Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Mäxä

    Mäxä 3rd gear

    :eek: No PRKL, nopeeta toimintaa! Erska jo ilmoitti alle 10 min ilmoitukseni jätöstä ett löytyy, lienee syytä ottaa suunta Satakuntaan lähiaikoina 8)

    :rotfl: Höhöö :rotfl: Taas tuli hätäkeskuksesta hälytys ett joku ohikulkija oli huomannut paloaseman pihassa "amerikanauton" savuavan. Asiallista kansalaisvelvollisuuksien hoitamista. Täytynee lisätä kuskin oven "listalle" myös oma sarake "112" :poff: :rotfl:
     
  2. Pertura

    Pertura Gearhead

    Eli tarkottaako toi sitä että leimalla voi savutusmittauksessa tulla sanomista? :rotfl: Vai onko se vaan merkki että syöttöä on riittävästi?
     
  3. Mäxä

    Mäxä 3rd gear

    :rotfl: No tota... Se mun Eberi lykkää joskus kirkkaan valkoista savua koko pihan täydeltä kun raaka nafta palaa sen pakoputkessa. Aamusella kun tuuttasin lämppärin päälle ennen töistä lähtöä, ei juuri näkynyt asemasta muuta kuin letkunpesutornin huippu :rotfl: Noh, täytynee varmaan viritellä se magneettiventtiili siihen Eberin pa-linjan väliin niin loppuu ihmisten säikäyttely. Ja muille kans muistutukseks, vaikkei lisälämmitintä kesäisin tarvikaan, ei oo pahasta kerran pari kesässä laittaa värkkiä pöhiseen niin pysyy toimintakunnossa... 8)
     
  4. mistä

    Mikä mahtaa olla vikana ku rajusti kiihdyttää 0-60 sit himmaa ja taas kiihdyttää niin vehkeet sammuu ja sit saa sahata jonkun aikaa et lähtee käyntiin? ihan niin ku soppa loppuis kesken? :eek: :eek: :eek:
     
  5. overflow valve

    Onko jollain ylimääräistä overflow valvea? ostan heti jos on.
     
  6. freeride

    freeride Gearhead

    ebay.. eli keskusvarasto,niinku T.T. asian ilmaisee :lol:
    http://tinyurl.com/cwm5bd taisin tolta jantterilta joskus omani tilata.tais rahteineen olla joku 40$
     
  7. tilasin

    Mä tilasin kans samalta kaverilta. Ei vaan uskalla ihan keneltä vaan tilata ku kerran kusetettiin 520 taalan edest :mad: kiitos sin city dieselin :mad:
     
  8. xterror

    xterror Gearhead

    Re: Naftapaine

    Ylivuotoventtiilin vaihto auttoi tuohon vaivaan, nyt on tyhjäkäynnillä 1,7baria.
    Paikallisesta kiisselihuollosta löytyi hyllytavarana, ja maltilliseen 29€ hintaan.
     
  9. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Ei toi saatanan nypytys lopu sitte millään. :mad: Tosin nyt pistin merkille että kuskin puolen etunen nypyttää. Nostin sen ylös ja koitin jos olis väljää jossain.. eipä tuntunu mitään. Mutta pyörittäessä kuuluu välillä sellanen metallinen naksuna. Pyörän laakeri paska? Olikos se niin et se laakeri ja napa on yhtä puuta? No sain mä sentään tänään uudet akut.. nythän sitä voiki sitte taas korjata jotain muuta vaihteeks. :mad: :argue:
     
  10. julang

    julang 1st gear

    Hiukan tarkennusta:Umpio on tiiviisti liimattu ja säätömoottori kääntää koko höskää. Onnistuu helposti kun poraa alimmaisen säätöruuvin jenkat pois muovista ja liittää säätömoottorin karan siihen ruuviin ja itse mottorin runkoon. Eli käytännössä sama idea kun ruuvimeisselillä säätäis valon korkeutta orgis mallissa mutta nyt sen tekee moottori.
    Moottorit on Ford Modeon ja katkaisin samoin. Oli pienimmät mitä löysin.
     
