Tulpat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 6.8.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voisiko joku neuvoa, millä perusteella
    osaa valita oikeat tulpat?

    Itselläni on chevyn 350nen 10.25 puristuksilla, ja rautakansilla 64cc 2.02/1.6

    Mitä tulppia suosittelisitte? Onko noista
    triple spark tulpista hyötyä??
     
  2. dart

    dart Gearhead

    älä ainaka osta mitään ngk tms. tulppia
    itellä kesti n.30min. ja sit yksitellen pimeeks 3 satsia tais tulla kokeiltua ja sit ostin acdelcon 30c kalliimmat tulpat ni
    kyllä on toiminu.
     
  3. prostreet

    prostreet 1st gear

    jos todellinen puristussuhde on 10,25:1
    niin AC-Delco lämpöarvo 43 on lähellä
    (esim ACDR43TS jos kartiotulpilla)
    NGK lämpöarvo 5
    (esim tallikaverin 454 chevy toimii hyvin BP5ES tulpilla Edelbrock RPM alukansissa, puristussuhde n 10,5:1)

    olemme kokeilleet sekä AC-Delco että NGK tulppia GM-USA ja Mopar autoissa ja toiminut on aina

    ----------

    yleinen vika on laittaa NGK 6 tulpat hipo/virimottiin tai NGK 5 tai 6 tulpat vakiojenkkimoottoriin ja silloin ei tietenkään toimi koska tulpat ovat liian kylmät
    NGK keltaiset euroluettelot tuntevat vain Veten ja sitä seuraamalla joutuu väärään lämpöarvoon
    NGK hopeanvärisessä usa-luettelossa on oikeat tulpaatyypit jenkkeihin mutta koodit ovat eri kuin euro-pakkauksissa joita on normi tarvikeliikkeissä
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    jos jollain ei NGKt kestä kuin 30 min ...sanoisin myös että lämpöarvot on metsässä...
    itse en enää muita tulppia koneisiini laita kuin NGKt
     

Kerro tästä muillekin!