gm tietokone rochesterin ryyppy ja muut säädöt??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja vani91, 10.6.2009.

  1. vani91

    vani91 Gearhead

    onkohan toi seos solenoidi mitattavissa onko ehjä?
    noit neuloja en vielä koittanu säätää mut täytyy varmaan sitäkin vielä koittaa :odroll:
    tohon auton käyttäytymiseen vielä se et kaasua saa annostella tosi varovasti kun kiihdyttää.
    painaa poljinta siihen saakka kun rupee hyytyyn päästää vähän pois ja taas varovasti lisää ni tollee härnäämällä saa jopa kulkeen motarivauhtia :-?
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    Jos se seossolenoidi olisi rikki, niin se olisi aina rikkaalla, neulat jäävät yläasentoon.

    Mitenhän jakopää? sen tiukkuuden voi tarkastaa pyörittelemällä konetta hihnoista edestakaisin ja katsomalla että lähteekö jakajan pyörijä seuraamaan suunnamuutosta ilman suurta viivettä.
     
  3. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Nii, huomasin just, ettei ole mainittu lainkaan polttoainesuodatinta.
    Siellä on pieni suodatin kaasarin bensaputken liitännän alla ja se saattaa hyvinkin olla ihan tukossa. :odroll:
     
  4. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Oisko se vihree pluki irti ja hyppylangalla esim. akkulaturista 12V. ja se naksahtaa, eli vetää neulat alas. Koneen käydessähän tuon (tikityksen) kuulee kun ilmanputsarinkoppa on pois edestä, tarkkakuuloinen nuori kuulee vissiin muutenkin.

    Itellä hivenen heikohko (ja valikoiva) kuulo, ettei pelkästää ymmärryksessä oo puutteita... :rotfl:
     
  5. veksi

    veksi 1st gear

    Vois tarkistaa lampulla, miten sytty reakoi kierroksia lisäämällä.
    Voi pompata kerralla näkymättömiin.
     
  6. vani91

    vani91 Gearhead

    vika taisi sit löytyä jakopäästä.dampperi liikkuu 1-2cm edestakas ennen kun jakajan pyöriä liikahtaa yhtään.
     
  7. PauliP

    PauliP 1st gear

    Alkuperäisessä jakopäässä on ylärattaan pinnoite nailonia (tai jotain), se voi hajota ihan yllättäenkin ikääntyessään. Nailonin sisässä on vielä alumiininen hammaspyörä joka estää että ketju ei heti hyppää yli.
     
  8. veksi

    veksi 1st gear

    Hupsis, luin hätäsesti viestisi.
    Toivottavasti ei kukaan kerenny lukea vastausta.
     
  9. vani91

    vani91 Gearhead

    ei kyllä löytyny ylärattaasta mitään nailoneita mutta ketjussa väljää varmaan 4-5cm hyvä kunnei lohkoon kiinni ota :odroll:
    valmis on eiku vaihtoon.
     
  10. veksi

    veksi 1st gear

    Mulle kävi samanlailla. Eilen aukasin koneen ja sihti oli täynnä muovinpalasia.
    Jakopäästähän ne oli peräsin. Tosin ei se älytön löysyys tehnyt
    mitään veto-ongelmia, eli vika sun koneessa on vieläkin todennäkösesti muualla. Ketju roikku niin paljon, että kiristäjä paikallaan mahtu pikkusormi
    rattaan ja ketjun väliin.
     
  11. PauliP

    PauliP 1st gear

    Eli on jo kertaalleen vaihdettu, mutta selvästikin vaihtoa vailla. Tarkasta samalla että se apumiehenpuoleisen (?) pääöljykanavan sulkutulpan pikkureikä on avoin. Se hoitaa jakopän voitelun. Kannattaa avata tulppa ja puhdistaa sen takana mahdollisesti oleva karsta pois ettei tukkeudu heti uudelleen.
     
  12. vani91

    vani91 Gearhead

    siis mikä kiristin :eek: en mää oo ainakaan koskaan vielä löytäny yhdestäkään jenkki kasista nokkaketjun kiristintä :odroll:
    juu en kans usko et se vika varmaan tosta jakopäästä johtuis mut paikka kerrallaan kuntoon :D
     
  13. vani91

    vani91 Gearhead

    eli ilmeisesti tarvike jakopäissä ei ole sitten tota nailonia.
    pitää kattoo toi öljykanava.
    ei tossa ainakaa sytkä ennakot voinu pitää paikkaansa heittoo noin silmämääräsesti arvioiden 20 astetta suuntaansa riippuen onko veto päällä vai moottorijarrutus :rotfl:
     
  14. veksi

    veksi 1st gear

    Kyseessä Caminon 3.8 vee kutvonen. :oops:
     
  15. Emblem

    Emblem 1st gear

  16. vani91

    vani91 Gearhead

    eipä mitään onko tos kutvoses oikeesti kiristin?
     
  17. vani91

    vani91 Gearhead

    linkistä löyty yks kuva ja se on samanlainen ku ku toi mun auton jakopää :eek:
     
  18. Emblem

    Emblem 1st gear

    Näyttää toimivan sen verran epämääräisesti tuo FB:n kuvien jako, jotta palaan asiaan, kunhan saan nuo siirrettyä jonnekin parempaan tallennuspaikkaan.

    Vanhassa isossa rattaassa hampaat on tosiaankin jotain nailonia, kaikki oli kyllä ehjiä mutta ilmeisen kuluneita kun ketju roikkui. Uusi ratas on kokonaan terästä.
     
  19. vani91

    vani91 Gearhead

    nostetaas taas esille.
    jakopää tuli sitten kaikkien osa saanti vaikeuksien jälkeen vaihdettua ja kone taas nipussa.
    no nyt se ei käy senkään vertaa mitä ennen jo liikkelle pääsy vaatii kaasulla kikkailua riittävästi :( tuntus ku ei kävis kaikilla.
    tuli vaan mieleen et voiskohan toi sytkä ennakko olla noinkin pahasti pielessä nyt kun jakopää on timmi.
    mut ei kai tota jakajaa voi mennä käänteleen tosta vaan perstuntumalta :odroll: ??
     
  20. PauliP

    PauliP 1st gear

    Miksei sitä voi käännellä? Tokihan se kannattaa lopuksi säätää ajoituslampulla ja ohjeen mukaan mutta voi sitä säädellä vianpaikantamismielessä. Laita vaikka joku merkki lähtökohtatilanteeseen.
     

Kerro tästä muillekin!