Ruiskua letukan isolohkoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja zet28, 9.6.2009.

  1. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    En mäkään mistään räkresinkistä sentään jatkuvasti puhu. mut tuolla kadullakin massan x kiihdyttäminen nopeuteen Y vaatii ruiskusta tai kaasarista huolimatta tietyn määrän energiaa joka tosta bensasta saadaan aikaseks. Systerillä oli kans noita capriceja sekä kaasarilla, elektronisella kaasarilla, että ruiskulla, ja ne kyllä kulutti kaikki ihan samaa. Tosin meilläpäin noi maantiet on niin vähissä, et kai se sitte vaikuttaa? Kuten tuolla aiemminkin on jo useempaan otteeseen todettu on noi tehtaiden ruiskut säädetty vähän suuremmalla paneutumisella kun "tunti rullilla", minkä mukaan valtaosa harrastelijoiden laitteista on tehty. Mut joo, mä oon samaa mieltä siitä, et jos pitää olla ruisku ni silloin pitää olla ruisku. Sen järkevyyden voi sitten kukin perustella itelleen mieleisellään tavalla. Mä en oo siihen sen kummempaa järkiselitystä löytänyt omalta kohaltani käytettyäni sekä HYVIÄ kaasuttimia, että ruiskuja kun, että pitää olla ruisku. Ja kaiken lisäks sen kummempaa selitystä ei mun mielestä asialle edes lainkaan tarvita.
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead


    LOISTAVAA!!! :rotfl: Yhtähyvin vois vertailla että toinen kuluttaa enemmän kun siinä on nahkapenkit!! :rotfl:
     
  3. kime2

    kime2 Gearhead

    Sulla taitaa olla niin luja puristusote,ettei ruuvari karkaa :poff:

    Molemmilla laitteistoilla on kyllä puolensa,kieltämättä hiukan kateeksi kävi sitä kaveria joka muutti gta:nsa säätöjä Kalajoen testipäivien varikolla kätevästi vaan läppärillä ja tiesi aina puolen asteen tarkkuudella missä sytkä milloinkin on,toki siihen nyt pääsee perinteisilläkin menetelmillä pikkasen kalliimman lampun kanssa konetta kierrättämällä.

    Mut sit taas jos ajattelee mitä ko.järjestelmä on maksanut niin Holley tuntuu taas tykötarpeineen edulliselta,kun sytkälaitteiston kanssa hinta pyörii halvimmillaan tonnin hujakoilla,tosin prepatulla kaasarilla aika paljon ylikin,mut mitä maksaa tuollainen haltec/hestec kaikkinensa sytkien kera siis?
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tota mäkin tosta vipottajan viestistä vähän ihmettelin että mikä ruuvari :eek:
    Se on kai jotain uutta stadin slangii mistä me ei täällä maalla oo vielä kuultu :poff:

    Josta muistukin mieleen että pitääkin tästä lähteä kauppaan ostamaan kopallinen ruuvareita ens viikonlopun East Meeting tapahtumaan :rotfl:
     
  5. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    KIITOS!!!
    Ei noissa lahnoissa kuitenkaan hireen isoja paino- / aerodynamiikkaeroja ole.
    :poff:
     
  6. Tylsä Rautasaha

    Tylsä Rautasaha 3rd gear

    No näkyy juttua tulevan tästä ja suurin osa asian sivusta. alkuperäseen kysymykseen sen verran, mulla on 454 Edelbrockin Pro-Flo2 ruiskulla mutta valitettavasti kokemuksia en voi vielä kertoo muuta kuin asentamisesta. Kone pötköttää pukissa käynnistysvalmiina ajanpuutteen takia, autokin on aika alkutekijöissään.
    Miksikö ruisku piti saada? No siksi kun ei kavereilla ole. Ei siihen muuta syytä tarvii.
     
  7. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Niin ja on mukava tehdä jotain.... mitä naapurillakaan ei taatusti ole :rotfl:

    Mutaraaseriii, huhuu..... Löijyssä olisi nyt leima, mitenkäs lupaamasi helyt. Tee ja hanki vaan valmiit palikat, niin mä hoidan asennuksen itse. Mä luulisin tommosen vaativan 8kpl noin 55-70 lbs suuttimia, 800-1000 cfm throttlebodyn, kohtuu tehokkaan bensaspumpun reguineen (ei biltemaa), bensakiskot voi tehdä metritavarasta jos valmiisiin ei ole kykeneväisyyttä, liittimiksi / putkiksi kelpaa mitkä tahansa mitoitukseltaan riittävät ruuvattavat, imusarjan työstöön voipi lähetellä vaikka pelimerkkejä, anturit ja lambda mielummin uusina ja toimivina sekä Megakin johtosarjoineen kelpaa "sinnepäin" ylipitkällä johdotuksella kunhan ne on tehty oikein ja liittimet sisältyvät mukaan. Kai tohon saa myös tarvittvat releet ja virtapiuhat mukaan sekä jonkinlaisen valmiin ohjeiston ja ohjelmiston, jotta tälläinen "kädetön, lompakko silmillä sokaistu mitään osaamaton" harrastaja saa ton vehkeen edes käyntiin :poff: Tietsikka mulla on itellä, kuten varmaan olet huomannut, joten ohjelmistot voi toimittaa vaikka USB tikulla tms...

