Ilmaus probleema

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja tuurna, 31.5.2009.

  1. tuurna

    tuurna 1st gear

    Jees tuli piän muotonen probleema jarruja ilmatessa.
    Taakse uudet kengät ja apparinpuolelle putki + sylinteri ja jarrujen ilmaus.
    Poljin pysyy velttona sekä takaa poljin pohjassa neste vain valuu hiljalleen, miltei samaa vauhtia kuin ilman painetta.
    Edestä ilmausruuvvia raottaessa paineen alla nestee lentää vaikka tallin kattoon asti.
    Ilmaa ei tule edestä eikä takaa, mutta poljin tuntuu kaiken aikaa pehmeältä. Kengät säädin lähelle rumpua, ei vaikutusta.
    Käsijarrupäällä, ei vaikutusta, tuli kokeiltua laittaa lukkopihdit taakse letkuun, mutta poljin pysyy velttona. Joten osaakohan kukaan sanoa missä syy? Auto on Gmc high sierra -82.
     
  2. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Minkälainen tehostin siinä on?

    Noi nestepainetehostimet ainakin joskus osaa tehä ilmaamisen joteki hankalaks... Polkimeen ei meinaa saahaa tuntoa millään....
     
  3. Ylli

    Ylli Gearhead

    Viittais vähän, että compination valve/proportion valve vaatis "nollausta", että saat taaksekin painetta. Ilmeisesti on takajarruputki menny poikki/sylinteri hajonnu ennenkuin aloit jarruremonttiin?
    Paina se kumilullan alla oleva tappi pohjaan esim. puristimella ja kokeilehan sitten ilmaamista....Hakua käyttämällä pitäis löytyä juttua aiheesta.
     
  4. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Juuri näin...
     
  5. tuurna

    tuurna 1st gear

    Kiitosta vaan. Kyl mä hakua olen pommittanut jo jokusen päivän mutta ei sieltä tarttunut mitään mukaan. Johtuen kun en tiennyt koko compination valve/proportion valve olemassa olosta mitään. Tosin ei nyttenkään sen kummempia tietoja löytyny.
    Mä paikallistin omasta tommosen jakoblokki paineventtiili hässäkän syylärin alta. Kummi tötstä veke ja kokeilin saada ruuvvipuristina siihen, mutta ei se mihinkään liiku. Kysymys kuuluu että kuinka syvällä toi pää pitää olla? Reunan tasalla vai tulla pikkasen ylitte(kuten nyt)
    Edit Edit:
    Joo nyt sen verran viisaampana että pohjassa on se nasta siitä venttiililtä. Eli vika jossain muualla. Apua kaivataan edelleen! :eek:
     
  6. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Oliko pääsylinteri päässy tyhjenemään? Jos oli niin se saattais vaatia ilmaamisen kans.
     
  7. tuurna

    tuurna 1st gear

    Onneks ei sentään. Mulla oli taka-akseli ilmassa kun samalla tuli vaihdettua akselin päistä stefat.. Eli takana ei painoa ei myös sen kummemmin jarrupainetta. Heittin pyörät alle ja ilmasin uudellen, toimii hyvin ja pysähtyy. :oops: Taas kerran Kiitos ja Anteeks
     

Kerro tästä muillekin!