälle loppui virtaset patterista etten päässyt
    oikein jatkamaan.
    Samaten vara-akku oli tyhjä ja sen päälle
    vielä se salkun kokoinen varavirtalähdeapukäynnistinakkuhirviökin oli aivan kuiva. Jatketaan harjoituksia.. :mad:
     
  6. janzamar

    janzamar 1st gear

    Korjaamolla odottelee,ei ollu säädin ainakaan omassa
    ja sitten meni hermot ja hinuri haki pajan pihalle.
    Onkos kellään tullu uusia kujeita?
     
  7. cool

    cool 1st gear

    No nyt katos muutama päivä sitten -97 2.4 se automat. ilmastoinnilla. lämmönsäätöpaneelilta toiminnot.
    lämmönsäätö,ilmastointi, ym taka lasinpyyhinnapit pimeänä

    puhallin toimii,mutta sehän on eri liittimellä, muutama taustavalolamppu toimii.

    aikaisemmin temppuillut takalasinpyyhin, meni päälle milloin sattuu ja menee vieläkin.
    avasin ja paneelin liittimessä kuskinpuoleinen alarivin nasta hieman lämmennyt.(mikähän johto lie) muistaakseni vihr.musta
    piiilevystä ei silmiin osunut näkyvää vikaa.
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Olisko maavikaa. Täällä vähän vastaavia vaivoja.
     
  9. cool

    cool 1st gear

    Kiitoksia Vuppe, tuossahan näyttää liitinkin melkein yhtä kärsineeltä.
    pitääpä lähteä aukomaan uudestaan.
     
  10. cool

    cool 1st gear

    Juu, ei ollut apuja lisämaasta.
     
  11. virta

    virta Gearhead

    ootko sulakkeet katsonut kaikki kunnolla läpì?
     
  12. cool

    cool 1st gear

    Juu katottu on, kuten sähköpääkeskus konehuoneesta, vaan onko siinä releitä siellä?
     
  13. BuickS

    BuickS Gearhead

    Pyhäiltaa. Täytyy heittää omatkin kokemukset kehiin.
    Auto -97 Voyager 2,4:lla ja manuaalilootalla.
    Hankinnan jälkeen viikko ja ajonesto jumitti päälle.
    Auto vaihdettiin liikkeestä, joten soittoa ja kyselyä mitä
    tehdään. Ensimmäinen ohje oli irrottaa johto akusta ja odotella 5 min. Koitettiin pariinkin otteeseen, ei auttanut.
    Auto hinurilla myyneen likkeen korjaamolle (ei Chrysler-merkkiliike) ja työn alle. Kolme päivää meni ja vika oli kuulemma
    "kärähtäneessä" mittaritaulun piirilevyssä, joka on yhteyksissä ajonestoon. Vaihtoivat uuden piirilevyn ja nyt on menty ongelmitta.
    Kustannukset menivät myyjäliikkeen piikkiin.
     
  14. cool

    cool 1st gear

    Jeps, tässä ei ajon eston kanssa ole ollut mitään ongelmia(ainakaan vielä).
    Auto on meillä ollut vajaa 3vuotta.
    ajettu 265000.
    Auto ostettu liikkeestä Oulusta, ja remminvaihdot ym tehtiin myyjäliikkeen laskuun merkkiliikkeessä oulussa.
    merkkiliikkeessä vähä yli viikon remminvaihdossa nosturilla(alk.arvio 1pv.), uusivat samalla imarin ym tiivareita, kun eivät saaneet nosturilta käymään(kuulemma niissä vuotoja(hahhah) lopuksi selvis et huoltomies laittanu nokan hihnan hampailla sivuun.
    Sitte viikon päästä takaisin myyjäliikkeeseen sammuiluntakia,sammahteli minne sattui.(vaihtoivat bensapumput ja jotain muuta ei auttanu) Takas merkkiliikkeeseen, vika huoltomiehen telomas tyhjäk.anturin johdos. Sitte toimi ok.
    myöh.nykimistä(vika tulpanjohdoissa).
    jokin aika sitten takalasin pyyhin alkoi sekoileen milloin sattu.
    sitte ilmasuuttimien säätötoiminta loppu, ja melkopian pimeni nuo nappien toiminta ja lämmönsäätövivun toiminta.
    Muuten ollut ihan tyytyväinen autoon. ajettu itse nyt n. 115000km

    Laitettu lisämaa nyt ja tarkastettu kaikki sulakkeet,kenkä käytetty irti. ei selviä.

    Mietin tuossa et mahtasko olla tuo lämmönsäädön piirilevy mennyt,
    tuon maan puutteen takia,vaikkei silmällä vikaa löydy tuosta.
     
  15. janzamar

    janzamar 1st gear

    Syylarin flektin anturi kuulemma syyllinen tuohon meitin
    raadon starttaamattomuuteen..392 euroa + työt
    ilmotti tiskillä hinnaksi.
    Ihan hyvä ettei mene omaan piikkiin,miten hitossa
    joku anturi voi maksaa noin paljon??!
     
  16. kumikeisari

    kumikeisari 1st gear

    tätä en ole vielä kuullutkaan.
    ylleensä vikana starttaamattomuuteen on tuo sulanut "scart" liitin lämpärin paneelissa. siihen saa ihan korjaussarjan, jota ei kaikki merkkiliikkeet edes tiedä. meillä noita menee n. 6kpl vuodessa.

    toinen on todella tuo mittariston piirilevy, hetkellisesti saa apua kun mäjäyttää koelautaa mittarin päältä.

