Tuplakaasareista?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 31.7.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eli miten nuo tuplakaasarit asennetaan..pitääkö hankkia uusi imusarja? voiko sen itse helposti muokata kahdelle sopivaksi? olen joskus kuullut puhuttavan päällekäis tuplista ,miten nämä toimivat?
    ja auto johon tuplat pitäisi saada on granada 3l v6:lla.
    Kiitokset vastauksista jo etukäteen!
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    jep uusi imusarja jossa on kadelle kaasariile paikat ja kanavet oikeen kokoset niile kaasarelle ja muutenkin oikein muotoilut tuo imusarja

    mutta eikös ois parempi laittaa joku riitävän iso kaasari yksi kpl tuo yksi kaasari on helpompi saada toimimaan kunnolla

    minä olen sitä mieltä että mitä vähemmän säädettavää niin sen parempi :smile:
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    niin kuin varmaankin tiedät niin lisä besna pummu joka saadaan katkasiasta päälle kun
    tarvitaan revitää/ohitaa tai muuten pitää hauskaa
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    veekutoseen sopis kolme kaksikurkkuista kassua, eli triplat. imusarjan löytäminen voi kyl olla vaikeeta.
     
  5. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    jos on taitava käsistään niin tuon voi tehdä itsekin, tuon imusarjan triploille. mutta kolmelitraseen on olemassa 3:lle pystyweberille ihan tehdastekonen imusatsi, ollu RS3100-Capreissa ja kai joissain 3000GT:ssäkin. mutta yks iso on helpompi säätää ja antaa lähes saman tehonlisäyksen kuin tuplat tai triplat. 2-kurkkusta 390 holleytä sai näihin sakemanni kutosiin team blitziltä, kerranpa näin pörssissäkin moisen ja ois kustantanu täydellisenä 600mk imusarjan ja putsarin kanssa.
    yleensä kun isonnat kaasaria niin alakierroksilta hukkuu vääntöä joka sitten saadaan takaisin lisääntyneenä huipputehona, MIKÄLI ENTINEN KAASARI OLI LIIAN PIENI!!! tämä on tärkeä juttu alakierrosominaisuuksien takia. on turhaa laittaa tohon kolmelitraseen yli 45mm yhtä tuplakaasaria jos ei muita virityksiä oo tehty.
     
  6. 5KinKP60

    5KinKP60 1st gear

    Tuplakaasari on aina parempi vaihtoehto 4-syl koneessa kuin yksi iso kaasari. Kaikki riippuu siitä miten pelit säädetään.
    Tuplilla saadaan sama teho, mutta pienempi kulutus vakiokoneessa jos tuplakaasarit niin säädetään.

    Jos emme lähde hiomaan konetta ihan huipputikkiin, niin kyllä yksi iso kaasari 4-syl koneessa toimii kohtuullisen hyvin.
    1,5 litr koneeseen katunokka, peltisarjat ja 2-litraisesta koneesta kaasutin niin hyvin menee.
     
  7. prostreet

    prostreet 1st gear

    ns vaakatuplat (ersim Weber dcoe/Dellorto dhla) ja ns pystytuplat toimivat parhaiten 1 kurkku/syl ratkaisuissa ja on tarkoitettu käytettäväksi niin

    tällöin myös kulutus on säädetyillä ja kaasareilla kohtuullinen, usein pienempi kuin muilla kaasarityypeillä
    balanssivipuun kannattaa laittaa lukkoliimaa tai silikoniliimanokare tms kun säätö on kohdallaan (säädetty esim alipainemittareilla), tyhjäkäynnin seosruuvit eivät juuri liiku ajossa (merkitse asento tussilla) ja muut säädöthän ovat suuttimilla ja seosputkilla

    seosputkia jotka antaisivat sopivat seoskäyttäytymisen useammalle sylinterille/1 kurkku ei valmisteta
    tällöin tehoa kyllä saadaan mutta osakaasun kulutus nousee korkealle
    (vain kilpaluokissa joissa on rajoitettu kurkujen määrä käytetään esim 1 tupla/4syl mutta siis "sääntöpakosta")

    sen sijaan "plenum-kaasarit" kuten holley toimivat yhtenäisellä "kidalla" imusarjassa

    weber vakiotyyppiset kaasarit esim Weber DGAV jne toimivat myös kun useampi sylinteri imee samasta kurkusta
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eli kaiken tämän jälkeen taidan päätyä yhteen isoon..vai mitä olette mieltä?
     
  9. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    prostreetin mainitsema Weber Dgav eli kakskurkkunen weeberi on paras kaasari suht nopeaan katuajoon. tehoo tulee, vastaa kaasuun nopeesti ja kulutus sikapieni.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hmm..oiskohan tuo weberi justiinsa se mikä mul on..tuli nim auton mukana..edellinen omistaja sano et siin on paikallaan nyt semmoset kaasari ja suutin et vasta ylhäällä laulaa..eli varmaa isot?..ja tuosta weberistä sano et se vääntää paremmin alhaalta mut suuttimet pitäs vaihtaa..harmi kun ei ole tullut opiskeltua nuista kaasareista enemmän.
     

Kerro tästä muillekin!