ford thunderbird 89-97

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jnd, 24.2.2009.

  1. jnd

    jnd 1st gear

    Minkälaisia kokemuksia teillä on autosta, kuinka hyvin löytyy esim v6 malliin osia (Ainakin oman cosworth scorpion ongelma on moottorin osat kun niitä ei pahemmin enään valmisteta) ja minkälainen on ajoltaan esim jos scorpioon vertaa?.. Ainiin mitenkä tuommosen v8 mallin virittäminen kun noihan taitaa olla pääosin vähäpäästösiä
     
  2. Thunderb

    Thunderb 3rd gear

  3. jnd

    jnd 1st gear

    näyttää aika hiljaselt tuol
     
  4. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Osia löytyy kaupan hyllyltä. Ajettavuutta on vähän turha verrata kun toinen on ''iso'' edustusauto ja toinen ''urheiluauto'', mutta tässä tapauksessa urheiluauto on edustusautoa isompi ja painavampi eli maantiellä aina parempi. Jos haluat nopean Birdin, osta remmiahdettu SC-malli ja kutittele sitä jos vakion suorituskyky ei riitä.
     
  5. jnd

    jnd 1st gear

    Miten tuon v8:n virittäminen noissa vähäpäästösissä, kuulin jostain että olisi olemassa ahdinpaketteja minkä mukana tulisi todistus päästöistä ettei tarvinnut käydä tekemässä mitään 1000-2000e mittausta? Oliko asia jotenkin näin?.. Jos ostaa ensin kutosella olevan ja jos joskus haluaisi vaihtaa kasin, niin mitä kaikkea täytyisi tehä (jarrujen vaihdon lisäksi)
     
  6. ata

    ata Gearhead

    En mä nyt tiedä onko T-bird urheilumalli, mutta luksuscoupe vissiin ainakin. On hyvä ajaa ja muutenkin mukava peli. Itse hommaisin kasikoneella kyllä, itse ajelin 90-luvulla muutaman kuukauden V8-koneisella '95 birdillä eikä siitä jäänyt kuin hyviä fiiliksiä.
     
  7. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    No siksi kirjoitin urheiluauto heittomerkeillä. Tosin kyseessä on 2 ovinen coupe jolla päästelin varttimailin aikaan 15,45. Kyllä hitaampiakin autoja kutsutaan urheiluautoiksi. Kuten esim. Calibroja. Tuo on totta että hyvä ajaa.
     
  8. ata

    ata Gearhead

    No en itse koe omaa GTO:takaan urheiluautoksi, vaikka 2-ovinen coupe sekin on ja aika samantapainen auto kuin tuon ikäluokan t-bird monessakin mielessä. Sillä olen itse päästellyt vartilla 14.1 ja tuolla hitaammalla Calibrallakin olen päästellyt varttimaililla 13.7 aikoja lukuisia kertoja... (vakiona menee 14.5) :D tiedä nyt onko sekään mikään urheiluauto silti, sporttinen coupe sekin vissiin enemmän, eihän silläkään urheiluautoklubiinkaan pääse kun on 4-paikkainen ja liian tavallinen.

    Mutta takaisin T-bird-aiheeseen, uudemmissa on myös erilainen ergonomisempi kojelauta, taisi tulla 95 malliin, samana vuonna v8-kone taisi vaihtua 4.6 OHC modulariksi, kun 94 oli vielä 5.0 OHV. Oma suosikkimalli on '95 LX V8.
     
  9. jnd

    jnd 1st gear

    Miten tommosen vähäpäästösen virittäminen jos tavotteena olisi varttimaili luokkaa 12-13s ?
     
  10. No jos "nyyjorkki" taittuu jne niin oliskohan tuolla tietoa: http://www.tccoa.com/

    Meillä Finntbirdeissä ei taida olla yhtään kasin ahtimella virittäjää? Ja taitaa olla että joktap kun MN12 -koppasta Suomessa koittaa laittaa niin päästöt tulee eteen kun ovat niin uusia.
     
  11. jnd

    jnd 1st gear

    Jostain kuulin että olis semmosia ahdinpaketteja joissa tulisi päästötodistus.. Onko näin?
     
  12. päde

    päde 1st gear

    Moro,
    Ihan pieni viilaus vuosimalleihin... Uusi sisustus, 4.6l V8 ja sähköisesti ohjattu vaihdelaatikko tuli vuoden -94 t-birdeihin, ei -95. Jossain olen nähnyt jopa -93:n 4.6 koneella, tiedä sitten onko siihen itse vaihdettu mut virallisesti noi muutokset tuli -94 malleihin.

