Hydraulit & Kiruna-systeemit ja Ilmajousitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Anonymous, 26.10.2001.

  1. spychobilly

    spychobilly Gearhead

    DAMN :D käsi kun oon.... :lol:
     
  2. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    summitracing.com
     
  3. CH3OH

    CH3OH 1st gear

    Onkos joku jo onnistunut modifioimaan noita peruspussukoita soveltumaan mcpherson-tyyppiseen asennukseen? Onko siellä makkarapussin sisällä jotain ylimääräisiä kumirakenteita, vai koostuuko se pelkästään tosta ulkokuoresta ja laipoista? Valmiita tolppia kun ei oo saatavilla, mutta mahdollisuus on koneistella ne laipat istumaan iskarin päällekin. Tiivistyspuolen kanssa voi käydä mielenkiintoiseksi..
     
  4. Meidän perheeseen on valmistumassa toinen ilmajousitettu auto.
    Blogissa lisää.
    [​IMG]
     
  5. dalton

    dalton Gearhead

    mites lakipykälät nykyään menee ilmajousilla, kun yritin omaani tänään leimata ja akelta tuli tuomio että jousitus ei saa olla milläänlailla säädettävä?? heiltä on asiaa kysytty aiemminkin ja kanta on aina ollut sama. :eek: :eek: :eek:
     
  6. TTA

    TTA 1st gear

    Mikä auto? Siis sanoivatko katsastuskonttorilla vai akelta tiedustellessa? Konttorilla kun voivat puhua ihan mitä vaan puppua.
     
  7. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    joo sitikat ja kuorma-autot pois liikenteestä :rotfl:
     
  8. dalton

    dalton Gearhead

    `61 impala. konttorilta soittivat akeen ja sieltä tuli tuomio. en oikein tiedä mitä tässä seuraavaksi tekis??
     
  9. spychobilly

    spychobilly Gearhead

    mee toiselle konttorille ja laita koetaulun alle piiloon säätönamiskat... eipä oo säätö mahdollisuutta... :D
     
  10. Jonssi

    Jonssi 3rd gear

    Kieltääkö aken päätös myös kaikki aktiivijousituksella varustetut autot, eli ajonvakautusjärjestelmät ja niin edelleen. Tarkoittaisihan täydellinen kielto sitä, että noin 30%:a alle 5vuotta vanhoista ajoneuvoista olisi käyttökiellossa. Näissähän tietokone ohjaa myös jousitusta.

    TheJonssi
     
  11. studio57

    studio57 Gearhead

    mullahan on sellainen dakotadigitaalin ohjaus yksikkö noissa ilmajousituksissa ja katsastus meni oikein mallikkaasti. eli ei ku toiseen paikkaan vaan leimoille
     
  12. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    joo kyllä tänäpäivänä saa jousitustyypin muuttaa ,ja ilmajousissa se nyt vaan on säädettävissä vähä niinku väkisinkin.
     
  13. Air58

    Air58 1st gear

    Tuosta daltonin Impalan kohtalosta viisastuneena jätin tänään ilmajousituksen elektronisen käyttöpanelin kokonaan pois, kun läksin muutoskatsastamaan -58 Bel Airiin ilmajousitusta. Tuloksena oli se, että ei saatu mitattua ilmajousituksen ala- ja yläasentoja jotka olisi AKE halunnut tietää ja kirjata ylös. Keskeytettiin katsastus ja jatketaan kun on säädin mukana...

    Jousitustyypin muutoksessa ei siis ole sinänsä mitään ongelmaa, kunhan kabiinista ei löydy ajon aikana jousituksen korkeuden säädön mahdollistavia säätimiä. Tämä oli AKE:n ohje katsastusinssille joka sinne soitteli.
     
  14. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Niin ja niiaavat matalalattiabussit! Heti!

    Hohhoijjaa näitä konttorien pikkuhitlereitä. :mad:
    Ja AKEnkin kannattais välillä vähän päivittää osaamistaan/ohjeitaan vastaamaan nykypäivää.
     
  15. dalton

    dalton Gearhead

    mitäv....a! sieltä taidetaan jaella noita käytännön ohjeita vähän millä mielellä siellä satutaan oleen. :mad: :mad: on se kumma kun ei saa mihinkään selvää lakitekstiä että miten se asia oikeasti on. ei mulla konttorin toiminnasta oo valittamista; heillekin asia oli uusi ja varmistivat asian AKElta.
     
  16. spychobilly

    spychobilly Gearhead

    jeps mites näiden hydrauli vehkeiden kanssa toi katsastus? olis tuossa parit tollaset biilit kiikarissa mutta ei oo kats. :lol: eli paikalla asiasta vihkiytyneitä?
     
  17. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mulla on ollu ideoita, YV jos kiinnostaa.
     
  18. Mjjv

    Mjjv 1st gear

    Eli siis tarkoittaa että ajon aikana jousituksen korkeuden säätö pitää olla estetty, mutta auton ollessa paikoillaan korkeutta voidaan säätää ... vai olenko ymmärtänyt väärin :eek:

    Jaaha mitenkäs ton sitten toteuttais .. jokin sähkökytkin päästämään sähköä kun loota on joko P tai N :llä ???
     
  19. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Ridetechin sarjaan voi tilata kaukosäätimen joka toimii vain virrat pois asennossa. Itse säätöpaneelin sitten laittaa paikkaa mistä sitä ei voi ajon aikana näpliä... :odroll: Tuossa sarjassa on mahdollista ohjelmoida myös auto nousemaan automaattisesti ajokorkeuteen kun virrat ON-asennossa.
    Ostakee joku miulta tuo Shockwave- pari pois. Ovatten myynnissä tuolla "myydään osat ja tarvikkeet" osiossa. On siellä toisessa ilmossa vielä parit käytetyt makkarapalkeetkin.
     
  20. Air58

    Air58 1st gear

    Kuinkas paljon teillä on mennyt muutosprosentteja jousitustyypin vaihdosta? Kierrejousista ilmajousiin? Minulla meni juuri 22% ja jotenkin se tuntuu isolta luvulta..?
     

Kerro tästä muillekin!