chevyn öljynvuoto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja chevyman82, 17.5.2009.

  1. chevyman82

    chevyman82 1st gear

    Heiö. minulla on 6,2 diesel pick-up epäilen että siinä vuotaa takinmainen kampiakselin stefa? vai mikä on yleisin syy öljyvuotoon kun se vuotaa moottorin takaa? onko minkalainen homma vaihtaa? ohjeita kun saisi?
    kiitos jo etukäteen...
     
  2. härpätin

    härpätin 1st gear

    Ihan helppo homma...nostaa koneen pois, kääntää nurinpäin, öljypohja auki ja takimmainen runkolaakeripukki irti...uittaa uuden stefanpuolikkaan
    (alunperin "koiranp..ka") paikoilleen ja nippuun....sit voi pitää ekan kahvitauon.

    Jotkut on kuulemma vaihtaneet autossa paikallaankin, silloin pitää vaihteisto irrottaa ja saada öljypohja jotenkin moottorista pois...en tiedä onnistuuko oikeesti.

    Jos motti on ihan viimeisiä 6.2 tirseleitä, voi siellä muistaakseni voi olla jo normi stefa, silloin ei tarvi irrottaa kuin toosa ja vetolevy, niin stefaan pääsee käsiksi.

    Oikeasti, jos sulla ei ole hommasta mitään hajua, (kysymyksestä saa vähän sen kuvan, anteeksi vaan) suosittelen lämpimästi viemään jollekin, joka on semmosen vaihtanut....
     
  3. Rytari

    Rytari Gearhead

    pick- upissa kyllä riittää kun irrottaa turbiininkopan, ottaa moottorin irti kannakkeistaan ja nostaa sitä tunkilla ylöspäin senverran että mahtuu 2x4 pätkät sinne koneen ja sen kannattimien väliin, silloin pitäis jo mahtua öljypohja pois paikaltaan. sitte vaan takimmainen laakeripukki pois ja vaikka pari seuraavaa vähän löysälle vielä, vanha tiiviste pois ja uus tilalle,2 osasen tiivisteen jatkokset piti muistaakseni vähä olla ristissa siihen laakeripukin jakotasoon nähden. sitte vaan hilut kasaan ja öljypohja paikalleen uudella tiivisteellä.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Lisäksi aika moni öljyvuoto näkyy koneen takapäässä, ei pelkästään
    takatiivisteen vuoto. Ja aika ehjäkin takatiiviste vuotaa, jos koneen huohotussydeemit
    eivät ole kunnossa.
     
  5. härpätin

    härpätin 1st gear

    Chevymanin peli taitaa olla uuskoppanen (-88), vähän eppäilen, jotta saako siitä ö-pohjan pois motti paikallaan?
    Joskus sillä silmällä moista kattelin, että ahtaalta näyttää.
     

Kerro tästä muillekin!