  11. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Juu, napa ja laakeri ns yhtä puuta, eli laakeria ei voi vaihtaa. Mä tilasin omani aikoinaan Quad4x4:stä.
    Mutta, ennen kuin alat etsiä uutta napaa, niin tarkista ettei ole ristikko tiensä päässä. Mulla naputti aikansa, mutta kun en hoksannut notta oli risitikko vika, niin oli lähellä ettei mennyt vetarit paskaks kun riihimäellä huomattiin, ei enää uskaltanut kääntää renkaita kun vetari alkoi mennä nakeliin. Välttävillä työkaluilla ja neljän tunnin jälkeen oli sisempi vetari irti ja ristikko rälläkällä pilkottuna, että pääs takas kotia.
     
  12. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    Re: Naftapaine

    Ei witty!!!
    Siis 29E jostain Suomessa???? Machineryllä toi overflow maksaa 109E. Voi helvetti!!! Mikä firma kyseessä?
     
  13. Re: Naftapaine

    Ketä sieltä Machineryltä edes tilaa ku hinnat on tollasia :mad: eilen tilasin oman makso rahteineen 38€ ja on jo matkalla.
     
  14. Aki_A

    Aki_A 1st gear

  15. Swoop

    Swoop 3rd gear

    No jumalauta. Viime syksynä kun toi laitos kävi huollossa ennen leimaa niin ne oli ensimmäisellä kerralla huomannu että kuskin puolen ristikko on loppu mutta sitten kun vein sen varsinaiseen huoltoon (osien odottelu siinä välissä) niin sitten sanoivat että pistivät nipasta täyteen rasvaa ja tuli ihan timmi. Oisko se nyt sitte aikuisten oikeesti loppu? Halvemmaks se tulis. 8) Joskaan ei se varmaan mene niinkun leffoissa. Mahtaako muuten väljä Panhard tehä tota? En oo kokeillu onks se väljä mutta sekään ei ois niin paha ku on hyllys yks varalla. 8)

    Kiitoksia arvon raati!
     
  16. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Saattaahan siinä hivenen sivuttaissiirtymää etuakselistoon tulla, tosin luulis tuntuvan ihan suorallakin tiellä. Jos siellä se ristikko kanittelee, niin kokeilitko pyörittää rengasta ääriasennoissaan?
    Itselläni on väljää toisessa ristikossa, tämän tuntee ihan käsin hiplaamalla.

    Entinen Chevy nypytti kanssa nelikko päällä, tosin vikana oli vetoakselin siirtohaarukan vajaavainen toiminta, oikeastaan sen akkumalaattorin (vai mikälie nimeltään). No suoralla toimi ok, mutta mutkassa kun tuli enempi rasitusta, niin paukuutti booriholkkia paikoiltansa. Muistui vaan mieleen...
     
  17. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Kyllä toi suoralla tielläkin nypyttää... välillä. :D Tiedä ny sitte johtuuko se jostain väljästä osasta vai muuten vaan kuopalla olevasta tiestä. Välillä se menee niin nätisti että tuntuu et oon ite taas kuvitellu noi nypytykset. On meinaan kyllä semmoset töyssy tutkat noi mun mutikat et ei jää pieninkään epätasasuus huomaamatta. 8) Tota ääri asento hommaa en päässy testaamaan (joskaan ei kyllä edes tullu mieleen :poff: ) kun tunkki heitti nesteet suht kauas kun rupesin nostaa repsikan puolta et oisin koittanu mitä ääntä se pitää. No tutkiskellaan lisää v.lopun aikana. 8)
     
  18. prospector

    prospector 1st gear

    sepii!olisko huomenna lonkeroo,saunaa,cruisinkeja,kuminpolttoo ja lonkeroo lahessa?ainiin mainittinko jo lonkeron :D
     
  19. Erska

    Erska Gearhead

    Haagerttiin tarvii vaan vaihtaa takarenkaat päittäin :poff:
     
  20. prospector

    prospector 1st gear

    laita erska emaili mulle vaikka privana,mul on hyvää viteo pätkää haakertin tappajaisista :eek:
     

Kerro tästä muillekin!