Pensa!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja KUE, 4.5.2009.

  1. KUE

    KUE 3rd gear

    Onkos muilla ollu onkelmia Nesteen pensan kanssa, käyntihäiriöitä, voimanpuutetta ja menee pensaa paljo!?? :eek:
     
  2. saresks

    saresks Gearhead

    :eek: Enpä ole tuota hoksannut, ajellut olen vaan ja kironnut kun nämä lotjat vie niiin hirveesti bensaa ja aina pitää olla säätämässä. Nyt rustailen sellaiset rätingit Nesteen pilvenpiirtäjään, että tuotevastuulain perusteella hyvittävät kaiken yli 7 l/100 km kulutukset taannehtivasti 20 vuodelta :rotfl:

    No jotkut on väittäneet, että 98:a ei kannattais ainakaan hiljaisilla asemilla tankkailla kun vanhenee aseman tankkeihin...
     
  3. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No vastaavia "ongelmia" on ollut tankkauspaikan nimestä huolimatta...

    No toisaalta tuota säätelyä en ole isommin viitsinyt tehdä muuta kuin silloin jos on ollut pakko (eli ei käy)...
    Mutta varmaan "hifistelijät" huomaavat nuo häiriöt paremmin ja osaavat yhdistää sen polttoaineen ostopaikasta johtuvaksi... :rotfl:
     
  4. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    neste

    Mulla vie noin litran enemmän hd sataselle nesteen pensaa jos joutuu tankkaan pakkotilanteessa,ja trippimittarista lukemat olen merkannut vielä paperillekin että aika tarkkaan tiedän ton eron.Ja 95 ja 98 mistä tahansa otettuna 95ttä kuluu kanssa noin puolikas litra enemmän sataselle kuin ysikasia.
     
  5. KUE

    KUE 3rd gear

    ....Niin täs ei kyllä ole mistää HIFISTELYSTÄ! kyse, koska kyseinen putiikki käyttää ilmeisesti 5% etanolia pensan seassa ja etanoli taas mun käsittääkseni tarvii kaasutinkoneessa vähän erilaiset säädöt! :eek:

    tos kylällä on pari tuttua paininu kyseisen ongelman kans, on purettu kaasari, tutkittu polttoainelinjat ja vaihdettu ties mitä! puutumis ongelmista ei vain ole päästy eroon.!!!

    eikä mulla ole ostopaikkaa vastaan mitään, rahalla tuosta on aina selvinny ja kyllä tuolle mun isolohkolle menovesi kelpaa ku on joka päiväises ajos :D
     
  6. rb

    rb Double Gearhead

    Mulle Neste on taas muuten boikotissa.

    Kaikkien niiden touhujen jälkeen se on pieni asia minkä yksittäinen ihminen voi tehdä.

    Mutta asiasta. Onko tietoo kenen 98:ssa ei tänäpäivänä etanolia ole?

    Kiinnostaa siinä mielessä että mulla on 2T prätkä eikä öljy tunnetusti oikein sekoitu alkoholiin.

    Siksi se on joutunut viimeaikoina tyytymään 95:een haavereiden välttämiseksi.
     
  7. jviirret

    jviirret 1st gear

    Eikös kaikki suomessa myytävä bensa ole nesteen jalostamaa? Tai, no, teboil(lukoil) taitaa myydä omaansa?
     
  8. Medium Gorilla

    Medium Gorilla Gearhead

    Näin olen itsekin asian ymmärtänyt. Teboilin bensaa tuntuu menevän vähemmän omassa käyttiksessä, vertailukohtana on yleensä paikallinen A24 kylmäasema. Suurempi kulutus Nesteen bensalla saattaisi viitata jo mainittuun etanoliin.
     
  9. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No minullehan tuo jo menisi hifistelyn puolelle...
    No bensavehkeet kun itselläni on pikkulohkoja ja suoria 6 sylinterisiä, ja ihan riittävästi niistä on käyttö-Autoon tehoa löytynyt...
    Säätöä on kaivattu vain katsastuksen saaste-mittauksia varten, ja silloin kun on kaasaria avattu/ vaihdettu... No joskus on "huvikseen" tyhjäkäyntiä tullut säädeltyä...
     
  10. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Nesteen bensalla olen huomannut juurikin samat.
    Lisäksi se ei kestä puristusta!
     
  11. Smokend

    Smokend 3rd gear

    eli eiköhän kuule pojjaat ongelma ratkea sillä että ette tankkaan neste bensaa??? :p
     
  12. palotila

    palotila Gearhead

    Ei Nesteelle yleensä vahingossa eksy, melkein aina on kylän korkein hinta tolpassa. Kahvi ja pulla on kyllä hyvää.
     
  13. Smokend

    Smokend 3rd gear

    mutta kaippa niissäkin jotain etanoli virityksiä voi ilmaantua :rotfl:
     
  14. KALE

    KALE Gearhead

    Nesteen bensa toimii hyvin, jos tankkaa Teboilin bensaa ilmenee
    heti jälkikäyntiä.Siis ainakin mun autoissa on ollu noin. On kai kuitenkin ihan asema kohtainen juttu,kuinka hyvin säiliöistä pidetään huolta.
    Luulis olevan itte bensan aika tasalaatuista :poff:
     
  15. rb

    rb Double Gearhead

    Mun yksi prätkä on varsin ronkeli bensan suhteen.

    Ysivitosella se detonoi selkeesti jos esim modarilla satku lasissa ja kääntää siitä tupen auki ilman, että vaihtaa pienemmälle.

    Silloin olin tyytyväinen kun Shell toi markkinoille 99:n mutta paskat siitä mitään iloa ollut. Detonoi kahta kauheemmin.

    Mutta nyt onneksi apu löytyi RE85:sta. Puolet bensaa, toinen puoli sitä niin johan peli laukkaa hienosti.

    Tosin alkutilanteessa seos oli bensalla rikkaan puolella. Muuten se olisi armotta mennyt noilla seos-suhteilla liian laihalle.
     

Kerro tästä muillekin!