Nopeusmittaustapahtuma Hallissa la 27.6.2009

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja wahoo, 20.5.2009.

  1. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kyllä toi Vulva on Turbotettu :soosoo:

    Silti hemmetin komea suoritus moiselta "kinneriltä". Onneksi toi kaveril on meidän kylän poikia, joten..... :rotfl:

    Onnittelut komeasta suorituksesta hänelle :rotfl:
     
  2. Fastback

    Fastback Gearhead

    Volvon suoritus oli kyllä uskomaton. Tuossa on sleeperi jolle harva pärjää +100 km/h nopeuksissa. Porschen suoritus oli takuuvarmaa tavaraa, sitä vaivasi vain voiman puute suhteessa em. Volvoon. Porsche poistui paikalta todella vakuuttavasti ja olisi piessyt ko. volvon 1/4 maililla selkeästi, eli matkalla jolla Volvo ei olisi saanut pitoja kunnolla. Porscheen +700 hv akselin päästä niin olisi tilanne voinut olla toinen. Voima jylläsi.

    Hienoja suorituksia näkyi paikan päällä, paras usa Ford työnsi 267 km/h tiiliskivi aerodynamiikalla.
     
  3. Raimo Miettinen

    Raimo Miettinen 1st gear

  4. autoferreo

    autoferreo 1st gear

    On sama auto. Tuo veto oli Lappeenrannasta muutama viikko sitten.

    Kuten näkyy niin 7200rpm kohdalla viitosvaihteella ajettaessa veto loppui kesken. Yhdestä tulpasta lähti keskiosa jonnekin. Löytyy luultavasti katalysaattorista. Siitä huolimatta nopeus oli 288km/h.

    Siinä Possussa oli muuten rutkasti enemmän voimaa kun hieman tuunatussa Volvossa. Olis sen pitänyt pestä Volvo. Sama Tupperwaren olis pitäny. Huhun mukaan siinä oli +700hepoa. Ja vaikka par sattaa puuttuis niin vielä ollaan unelmoitavissa tehoissa.

    Volvossa on vain pirun hyvät venttiilinjouset, että kestää kierrättää korkealle.

    Ja tietty tuo VVVVV
     
  5. Fastback

    Fastback Gearhead

    Ei se porsche kyllä rähissyt juurikaan kun ohi ajoi. Taisi olla sitä voiman puutetta siis. Jos siellä olisi ollut se 700hv niin sitten lopui välitykset tai kuljettajalta pää työntää.

    Volvon videossa näkyy hyvin, kuinka pölhön kovaa auto työntää vielä 200km/h jälkeen. Ei voi muuta kuin että on siellä voimaa kotosalla. Asiallinen rassi.
     
  6. autoferreo

    autoferreo 1st gear

    Siis Vetessä oli huhujen mukaan 700+.

    996 GT2 Possussa pitäis tehtaan ilmoittaman mukaan olla ~535hv.
     
  7. Fastback

    Fastback Gearhead

    ookoo, mulla meni autot sekaisin. GT2:ssa loppui välitykset ja tai voima. Corvetet kulki ihan hienosti Government Motorsin tuotteeksi :rotfl: Radalla on hyvä katkaista huhuilta siivet.
     
  8. mxu

    mxu 3rd gear

    oliskos tästä ruotsin-ihmeestä mahdollista saada jotain teknistä lisätietoa, kuvaa? käsittämätön suoritus kyllä :eek:
     
  9. autoferreo

    autoferreo 1st gear

    Autossa ei ole itse asiassa mitään ihmeellistä. On vain unohdettu "ammattilaisten" ohjeet ja keskitytty osien keskinäiseen sovittamiseen niiden paremman tominnan toivossa.

    Imusarjaa, paineputkistoa ja pakosarjaa on kiillotettu meillä. Vähän coolerin putken lähtöjä käännetty jne.

    Ja jos auto olisi oikeasti viritetty, ei se olisi jokapäiväisessä käytössä kaupunkiajossa. Niin kuin se nyt on.

    Enemmän keskittyisin tehojen haikailun perään kokonaisuuden toiminnan huomioimiseksi. Se on mielestäni onnistunut 120%:sti. Ainakin.
     
  10. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Joo, toi oli kanssa aika vinkeä peli, kivasti näytti liikahtavan ja äänetkin oli kohdillaan 8)
     
  11. autoferreo

    autoferreo 1st gear

    Hyvä Yorkki!

