Tuhkamäen purkaamo lahdessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja buick60, 12.7.2009.

  1. buick60

    buick60 Gearhead

    Onko kellään tietoo tai kuvaa kyseiseltä purkamolta 60-70 luvulta,
    oli kuulema paljon jenkkipeltejä joutunut sinne
     
  2. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Muistan kyseisen purkaamon ja joskus siellä 70-80l vaihteessa kävin itsekkin.Silloin mulla tosin oli autona ford cortina ja siihen taisin hommata vaihdelootan sieltä.En kyllä muista siellä olleen erityisen hirveesti jenkkejä :(
     
  3. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Tuomiautossa Hollolan Soramäessä oli jonkin verran jenkkikalustoa ja -osia aikoinaan...
    Enään on jonkin matkaa aitaa jäljellä...
     
  4. Joh.3:16

    Joh.3:16 Gearhead

    Joskus -70 luvulla tuli käytyä faijan kanssa kyseisessä mestassa,mun muistikuvan mukaan jenkki-kalustoa oli aika vähän.Toki aikaa on kulunut kotvanen ja muisti pätkii kun kanan lento.
     
  5. ysikaksysi

    ysikaksysi 1st gear

    Itekki tuli Tuomiautossa käytyä sillon joskus nappulana. Dartteja ja valttereita ainakin oli, sedania ja farmaria.
     
  6. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Yks Valtteri (muistaakseni farmari) oli ratti oikeella ja AUS-kansallisuustunnuksella. Miten lie toiselle puolelle maapalloa joutunut? :eek:

    Missäs päin Lahtea se Tuhkamäen purkamo oli?
     
  7. kippis

    kippis Gearhead

    vääksyn suunnalta kun tullaan niin kalliolan koulun jälkeen toisella puolella tietä ja puolessa välissä mäkee.
    mä en kyllä muista että siellä olis hirveesti jenkkipeltiä ollu, voin olla tietenkin väärässä :oops:
    mutta mieleen on jääny vanhalla helsingin tien varrella oleva purkaamo (sapoma?) jossa oli muinoin (-90 alku?)yks barracuda, sitä ensimmäistä korimallia, tais olla punanen.
    liekö joku ostanu projektiksi, ei tietoa.
     
  8. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Niipäs olikin. Tuhkamäki on ollu viimeaikoina esillä mediassa, kun sen ohituskaistan joku taho haluais poistaa. Meikäläinen ei vielä Tuhkamäen purkamon toimiessa uskaltanut lähteä noin kauas kotoa.
     
  9. kippis

    kippis Gearhead

    nyt siinä muuten oli se 80km/h nopeusrajoitus poistettu, ja ilmeisesti saa 60 enää ajaa, kun siellä koulun kohdalla on se kamera.
    mutta mulla onkin MAILI mittari :poff:
     
  10. fury76

    fury76 1st gear

    oli tuol sapomal ainaki pari vuotta sitten viel se rappacuda..tosin aika heikos hapes..ja oli myös yks dusterin raato,aspeni ja joku leppäjeeppi..
     
  11. ysikaksysi

    ysikaksysi 1st gear

    ..jep on tullu tuhkamäelläkin oltua muutaman kerran kun faijan tuttu 70-luvulla sitä piti. Jenkkejä ei liiemmin ollu. Sapoman 66 cudassa ainakin ikkunat ehyet, sisusta puuttuu ja kone. Taka-akseli muistaakseni oli. Kori kauttaaltaan pintaruosteessa mutta ei reikiä liiemmin, koppa kun on tellinkien päällä.
     
  12. rokki383

    rokki383 Gearhead

    perimätiedon mukaan juurikin tuomiautossa oli myynnissä joku maahantuojan varasto mopar osia ja muutenkin purussa usa autoja, tuhkamäestä en osaa sanoa mitään. sapoman barracuda makso joskus n. 95 vuonna 17000,- markkaa, jäi ostamatta, onkohan hinta sama euroissa, voipi olla, mun muistaakseni siinä ei oo perääkään jäljellä, satasen voisin siitä antaa :rotfl:
     
  13. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Romukauppiaat osaa hinnoitella keräilyarvon. Hännisen romukaupassa lojui pitkään Britti-Ford Pilot. Oli siinä kai joku halkinainen lättäpääkasin lohko konehuoneessa, mut koppa oli paitsi läpimätä niin myös sen näköinen, että usemman kerran oli kahmarilla nostettu kasan päälle ennen kuin alkoi pysymään. 8). Kymppitonnia pyysivät markoissa.
     
  14. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Tuomiauton osat saattoivat olla tuolla Kotkan seudulla. Jokinlainen hatara muistikuva 80-luvulta.
     
  15. fury76

    fury76 1st gear

    juu oon kans joskus aika huimia hinta pyyntöjä tost barracudasta kuullu...mut kyl ton romiksen omistajan kanssa järki hintoihinkin pääsee..ainakin usein osien kans jos tosissaa on osto aikeissa..kerto sen dusterinkin kohtalon ku innostu läppää heittää..
     

Kerro tästä muillekin!