    Mä paan tohon yöpöydän kulmalle aikaisemminkin lupamani viissatasen odottamaan ja vaikka tuon sen jonnekin kunhan jotain konkreettista tulee valmiiksi. Ai niin mielummin sitten valmis paketti, ettei mun tartte ajella ympäri maakuntia tolla bensarosvolla Parsalla kun Dominaattoria pienempään ei ollut kanttia mennä :poff:

    Muista, että sä lupasit tän kovaan ääneen itse ja uhosit ton ensimmäiselle toimittaa :soosoo: Aika moni muukin on ton lupauksesi tälltä palstalta bongannut, mm. " mersun avaimet ylioppilaslakin päällä" Vipottaja ja muutama muukin kysellen taas viime viikonloppuna: Onko toi tullut saatua haltuun.

    Ole mies ja tee se :poff:...niin voidaan sitten yhdessä nauraa koko jutulle..... :rotfl:
     
  8. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Miehyyden vaatimista...tässä threadissa..?


    :rotfl:
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Niin lupasin ja lupaus pidetään ja tilaajan 454koneeseen toi tehdään. Jos tilaaja haluaa ilmoittautua ja pitää älämölöä idioottien kanssa täällä niin pitäkööt.

    Ja tylsälle rautasahalle, että jos teet sen ruuttas yhtä huolella kuin peltihommat olet tehnyt niin varmaan toimii. Mites se menikään?? Paljon melua tyhmästä :odroll: .
     
  10. apuwoima

    apuwoima 1st gear

    Hmpfh :soosoo: Se ei ole mikään "piano". Se on Bösendorfer'in Imperial. Mä oon sanonu aina että oisit vaan käyny muskan tunnit kunnolla niin voisit olla vähintään Salosen tasoinen mestari.

    Imperialissakaan ei ole sähköä tarvitsevia "häiriötekijöitä" ja hyvin vetaa kaheksan oktaavia.

    -A- :eek:
     
  11. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Ja kuitit sitten kans näkyviin ettei täällä tartte jahkailla että mitä rahalla sai tai jäi saamatta. :)

    Nimimerkillä säätösofta maksoi 500 taalaa (eli 363 euroa ennen veroja ja toki vaan pikkulohkoon jossa tosin oli kaikki muu tarvittava mukana). Ja kun tää on rankasti offtopiccia, niin häivyn samantien tästä ketjusta.
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kyllä se on Blythner Leipzig, vm 1907.
     
  13. vauhtipete

    vauhtipete 2nd gear

    no ruuvarihan on ruuvimeisseli, kyllä me täällä maalla tiedetään se 8)
     
  14. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Aika ontutaa selittelyä sulla, suorastaan katastrofaalisen säälittävää, mutta onneksi se laisinkaan poikkea sulta totutusta saivartelevasta avautumisesta. Toisaalta ihan sama mulle ja useimmille muillekin jos täällä miehisesti uhoat, tyttömäisesti kieltäen vetäydyt ja sitten lapsellisesti selittelet ummet lammet pelastaaksiesi edes sen vähän mitä sussa on miehisyyttä jäljellä. Muista, että sä itse uhosit tekeväsi tollasen tällä palstalla ekalle tarvitsijalle ja mä olin eka :soosoo: Jos et usko, kelaa tekstejä ja sivuja hiukan taaksepäin niin huomaat... tai sitten tyypilliseen teikäläisten tyyliin et :poff:

    Kerro edes tällä palstalla mitä se "oletettu" paketti sisältää mihin hintaan ja miten sen aion saada toimimaan. Ihan yksinkertainen osaluettelo, hintatiedot ja jonkinlainen rakennussuunnitelma jonka tekeminen ei pitäisi olla vaikeaa kaltaisellesi osaajalle :odroll:

    Ja jos seura täällä on kerran niin osaamatonta, typerää ja yksinkertaista, niin miksi ihmeessä roikut paikalla ja kirjoittelet puutaheinää asioista, mistä et kuitenkaan ymmärrä yhtään mitään. Tai todista, että ymmärrät edes jotain kirjoittamalla omin pikku sanasin edellämainittu rakennussuunnitelmasi :lol:

    Unohdin muuten listastani seuraavaa: Tuleeko toi jakajalla vai suorasytkällä ja millasta triggeri pyörää laitetaan kampuralle. Pyydän kaikilta asiaan perehtyneitä anteeksi aiheuttamaani mielipahaa.

    Nimim. Yksi monien puolesta.
     
  15. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Normaalisti kyllä mut tässä tapauksessa mä vähän epäilen tota :poff:
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    :rotfl:
     
  17. studio57

    studio57 Gearhead

    vaasalaisten OL taxissa on mega... just olivat dynossa ja yli tuhat heppaa oli rullilla.
     
  18. studio57

    studio57 Gearhead


    jaaa... miksei mutta kun... novassahan on tämmönen http://www.electromotive-inc.com/index.html Nelson racingin asentamana ja ehkä ois viisasta ostaa samanlainen niin käyttöliittymä asiat ois yhden mukaiset.
     
  19. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Varmaan helpoin ja viisain ratkaisu :rotfl:
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mikähän se riski on??
     

Kerro tästä muillekin!