    Kirjoitan sinulle ensimmäistä kertaa... jne eli en pääse FinnSharkin sivuille kommentoimaan ajatuksiasi niin vastaan tätä kautta. Ensin kopio tämän päivän tekstistäsi FinnShark.com-foorumista:

    Mutta CC-5:lla taisi olla login mukaan imuilma jotain 5x Celsiusta, että jos vaikka Vulvassa oli toi imuilman jäähdytys paremmin hoidettu kuin Haapaveden voimalaitoksessa? No, jokatapauksessa se Volvo sysäs hienosti ja vei päänahat koko orkesterilta. Ei sitä käy kieltäminen.

    Ja täytyy sanoa, että jos se Volvo on
    1) ympärivuotinen käyttöauto
    2) parilitrainen turbo

    ja kulkee mailin matkalla tuon +290 km/h ilman kaasuja, niin on kyllä ihan älyttömän huima peli. Tai itse asiassa on se huima peli, vaikka kaasuja olisikin käytetty.

    Itse epäilen vahvasti, että täytyy olla kaasut mukana. Tuohon nopeuteen kun kuitenkin vaaditaan ihan reippaasti voimaa ja sen verran repäistiin parilitraisista joskus B-ryhmän ralliautoista...


    Vastataan järjestyksessä
    Imulämpöongelma:
    Volvossa oli korkean (enemmän kuin sivustoillanne olette omissa autoissanne käsitelleet) imulämmön aiheuttamaa sytytysennakon muutosta kummassakin vedossa, mutta toiseen vetoon saatiiin korjattua pienellä karttakikkailulla. Siitä +3km/h toiseen vetoon. Eli myös Volvomme koki samaisia ongelmia kuin Sarvikset.
    Olimme asentamassa ennen Hallin keikkaa vesiruiskun em. ongelman eliminoimiseksi, mutta se jäi haaveeksi työkiireiden vuoksi. Ehkä seuraaviin sessioihin.

    Ympärivuotinen käyttö:
    Autoa käytetään säännöllisessä työmatka-ajossa päivittäin kesät talvet. Autoon on olemassa nastarenkaat ja käytössä siis joka talvi. Nastat suurimmaksi osaksi tallessa. Se on ajotavasta kiinni.

    Moottori:
    Moottori on Volvo T4:en oma moottori porattuna ekaan ylikokoon korjaamisen takia eli 1.85L. Uskot tai et. Volvon suuremmat moottorit ovat liian heikkoja ilman erikoisputkituksia. Siksi tämmöinen mopon moottori

    Kaasut:
    Tarkoittanet ilokaasuja. Auto on tarkastettavissa missä vain ja milloin vain. Kaasuja EI ole. Ne on sitä paitsi kielletyt katuliikenteessä.

    B-ryhmä:
    Tämän Volvon tehot eivät ole läheskään B-ryhmän superautojen tasolla.

    Tulos:
    En mitenkään halua tällä kääntää puukkoa haavassa, koska auton suorituskyky on iloisesti yllättänyt myöskin itseni. Mutta olen tehnyt autoon useita pieniä parannuksia , joten tiedän mistä puhun. Kaiken A ja O on oikeiden valintojen tekeminen. Pieni on usein liian pieni ja iso vastaavasti liian iso. JA ajoitukset pääsääntöisesti päin prinkkalaa. Mutta ei tässä autossa.

    Jotain lämpötila-ja painemittauksia on tehty tässä kesän mittaan ja olemme huomanneet että parannettavaakin on. Joten seuraavassa sessiossa uusin "pakariviilauksin" olemme paremmassa iskussa toivottavasti

    PS. Johonkin FS:n viestiin pieni kommentti: Konetta voidaan kierrättää helposti 9500rpm ilman minkäänlaista ongelmaa. Nyt rajoitin par sattoo alempana

    Näin. Marko
     
  12. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Noiden kaasujen olemassaoloa on varmasti arvuuteltu enemmänkin.
    Itsekin sitä epäilin mutta kaveripiiriin kuuluvalla Opel-harrastajalla oli oikeaa tietoa asiasta ja hän infosikin jo aiheesta kun äimistelin Volvon nopeutta.
    Hurja oli nopeus! :eek:
     
  13. vigge

    vigge 1st gear

    Moron Marko,

    tarkoitatko tällä kommentilla, ja koko tässä langassa esitetyillä asioilla, että T4:n moottori on erikoisen vahva yleisesti vaiko että 1.8l LOHKO on vahva jos verrokkeina on vollen muut nykymoottorit, sillä ulkopuolinen ainakin itse saa helposti käsityksen että ensimmäistä haetaan takaan vaikkakin koneessa tod näk isomäärä aftermarket osia sisällä. Korjaa toki jos olen väärässä.

