oldsin veivit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja IH, 24.5.2009.

  1. IH

    IH 1st gear

    mulla tommonen 455, ostin kasattuna, alakertaa katellu, veivit ei munmielestä oikein, raamattu kertoo et viistetty osa eteenpäin alakoolissa,, mun koneessa miten sattuu :(
     
  2. IH

    IH 1st gear

    vipottaja nukkuu :) nuku hyvin
     
  3. cool

    cool 1st gear

    Ei ole symmetrisesti lenkki keskellä veiviä :poff: , sen takia tarvitsisi olla oikein päin. Ei "pakota" sitten mäntää nousussa vinoon :-? , eikös tuo kulutakin enemmän konetta.
    toimiihan nuo väärinkin koottuna, saattaa kulunu kone vain kalistella vähän,kun tarkasti kuuntelee.

    :eek: Paremmin tietävät oikaiskoon.

    ps. nyt kun sinulla avattuna, niin täältä Nodular Kampiakselia ja takomäntää lohkoosi.
     
  4. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kyllä minulla on vahva mielikuva että Oldsin veivit ovat nimenomaan symmetriset eli ei ole juurikaan väliä suunalla. Joskus aikoinaan samaa ihemettelin kun olivat koneessa miten päin sattuu. Korjausmanuaaleissa kyllä mainitaan tuo viiste eteenpäin.
     
  5. IH

    IH 1st gear

    kampi on nodular. mutta mukit kiinnostais, varsinkin jos tois ruttua hiukan lissee :)
     
  6. IH

    IH 1st gear

    rutistuksista vielä, paljonko arvaa höylätä kansista, 1,5 2mm max ?
     
  7. PauliP

    PauliP 1st gear

    Olen madaltanut Oldsin kansia 1,5mm ilman kanavien kohdistumisongelmaa, imusarjan pultinreikiä saattaa joutua avartamaan alaspäin. Ja jos samalla vaihtaa suuremmalla nostolla olevan nokan, kompensoituu kansien mahdaltamisesta mahdollisesti aiheutuva työntankojen lyhentämistarve. Nostajien pre-loadin voi helposti tuoda takaisin laittamalla keinuvipupukkien alle vaikkapa 1mm aluslevyt shimmeiksi. Ainakin pikkulohkossa keinuvipu jää tämän jälkeen sopivan keskelle ventiilivarren päätä, ei mene laitaan.
     
  8. IH

    IH 1st gear

    ainahan kanavia voi matsata, mutta miten kannet kestää ohentelua ?
     
  9. PauliP

    PauliP 1st gear

    Hyvin.
     

Kerro tästä muillekin!