    :pinup:
     
  17. janzamar

    janzamar 1st gear

    Kaksi viikkoa kesti anturin vaihdon jälkeen ja
    taas ei aamusta käyntiin..ostin jo Taunuksen :mad:
    Mikä hitto sitten vois rikkoa syylarin flektin anturia tuohon tahtiin??
     
  18. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Jaa. Tai sitten täälläkin alkaa toi ajonestolaitepelleily.
    Huomenna ollaan viisaampia.

    Ihmetyttää vaan miten nää lämppäri- ja mittaristo-oikut voi vaikuttaa Voikun ajonestoon???

    EDIT:
    Vika oli viallisessa akussa, se oli niin loppu ettei enää startannut vaikka samana päivänä ajettiin 250 km?
    Akku oli totaalisen rämä ja sen vaihdon jälkeen varashälytinkin alkoi pelaamaan, ekaa kertaa.

    Sellaisia ne jobbarit on, nyt ei enää ihmettele miksi auto oli joutokäynnillä pihalla kun se liikkestä haettiin. :rotfl:
     
  19. autoilija

    autoilija Gearhead

    Törmätty samaan ongelmaan.Auto seissyt 5kk ja ajonesto päälle.Mittaristosta hävisi kaikki valot ja lukemat aikani renkutellessani lukkoja päälle pois.Akku yön yli irti ja ei mitään vaikutusta.
    Asian korjaus oli nyrkillä lyöminen mittaristoon,ja kaikki valot palautui ja auto lähti heti käymään.Tuo ajonesto ei näemmä anna startin solenoidille edes virtaa kun se on päällä..
    Eli kyllä ainakin varmuudella tuo mittaristo vaikuttaa suoraan ajonestoon,miten ja miksi en tiedä.
    Jossain oli myös ohje ajoneston poistamiseksi että konepelti auki ja takaluukusta avaimella kääntämällä lukko pois asentoon.Avain virtalukkoon ja virta pälle odottaen että security-lamppu sammuu.

    Todennäköisin korjaus taitaa kuitenkin olla tuo nyrkillä isku..
     
  20. autoilija

    autoilija Gearhead

    ...Palaan aiheeseen.
    Pari kertaa temppuillut ja pakkasten palatessa hävisi ajossa kaikki mittariston toiminta monttuun ajettaessa.Nyrkillä yleensä tokeentunut,vaan ei enään.Eli mittaristosta hävisi kaikki toiminta ja jäi vain "security" -lamppu palamaan...ja autohan ei käynnisty jos se palaa,eli jos ajossa näin tapahtuu on parempi ajaa suoraan jonnekin missä sen voi ehjätä.

    Mittariston irroittaminen on suht.helppoa,15min. ja se on irti ja pöydällä palasina.
    Ja kas kummaa..Sieltähän on sitä ennenkin korjailtu.Nyt selvästi myös muita pinnejä tarvitsee juotella kiinni.Ja kannattaa katsoa myös ne LCD-näytön pinnit.Ja juottaa nekin varmuuden vuoksi uudelleen.
    Tässä hyvä ohje ; http://www.allpar.com/model/m/repairs/3G-cluster.html

    Ne joihin liittimet tulevat kiinni ovat ongelmakohdat joihin kannattaa perehtyä,suurennuslasi ja juotoskolvi tarvitaan + ristipäämeisseli että saa mittariston irti&palasiksi.Ei paha homma tehdä ja toimii sitten taas ikuisesti.Ehkä.
    Se HVAC-lämmityspaneeli on samanlainen ongelmapesä joka tokeentuu samoilla neuvoilla.Paitsi että niistä yleensä palanut koko liitin.
    Samalla voi vaihtaa ne rikkinäiset valotkin sieltä,tuohon HVAC-paneeliin taitanee käydä T4-polttimot jotka ovat vaihdettavissa,kuten nämä ; http://www.ebay.com/itm/291644375212?_t ... EBIDX%3AIT
    Ne pitää olla tämäntyyppisiä,päälle tulevan metallilätkän alla ei ole tilaa muunlaisille.Helppo vaihtaa.

    Toinen vaihtoehto on ostaa uudet piirilevyt..Se on tietenkin se helpoin tie.

    Takalasin pyyhkimen ongelmat juontavat tähän samaan mittariston ongelmaan.Eli jos takalasin pyyhin ei toimi,tai toimii kuinka haluaa todennäköisin vika on tässä mittariston piirilevyssä..Tai sitten itse BCM jossa samanlaisia kylmäjuotosvikoja..Nämä ovat tosi kivoja autoja korjata :)

    Vielä on sellainen omituisuus,jos mittaristo on korjattu ja eikä vieläkään toimi niin syypää on todennäköisesti se HVAC-paneeli,sen voi testata ottamalla sieltä paneelista sen liittimen irti jossa 20 nastaa ja jos sitten mittarit/auto toimii on vika siinä HVAC-paneelissa/liittimessä.Se HVAC-paneeli voi myös aiheuttaa jos siinä ongelmia että ajonesto menee päälle vaikka itse mittaristo olisikin korjattu...Jompi kumpi on yleensä syypää,tai kummatkin.
    Näiden pitäisi myös kuulema toimia ilman koko mittaristoakin,silloin HVAC-paneelin on oltava ehjä,toisinpäin toimii ainakin.
    Nämä ohjeet siis vain vuosimalliin 2000 saakka.
    Eli jos jäät tielle tämän ongelman vuoksi kannattaa pitää mukana ristipäämeisseliä,sillä purkaa kummatkin ja irroittaa liittimen ja matka jatkuu....
     

Kerro tästä muillekin!