ilmastoinnin tiiveyden

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja chrysse, 21.6.2009.

  1. chrysse

    chrysse 1st gear

    testaus ja vuotokohtien löytäminen kotikonstein??
     
  2. Hersi

    Hersi 3rd gear

    Moro,

    Ei hirveesti ole tehtävissä kotikonstein, testaan lauhduttimen kennon laittamalla kompressorilla painetta ja upotan veden alle... jos kuplii niin vika siinä ja letkut voi testaa samalla tavalla...
     
  3. sibe70

    sibe70 Gearhead

    JÄRJESTELMÄÄN EI ILMAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    VAIN TYPPEÄ TAI KYLMÄAINETTA.
    Eli ilmassa on aina kosteutta joka vahingoittaa ja kaiken lisäksi ilma ei tule läheskään niin pienestä reijästä ulos kuin kylmäaine.
     
  4. chrysse

    chrysse 1st gear

    Tänään tutkittu voyagerin ilmastointia ja kompuralle ei tule virtaa. Kompurassa 2 liitintä, sulakkeita ei löydy mistään järjestelmään?!? Luulisi ne jostain löytyvän ja missä vaiheessa esim kompuran magneetti kytkimelle pitäisi virtojen tulla, siinä vaiheessa kun ilmastointi kytketään päälle? Voyager 1993
     
  5. chrysse

    chrysse 1st gear

    nyt sähkökaavio käytettävissä mutta missä releet ja sulakkeet sijaitsevat autossa? Konehuone täynnä releitä mutta mitkä niistä liittyy ilmastointiin, sulakkeet edelleen hukassa...
     
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    kattele sähkökaaviosta ilmastointiin liittyvät johtojen värit ja seurailet mihin menevät,siitä autoon seurailemaan ,kyllä ne sieltä löytyy.
     
  7. chrysse

    chrysse 1st gear

    näinhän sen pitäisi olla mutta kun johdot menee pirun isoon nippuun ja nippu koteloitu kunnolla ettei ota ihan heti selvää minne mikäkin johto loppujen lopuksi päätyy.
     
  8. virta

    virta Gearhead

    sähkökaaviot ja releiden ropailu melko varmasti turhaa.

    Jos järjestelmässä on ainetta riittävästi,se todennäköisesti toimii jossei kompura ole leikannut kiinni.Etsi siis vuoto,ammattimiehen silmä on hyvä mutta aliarvostettu apuväline,vuoto näkyy kosteutena ja vihertävänä hyhmänä.
     
  9. sibe70

    sibe70 Gearhead

    jep, todennäköisesti tyhjä jolloin painekytkin ei anna kompuralle virtaa.
     
  10. chrysse

    chrysse 1st gear

    onko keinoa testata kompura? Voiko magneetti venttiilille esim syöttää suoraan virtaa että näkisi toimiiko kompura laisinkaan? Ei viitsisi viedä täytettäväksi jo kompurakaan ei toimi...
     
  11. romu

    romu Gearhead

    Kompura tarvii toimiakseen vain yhden johdon, voi olla muitakin mut se yks on magneettikykimen virta ja siihen kun syötää virtaa kuulee kun komressori kytkeytyy. Vuotokohta näkyy vain jos järjestelmään on lisätty väriaine
     
  12. Jantteri

    Jantteri 1st gear

    Helpoiten kompuraa saa testattua kun laittaa hyppylangan painekytkimen pistokkeeseen.. silloin magneettikytkimen pitää losahtaa kiinni. ja moottori kannattaa olla samalla käynnissä, niin voi pyöräytellä kompuraa ja kuulostella tuleeko ylimääräistä mekkalaa.
     
  13. chrysse

    chrysse 1st gear

    hyppyjohdin paine venttiiliin ja järjestelmä lähti pyörimään eli toimii? Täyttö venttiilistä kokeilin ennen testiä ja järjestelmässä on painetta joten ei kai silloin vuoda, vaan on aineet vähissä joten täytöä vaille?
     
  14. sibe70

    sibe70 Gearhead

    eikö olisi parempi viedä alan liikkeeseen niin loppuu arvailu :D
    ainostaan oikeilla mittareilla näkyy onko kylmäainetta tarpeeksi jotta sen pitäs toimia.
    Ja jos on epävarma onko ainetta järjestelmässä niin TYHJÄÄ kompuraa ei saa pyörittää ellei ehdoin tahdoin halua ostaa uutta.
    Jos painekytkin yhdistää ja kompuralle tulee virta niin silloin on sähkövika tai komp. kela rikki.
    jos painekykimelle tulee virta mutta ei yhdistä on järjestelmä tyhjä.
    jos ei painekytkimelle ei tule virtaa tai tulee ja painekykin yhdistää mutta ei tule kompuralle asti niin selkee sähkövikä.
    Järjestelmässä voi myös olla aineet mutta se on tukossa eli ei lykkää silloinkaan kylmää, mutta todennäköisesti on vaan vajaa/tyhjä niinkuin yleensä ne kaikki !
    Ammattilaiset korjaamolla osaa mittareista kertoa totuuden.
    Muuten kaikki on vaan pelkkää arvailua.
    ANTEEKSI :oops: :oops: :oops:
    tampereen autokylmä auttaa.
     
  15. virta

    virta Gearhead

    Täyttö venttiilistä kokeilin ennen testiä ja järjestelmässä on painetta joten ei kai silloin vuoda, vaan on aineet vähissä joten täytöä vaille?[/quote]


    Kyllä!Tuo viittaisi että järjestelmä on vain vajaa.Pelkää täyttö voi riittää jos ei riitä sitten lisätutkimuksia.

    Laitan kuvan vuotavasta kompurasta,päätelköön kukin itse voiko vuotoa silmin havaita.Tuo on muuten Four Season tehdaskorjattu kompressori joitten huonoa laatua on täälläkin joskus valiteltu.

    http://kuvablogi.com/nayta/2036887/
     
  16. sibe70

    sibe70 Gearhead

    vuoto
     

Kerro tästä muillekin!