    Oli miten oli niin tulos mikä saavutettiin on erinomaisen hyvä ja on ihan lähtöaihiosta kiinni miten paljon palikkaa sinne koneeseen joutuu työntämään että tarvittavan tehon saa ulos mikä tulokseen riittää ja niin että kestää ko. tehoilla nipussa. Vertailun vuoksi jos esmes katsot lpr09 tuloksia löydät sieltä 299 kelanneen päiväkäyttiksen, siinä pannu nokkakeppejä ja kevyttä kansityötä lukuun ottamatta täysin siinä kunnossa mitä tehtaan jäljiltä on, tarkoittaen että tämän kaltaisen 300hp/l kisamoottorin hinta ei paljon toiselle tonnille kipua.
     
  14. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Vaikeatahan tuo on ollut uskoa, mutta täytyy nyt jo uskoa, kun mies itse sanoo. Ja täytyy nostaa virtuaalihattua päästä. Paketti toimii. [​IMG]

    Joo, tarkoitin ilokaasuja. Luulottelin vain, että noissa lentokenttäajoissa olisi kaasut käytössä, kun auto sysää noin hienosti. Mutta älyttömän hieno kokonaisuus, kun ei kerran edes kaasuja tarvitse!

    Okei. Hienosti rakennettu kokonaisuus, joka todella toimii. Näitä tulee vaan niin harvoin missään vastaan. Sillä arvuuttelin aiemmin niitä mahdollisia 'syitä' siihen, miksi Volvo meni niin pirun hyvin. Ja kuten nähtiin, väärässä olin luuloissani.

    Ja niinkuin aiemmin jo totesinkin

    Hats off!

    Sitten lopuksi, ettet haukkuisi minua. Yorkki http://www.google.fi/search?hl=fi&q=Yorkki&btnG=Google-haku&meta=lr=lang_fi&aq=f&oq= on ihan jotain muuta kuin käyttämäni nick Yorcci :rotfl:
     
  15. juhhi

    juhhi Gearhead

    Virallisia tuloksia:

    Nopeimmat autot

    1. Volvo v40 GFA-915 293 km/h
    2. Porche Carrera GT 2 KMH-330 282 km/h
    3. Chevrolet Corvette JGM-84 278 km/h
    4. Chevrolet Corvette 206 HMI-518 270 km/h
    5. Saab 9000 VEY-549 268 km/h
    6. Chevrolet Futura NZE-7 267 km/h
    7. Chevrolet Corvette CC-5 258 km/h
    8. Bmw M3 E92 JIE-363 253 km/h
    9. Ford Cobra CYR-8 252 km/h
    10. Saab 9000 GFB-752 250 km/h


    Nopeimmat pyörät

    1. Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 375 km/h
    2. Kawasaki ZX 12-R Turbo CH-537 352 km/h
    3. Suzuki GSX 1300R Hayabusa *ilokaasu* 347 km/h
    4. Suzuki GSX 1300R Hayabusa 329 km/h
    5. Suzuki GSX 1300R Hayabusa IP-885 322 km/h
    6. Suzuki GSX 1300R Hayabusa BG-771 319 km/h
    7. Suzuki GSX 1300R Hayabusa BI-296 319 km/h
    8. Suzuki GSX 1300R Hayabusa WK-659 314 km/h
    9. Suzuki GSX 1000R 311 km/h
    10. Kawasaki ZZ-R ZY-132 311 km/h
     
  16. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Sen verran pitää noita virallisia tuloksia kommentoida, että Chevrolet ei ole koskaan valmistanut noin nopeaa Futuraa :rotfl: !
    Kyllä se on Ford Fairmont Futura 8) .
     
  17. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Kun nyt lähdettiin tälle linjalle, niin toi 4. tilan Corvette on Z06, ei siis Pösön sukulainen :rotfl:
     
  18. Nissun

    Nissun 1st gear

    Missäs noi viralliset tulokset on näkyvillä? Autoissa taisi supra ajaa 317km/h?
     
  19. turbofriik

    turbofriik 1st gear

    Niin siis SpeedParty:ssä Joensuussa. Matkakin lyhympi siellä eli tasan maili.

    Halli:n tulokset löytyy täältä: http://www.nopeusmittaus.com/tulokset.html
     
  20. gta88

    gta88 1st gear

    Kyllä siellä Hallissa ajettiin mailin matkaa.
     

Kerro tästä muillekin!