2004r turbiinilukko putoilee pois päältä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 4d slammer, 28.5.2009.

  1. 4d slammer

    4d slammer Gearhead

    Heti kun kone on lämmennyt ja vauhtia sen verran että lukko kytkeytyy, niin kohta lukko pomppii pois päältä-kytkeytyy päälle-pomppaa taas pois ja sitten syttyy ses-valo. Kokeilin sitä hyppyjohto systeemiäkin ja silloin lukko kyllä pysyy päällä ja aukeaa kun jarrua painaa.Toisaalta ei aukea edes kävelyvauhdissa,eikä kiihdyttäessä. Eli mikähän anturi nyt on hajalla? -vai lukon solenoidi? Vai laitanko vaan katkaisimen väliin?
     
  2. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Voisi olla lukon solenoidi (laatikossa sisällä)...
     
  3. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Minkä vikakoodin se antaa.
    Ainakin Buickissa se tiputtaa aina lukon pois päältä kun on jotenkin ohjelmoidusta poikkeava tilanne.
    Meneekö siellä esimerkiks seos laihalle ja se tiputtaa lukon pois päältä ja sitten kun tilanne jatkuu se sytyttää sen vikavalon
     
  4. 4d slammer

    4d slammer Gearhead

    Sen solenoidin mä pari vuotta sitten vaihdoin. Oisko se piru jo nyt hajonnu -kele! -Nii ja muuten se ei sytytä ses-valoa ja käy ihan hyvin tyhjäkäyntiäkin.
     
  5. Big_Easy

    Big_Easy 1st gear

    Mulla oli samanlainen ongelma lukon kanssa. Jos ajo yli 20km (pyöreesti) niin lukko ei enää tippunu pois päältä, vaikka hidasti suunnilleen kävelyvauhtiin, ja välillä ei menny maantiellä ollenkaan päälle. Lyhkäsiä matkoja kun ajo niin toimi normaalisti.

    Solenoidi tais olla syyllinen kun nykyään toimii muuten hyvin, mutta välillä matka-ajossa tippuu pois päältä ja sitten pienellä kaasupolkimen liikautuksella menee takasi lukkoon. Varmaan TPS:ssä vikaa? Enää ei onneksi jää lukkoon.

    Ps. Mulla oli kaasarista alipainejarrukin hajalla samaan aikaan, niin ei tarttenu kummonen ylämäki olla niin alko kauheet nykimiset ja SES-valo sytty.
     
  6. PauliP

    PauliP 1st gear

    Turbiiniakselin päädyn o-rengas joka tiivistää turbiinin sisäisen painepuolen voisi olla kulunut?
    Jokos kaasuttimen TPS on ehdotettu? Se voi pätkiä niin että ei tule vikakoodeja mutta turbiinilukko oikuttelee. Tähän ei mielestäni pidempi lämpimäksi ajo sinänsä pitäisi vaikuttaa.
     
  7. 4d slammer

    4d slammer Gearhead

    Joskus pari vuotta sitten se lukko jäi mullakin päälle jos pitempiä matkoja ajeli. se korjaantu sen solenoidin vaihdolla,mutta ei se muistaakseni silloin ses-valoa sytyttäny kun päälle jäi. Nythän niillä lootaöljyillä ja suodattimellakin on se pari vuotta ajeltu,joten siinähän ne taas kyllä vaihtuis... Ihmetyttää vaan että jos se lukko kerran menee päälle,niin jokuhan sen virran(maan) siltä katkasee ja taas kytkee ja taas katkasee jne...Että se viittais kyllä siihen että solenoidi olis ehjä. Rikkinäinen TPS aiheuttaisi vissiin muitakin murheita. -Ainiin auto on -87 Electra 307.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos koneessa on paljon habaa ja turbiinin lukko kiukuttelee tolleen päälle,pois,päälle,pois , niin pari tuubia lukkoperälisäainetta öölin joukkoon auttaa vaivaan.
     
  9. 4d slammer

    4d slammer Gearhead

    307:ssa ei ikävä kyllä oo hirveesti habaa...
     
  10. PauliP

    PauliP 1st gear

    Vin9:ssä on 170hp kaasariversiona. Kaveri, onnenpekka juuri sai tuollaisen Cadillacista. Mulla on 307 virikone, ihan kivasti kulkee. Vai mitähän tuo haban puute tarkoittaa? Tarkoittaakohan se samaa jota eräs asiantuntija tuolle 307:n saanelle kaverille oli sanonut; Olds 307:n valu on pehmeämpää kuin erään muun GM-tuotteen :rotfl: Halvempiahan ne Cadillaceissa, Buickeissa aja Oldsissa käyttivät.
     
  11. Emblem

    Emblem 1st gear

    89´Fleetwoodissa lukko meni tasaisessa nopeudessa päälle ja pois ilman mitään logiikkaa, TPS:n vaihdon jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia.
     
  12. 4d slammer

    4d slammer Gearhead

    Kokeilin varaosakaasarista napattua käyttettyä tps:ää,mutta ei mitään vaikutusta. Vieläkin vaan lukko putoilee pois päältä. Täytynee maanataina hakea oikein uusi ja kokeilla vielä sillä. Voihan vika olla siinä solenoidissakin,mutta suoraan katkaisijan kautta käytettynä se kyllä pysyy päällä ja ses-valo syttyy silti.
     
  13. saresks

    saresks Gearhead

    Joku jo kysyikin mitä vikakoodia näyttää, no?

    Orkkissysteemissä lukko kytkeytyy kun moottorinohjaus siirtyy closed looppiin eli jäähdytysnesteen lämpötila ylittää tietyn raja-arvon, lambda-anturin volttimäärä on määriteltyjen raja-arvojen puitteissa sekä TPS:n voltit ovat määritellyssä, nopeudesta ja kytkeytyneestä vaihteesta riippuvassa haarukassa.

    Eli vika voi olla ECM:n lämpöanturissa, TPS:ssä tai sen säädöissä, VSS:ssä tai lambda-anturissa tai sen arvoihin vaikuttavissa välillisissä syissä mitkä voivat olla sitten ihan mitkä vaan ...
     
  14. 4d slammer

    4d slammer Gearhead

    kyllähän mä niitä koodeja yritin ulos saada,mutta kun ei riitä älli niitä tulkitsemaan.
     
  15. 4d slammer

    4d slammer Gearhead

    No nyt sain koodit pihalle. 13 -eli lambdan vaihtoon nyt ensin.
     
  16. 4d slammer

    4d slammer Gearhead

    Jees! - käytetty lambda ja nyt toimii! Tuli taas tehtyä se mitä ei sais ikinä tehdä,eli kokeilla käytettyjä osia,varsinkaan jos on monta muuttujaa jotka vian vois aiheuttaa mutta tällä kertaa onnistuttiin!
     
  17. Emblem

    Emblem 1st gear

    Onneksi olkoon, toimiva lukko on merkittävä mukavuustekijä matka-ajossa.
     
  18. 4d slammer

    4d slammer Gearhead

    Jep! Kiitoksia kaikille neuvoja antaneille -en ois kyllä ite keksiny että vika oli lambdassa. Kaikki vaikuttaa kaikkeen...
     

Kerro tästä muillekin!