Ohjaustehostimen siivapyörän irrotus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jone-70, 19.5.2009.

  1. jone-70

    jone-70 2nd gear

    Millä perkeleellä tosta ohjaustehotimesta saa ton siivapyörän irti? Pumppua ei saa irti jos ei ota ensin siivapyörää irti. Niin kyse on GM:n 305 maamoottorista. Onko se siiva pooreilla vai sillä upotetulla kuusiokolopultilla kiinni? Pultti pyörii mutta ei tule ulos.
     
  2. suorsa

    suorsa 3rd gear

  3. jone-70

    jone-70 2nd gear

    Löytyykö keltään kotikonstia asian tiimoilta? Pumppu on ehyt, pitäis vain saada irti, että sais osat puhtaaks ja uusi maali pintaan. Aika hintavat työkalut tähän hommaan. Nyt, ois hyvät neuvot tosi kalliit.
     
  4. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    30€ hintava? Jaa kun turot sen siivapyörän ja pumpun, voi homma maksaa hivenen päälle 30€? Voihan noista tietysti ottaa mallia ja tehdä itse vastaava sopivasta tuumaisesta kierretapista ja muttereista. Tosin rakenteluaika, raaka-aineet ja bensat huomioiden ei taida tulla halvemmaksi.

    Sinuna ostaisin tuon ja myisin sen täällä esim. hintaan 20€ pois..
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tämä tuntuu olevan kanssa jatkuva ongelma tasaisin väliajoin täällä...menikö viikko vai kaksi edellisestä kysyjästä ?

    Pyörä on kiinni VAIN puristesovitteella sileän akselin päällä,ei mitään spooreja,ei kiilaa eikä myöskään mitään pulttia pitämässä kiinni...mutta sen irrottamiseen ja takaisin asennukseen tarvitaan erikoistyökalu kuten jo kerrottiin.
    Se akselin päässä oleva kierre on takaisin asentamista varten,työkalun kara kierretään siihen ja pyörä vedetään paikalleen.

    Muilla konsteilla pyörä ja akseli pumppu mukaan lukien on entinen...unohda myös kaikki lämmitys yms poppakonstit ja hommaa suosiolla kyseinen erikoistyökalu.

    Sillä homma käy ja menee takaisinkin ehjänä ilman mitään ongelmia...irrotin/asensin tolla äskettäin yhden kiinni ruostuneen liki 20 vuotta paikallaan olleen pyörän ja niin lähti että napsahti. 8)

    Maksaahan tollanen tietysti jotain,mutta se on työkalun osto aina vähän sellanen investointi...sen jälkeen sullakin on työkalu tuohon,eikä tarvi enään pulata.
     
  6. jone-70

    jone-70 2nd gear

    Eipä tuohon ollut kyllä kummonen homma tehdä työkalu. Kanttista putkea pätkä 5 mm seinämällä, 23 mm reikä keskivaiheille ja sitte rälläkällä halki. Muutamalla läpipultilla putki takaisin kasaan ja sitte vaan painaa prässillä irti, eikä maksanut kuin vaivan.
     
  7. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Samoilla aatoksilla kanssasi. Jos harrastus tyrehtyy 30 egen työkalun hankkimiseen, kannattaa aloittaa virkkausharrastus. Puikkoja saa halvalla.
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kauanko meni tehdä??
     
  9. jone-70

    jone-70 2nd gear

    Oisko tuon tekemiseen vartti mennyt. Näyttää melko kädetöntä sakkia osa olevan, kaikkihan saa valmiina kaupasta jos haluaa. Ajattelin asiaa sillä alunperin kysellä, kun on täältä pirun hyviä neuvoja moneen asiaan saanut, mutta ei sattunut nyt yhtään tekijä miestä/naista osallistumaan keskusteluun. Näitä vitun viisastelijoita kyllä riittää, mutta kiitos niistäkin, kaupan ulosvetäjän kuvasta kyllä sai periaatteen selville miten asian tulee tapahtua. Tuplawee taitaa olla niitä miehiä jotka ei syö dumle karkkeja.
     
  10. Qjet

    Qjet 1st gear

    Onnistumisen ilon tuokseessa kertoisitko vielä keneen/keihin vastanneista jokainen tai edes yksikin ylläoleva määritelmäsi mielestäsi käy?
     
  11. jone-70

    jone-70 2nd gear

    Jaa, onko Qjetilläkin siivapyörä tiukassa? Osta kaupasta ulosvedin tai tee itse, kyllä se sieltä irtoaa. Tässä keskustelussa on puhetta siitä aiheesta.
     
  12. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Joo ja vittuilua kädettömille ihmisille, jotka viitsivät neuvoa sinua, kuinka se siiva on kiinni , ja varoitukset, jotta et säre paikkoja turhilla irrotusyrityksillä - mistä saa työkalun - selitys kuinka irrottaminen ja kiinnilaittaminen tapahtuu - linkki kuviin, joista näkee työkalun periaatteen - vinkki joko ostaa tai tehdä itse moinen kuvan mallin mukaan - vinkki siitä, jos työkalu tuntuu kalliilta, niin sen voi diilata eteenpäin miltei samaan hintaan..

    Joo kädettömiä mulkkuja, jotka vaan viisastelivat - ja sinä herra työnsankari itse ratkaisit koko ongelman yksin ja soolona - tajusit simsalabin ilmasta siivan olevan kiinni krympillä ja kuva työkalusta piirtyi spontaanisti päähäsi ilman sinulle postattujen linkkien apua sekä kuvausta ja idea tehdä se itse, vaikka joku kumipää moista ehdottikin - kaikki ilman kädettömien vittuilijoiden vinkkejä.

    Kyllä noilla sosiaalisilla taidoilla pääsee varmasti pitkälle. Tälläistä ainesta lisää OD:lle ja harrastukseen, niin jaksavat ihmiset harrastaa ja vastailla ilman mitään henk-koht hyötyä kysymyksiisi. :odroll: Ainahan on ihmisistä mukavaa kuulla olevansa kädetön ja viisastelija - kun on vastannut esitettyyn kysymykseen - selittänyt kuinka osa irtoaa ja pannaan paikoilleen - postaillut googlettamiaan kuvalinkkejä erikoistyökalusta - vinkannut mahdollisuudesta tehdä vastaava itse kuvamallia soveltaen.

    Jep ja nyt Dumle-karkkien pariin. Saankohan paperin edes auki?

    Ja sinuna lukaisisin vielä ketjun ajatuksella läpi - mikä lie turhaa noin valmiille ja kätevälle ihmiselle. :odroll:
     
  13. jone-70

    jone-70 2nd gear

    No, pitää lähtä ostaan niitä sukkapuikkoja sitten, ei se kyllä niillä irtoo. Kiitos ensimmäisistä asiallisita neuvoista, niistä oli asiaan tosissaan apua. Mun mielestä 30 e + postikulut + jv on aika kallis, mutta toisellehan se voi olla halpa. Sori, jos tuli paha mieli.
     

Kerro tästä muillekin!