Asuntocampper kuormurin lavalla, mitä sanoo pykälät??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mudracer, 12.6.2009.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pitääkö tollanen hyväksyttää virkavirheillä vai saako sitä kuskata kuormana milloin huvittaa??
     
  2. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear


    Jos Akeen otat yhteyttä noin päivänselvässä asiassa, eivätkä he uskalla vastata mihinkään juuta tai jaata, ne onnistuvat pistämään sinut soittamaan silmukkaa viskaalien ja sen kuulun puhelimeen oman toimensa ohella vastaavan siivoojan välillä kunnes päässäsi piippaa. Kirjeenvaihtoakin saat halutessasi aikaan perillisille ihmeteltäväksi mapillisen.


    Sinuna en tekisi sitä virhettä, että sotkisin Aken mukaan soppaan. Ei tule hyvä keitto. Ei kun vaan kyytiin kuormana ja ajoa. Jos miliisi pysäyttää, niin olet siirtämässä kuorkillasi kuormana kämpperiä paikasta toiseen. Ei pitäisi miliisille kuulua muu kuin se, että kuorma on kiinni kunnolla eivätkä sallitut painot/ korinylitykset ylity.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sen takia kyselenkin täältä enkä mistään byrokratian paratiisista. Tolleen olen ajatellut itekkin että tiepäällä se varmaan selviää jos on selvitäkseen. Eikö kukaan ole joutunut tollasella ratsiaan??
     
  4. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ei kait tuossa ole verovapaalla tai alennetun veron pakullakaan muuta ongelmaa kun mahdollinen autoveron maksuunpano? Kun ei kuorkissa ole veroa niin ei ole sitä ongelmaakaan.

    Jos alkaa viilaamaan pilkua niin kuorkkissa pitää olla vähintään 1/2 kokonaispainosta tavaran kantavuutta. Jos joku haluaa kinata niin saattaa ehkä lisätä tuon kampperin painon auton omapainoon ja yrittää siten saada tuota suhdetta laittomaksi.

    Miten autoa leveämpi kuorma piti merkitä pykälien mukaan? Mulla on yli 20v C-kortin ajamisesta nii ei enää muista.
     
  5. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Tarvitsekos sitä kuorkissa merkitä mitenkään, jos ei kuorkin max 2,6 m leveyttä ylitetä? Aikaa myös + 15 v C-kortin ajamisesta..

    Ja tosiaan tuota kantavuus pelleilyä voi miliisi yrittää, mutta jos sanoo koko kämpperin olevan pelkkää kuormaa siirrossa paikasta A > to > B, niin eipä rangaistusvaatimus lennä, jos kantavuus piisaa ja kuorkissahan se taitaa piisata. Ei minusta kuorkki kämpperi päälle ole sen kummempi kuorma juridisesti kuin kuorkki taukotupa/työmaaparakki kyydissään. Ei siitä täysillä majoitusvarusteillla olevasta työmaaparakistakaan väitetä sen olevan muuta kuin 100% kuormaa..

    Toinen mistä voisi kuvitella tulevan tikusta asiaa kateellisen miliisin toimesta raggarille on kiinnitys. Jos kämpperissä on jokin jenkkityyppinen orgiskiinnitys, voi alkaa nillittäminen vaatimusten vastaavuudesta yms..

    Tuon tietysti voi ehkäistä parilla kuormaliinalla sopivissa paikoissa varmistuksena..

    Mutta maailma tarvitsee rohkeita pioneereja. Mutakisaajahan voi olla se ensimäinen razziaan ajava. Kerrot sitten meille miten kävi?
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vai pinohiiri :rotfl: olin PST:ssä :poff: . Ja kerrotaan mitä mahdollisesti tapahtuu kun palataan sarvikuonolandiaan sunnuntaina tollanen kyydissä :rotfl: .
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tervetuloa sunnuntaina. Aikaa mullakin 15-20v niistä ajoista kun aktiivisesti puukengät jaloissa ajoin. Yks episodi oli 8v sitten kun työkkärin kautta olin itse hakemaani paikkaan työkokeilussa. ABC kissa kävelee olin Sjöballa ajamassa autonkuljetusautoa. Meillä oli joku firma kohtainen poikkeuslupa(?) koska mä sain hinata jopa dösää tai rekkaa.
    Virkavaltaa ei kiinnostanu vittuukaa.
    Mutta se oli duunia eikä harrastusta.
    Turha niille on mitää paskaa jauhaa. Tyhmiä ne on, mutta ei niin tyhmiä. Vanhaan hyvään aikaan riitti kun vetoautossa oli peilit millä näki perässä tai kyydissä olevan sivuille. Pistä peilit sellaisilla kauniilla jatkovarsilla etulokkareihin ja haistata vitut virkamiehille. Ei ne ittekkää tiedä mikä on just ja nyt laki. Älä kysele äläkä nuoleskele.
     