    Muuten autosta... se on hyvä ajaa, etenkin madalletulla alustalla jopa eurooppalaisen napakka. Alkup. alusta on hiukan löysä mut ei sitäkään kai moni ole haukkunut. Kasikoneella vie bensaa about saman kuin vaikkapa v70 volvo, ei paha ollenkaan :)
    Huonoja puolia... pitkät ovet + ahtaat parkkiruudut ei ole hyvä yhdistelmä. Sit niissä on tyypillinen vika et turbiini voi ravistaa pienessä vedätyksessä tai ylämäkeen ajaessa. Yleisesti ottaen ainakin mulle tarjonnut huolettomia kilsoja ja kärryllä kurvailee oikein mielellään 8)

    Virityksestä ei ole kokemusta... :(
     
  13. jiipee60

    jiipee60 3rd gear

    Kokeile Pade vaihtaa laatikkoon MerconV öljyt, voisi auttaa turbiinin ravistukseen. Pitää sitten vaihtaa KAIKKI öljyt sieltä laatikosta, tavallista Merconia ja MerconV:tä ei suositella sekoitettavan toisiinsa.
     
  14. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Auttaa, tein -95 Mustiin ton operaation viime kesänä ja sinne jäi turhat ravistukset... Ja tosiaan se turbiini pitää myös tyhjätä, siinähän on proppu :D .
     
  15. päde

    päde 1st gear

    Kiitti! :) Samaa lueskelin joskus tccoa:n sivuilta ja ennenkuin otan kärryn ajoon öljyt pitääkin vaihtaa... Hyvä tietää että toi tosiaan toimii! Mulla ei ole edes aftermarket cooleria, sekin kai olis hyvä laittaa...
     
  16. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Osia suattaapi löytyä ihan Suomesta, joko Auto-Kivitila (Tre) tai Ford Stocmann Pitäjänmäki (hra Suonpää). Osat ovat kuitenkin aikas kalliita mielestäni, mutta tämä taitaakin olla sellainen "nykyauto".
    Tosi kiva ajaa ja kulkee tosi mukavasti (ainakin tuo SC).
     
  17. arrakis

    arrakis 1st gear

    Juu ei muutakuin käy ostaas itelles tuollainen peli! No mee jo! :wink:

    Jos haluat virittää enemmän, niin valinta olisi SC, ilman muuta. Virittäminen paljon helpompaa kuin kasikoneellisissa. Saa tehtyä "suht helpolla" alle 13 sekan laitteen. Tosin rahaa uppoaa tietenkin jo jonkin verran. Mutta kun tuossa on tehdasasennuksena ahdin, niin ei tarvi miettiä sen kummemmin päästöjuttuja ja katsastusta.

    Ajoltaan ovat erinomaisia autoja. Jos huolettoman laitteen haluat, niin silloin valinta 4.6L -koneinen. Itse valitsisin uudemman faceliftatun '96-'97 mallin. Yllättävää... :lol:
     
  18. !VivaLaTigra!

    !VivaLaTigra! Gearhead

    Olen äärettömän samaa mieltä.
    Täysin yllättäen Lahdessa on yksi sininen -95 V8 myynnissä, suosittelen...

    Nettiautosta löytyy, ainakin toistaiseksi, kunnes taas tulen järkiini.
     
  19. jake81

    jake81 Gearhead

    Terve, hiljaista ollut hetken aikaa mut kysellään nyt, mulle saattais olla tulossa tollainen -90 t-bird 3.8 kuutosella ja tomaatilla niin mitä nyt kannattais heti tutkailla siitä vehkeestä ja onko kuinka käyttövarma tekniikka? Seevu leirissä aikasemmin viihtynyt ja nyt vois antaa jo voortillekkin mahdollisuuden! :D
     
  20. carkoivi

    carkoivi 3rd gear

    Onhan toi aikas varma peli!

    Vesipumpun ja syylärinpäätyjen vuodon kun muistaa silmäillä niin pitkälle pääse porhaltamaan

    Tarvii seurailla paisunta astian pintaa,noista muovipäätyisistä
    syyläreistä kun ajanmittaan alkaa tihkua nesteet läpitte.(prässäykset väsyy)

    Alsakantinen pata ei tykkää yhtää jos käväsee kuumalla :mad:
     

Kerro tästä muillekin!