  8. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mulla oli tollanen campperi yhden kesän chevyn lavalla, se oli sellanen pieni Lance jossa ei juuri overhangia ollut ja laskettavalla katolla.
    Kuorma-autossa ei ongelmia pakuun ei saa enää laittaa.
    Möin suomen tivoliin ja taitaa se jokkella olla edelleen..
    tossa laki
    http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1990/19901207
     
  9. -TH-

    -TH- Gearhead

    tuolaset lavalla kuskattavat hönnät on viisainta sitoa kuormaliinalla kotteron selkään, silloin campperi tai metsästysmaja on KUORMAA ja näin ollen seriffit tuskin kiinnostuvat aiheesta yhtä kertaa enempää. Elä siis missään nimessä pulttaa toimenpidekoppia lavalle.
     
  10. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Tai vaikka pulttaatkin, pistät muutaman koristeliinan..
     
  11. pantera

    pantera Double Gearhead

    Niihin mitään kuormaremmejä tarvi, koppien mukana tulee vanttiruuvit palkki auton alle ja kiinnike tarpeet joilla koppi pysyy varmasti kyytillä ja irtoo alle 10 minuutissa....
    Rakenne ei ole kiinteä joten asia ei muuksi muutui vaikka olis remmeillä kiinni....
     
  12. -TH-

    -TH- Gearhead


    :) tokkopa noin on...kuka uskaltaa ottaa riskin ja kojakin tulkitessa pykäliä mainitseekin jostain veroista tms.?
    voisiko tätä verrata vaniin, johon PULTTAAT/Vanttiruuvaat olkkarin sohvan takapaksiin? onko sekin EI KIINTEÄ RAKENNE?
     
  13. pantera

    pantera Double Gearhead

    Kuorma-autosta ei tuu verollista henkilö-paketti autoa sama mitä siellä lavalla on,pulttaa vantiruuveilla vaikka mankeli tai keittiökaapisto vaniin...
    Mulla on ollu tollanen lavalla ja asiasta on aikoinaan keskusteltu liikkuvien kans ja se siitä :poff:
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No nyt se on auton päällä tossa pihalla :rotfl: . Ei hurripoliiseilla ollut ainakaan mitään asiaa kun ne virityksen kydissä näkivät.
    Täytyy vähän fixata ulkonäköä kun se on maannu jonkun liiterin takana jonkun aikaa ja on melko vihreä sieltä täältä :rotfl: , mutta ei haittaa kun sain halvalla :odroll: .

    Uskaltaako sen kopin ulkovalot laittaa toimimaan?? Varsinkin hylsyn takavalot on pikkasen piilossa kun se koppi tulee aabaut 30senttii lavan yli??

    On muuten yllättävän iso sisältä vaikkei sitä ulkoapäin oikein pysty hahmottamaan.
     
  15. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Onks se vihree sisältäkin? Siinä meni loputkin terveydestäsi..
    Paas kuvia.
     
  16. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    ei sillä pitäis olla mitään merkitystä, onko pulteilla vaiko liinoilla kiinni, kyllä kuorman saa pulteillakin varmistaa. monesti rekoissakin pultataan jotain koneita kiinni lattiaan, kun ei voi liinoilla kiristää(esim isoja sähkökaappeja, ei kestä liinoilla/ketjuilla kiristystä mutta painavat silti paljon)
    Hitsaaminen tjsp voiskin muuttaa asiaa? En mä tommosta ainakaan uskaltais liinoilla pistää kiinni, sehän menee särki ennenku kyydis pysyy :lol:
     
  17. smuige

    smuige Gearhead

    Miksei pakuun sais laittaa? ei mun mielestä toi pykälä sitä ainakaan kiellä.
    Meillä on duunissa silloin tällöin huollossa isuzu avolava jossa tuollainen kiimaliiteri lavalla kiinni. Koppi on remmeillä kiinni ja vuosikausia siellä ollut. Valot ym. kopissa kiinni ja koukun pistokkeeseen kytkettynä.
     
  18. smuige

    smuige Gearhead

    edittiä: ei tosiaan saa laittaa pakuun enää. Ainoo mahis selvitä ilman sanktiota olis periaatteessa tehdä kopista kiinteä osa autoa ja muuttaa koko vehje verovapaaksi matkailuautoksi kaikkine vaatimuksineen.
    Pitää varmaan laittaa koppi poikittain lavan päälle että uskovat ettei oo matkailukäytössä :odroll:
    http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Autovero/ ... tokset.htm
     
  19. juko7

    juko7 Double Gearhead

    kämpperi

    Miksei pakuun sais laittaa? ei mun mielestä toi pykälä sitä ainakaan kiellä.
    [/quote]

    ei kielläkään mutta pelkotilana kai näissä on joutuminen autoveronmaksajaksi.. kun ei kaikkiin avolavapakuihin voi laittaa lavakatettakaan tästä syystä. Mutta olisikos tässä ratkaisu siihenkin pulmaan: sitoo lavalle sopivan boksin, jossa on pohjakin erotukseksi pelkästä katteesta? Matkailukorillehan ei ollut samoja vaatimuksia kuin matkailuautolle, jossa piti olla vaatekaappikin...
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sisältä täysin kuiva ja ehjä!!
    [​IMG] :rotfl:

    Ja köökkivehkeet toimii
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!