Maakaasut vanhaan autoon!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Karva, 30.4.2006.

  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Niinpä, täällä odotellaan edelleen sitä tarjousta Kasin kaasuttamisesta... Tosin Kasi on vielä hakusessa.
     
  2. Karva

    Karva Gearhead

    Homma on selvillä, jatketaan kun uusi A8 on nurkissa. Varustetaan se vähän paremmalla sekventiaali-ruisku sarjalla.
     
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    OK, näin tehdään - eipä kasva Hyvät&Halvat puiden oksilla... Mutta jos tietäisi auttavasti hintaluokkaa, niin osaisi varautua :eek:

    Niin, esimerkkinä tuohon löytymiseen: yhden päivän kiertelin piäkaupuntiseutua ja kävin kaikkiaan viittä A8:a katsomassa - näin niistä kaksi. Kolme oli "huollossa", yksi oli melkoinen vikakokoelma seisottuaan 2 v taivasalla (myydään väänajettuna hienokuntoisena suomiautona). Yksi oli todella asiallinen, mutta valitettavasti en saanut tingattua hintaa budjetilleni sopivaksi ja onhan se "vaan" 3.7.

    Eikä oman exän nyk.omistaja ollut halukas siitä luopumaan - ymmärrän kyllä. Jatkamme etsintää...
     
  4. jameri

    jameri 3rd gear

    10.07


    Hiljaista on ollut

    Kehitys ehdotuksena laittaisin että jos mahdollinen asiakas kysyy niin siihen vastattaisiin koska muutenhan tuolla sähköpostiosoitteella ei tee mitään.
     
  5. Karva

    Karva Gearhead

    ****************

    13.7.2009 cnghouse nimimerkki ilmoitti :Jamerille tiedoksi että saimme viestin mutta kysymyksestä puuttui ajoneuvon vuosimalli, moottorin koko ja nykyinen polttoaine joten on aika vaikea antaa tarkkaa vastausta.
    Saat sähköpostia lähiaikoina.


    ****************


    Näin on toimittu, jos allekirjaillut on oikein ymmärtänyt, ei CNG House Oy :n puolesta esitettyyn kysymykseen, ole saatu asiakkaan vastausta.

    On erittäin tärkeätä että asiakas esittää, mielummin kaikki kyseessä olevat auton, tekniset tiedot, mikä kone ja polttoaine tai vielä tärkeämpää kuinka paljon koneessa on tehoja, että siihen saadaa esitettyä pari vaihtoehtoa. !!!

    Moottorikohtaisia ja jopa automalli kohtaisia osia on paljon, jotta ne saadaan oikein täytyy tietää vähintään mikä polttoaine, kone ja tehot autosta on ilmoitettu, esimerkiksi auton teknisissä tiedoissa.

    Asiakas voi itse valita nettisivuilta muut tarvikkeet ja esimerkiksi sopivan kokoisen tai kokoiset säiliöt. Joiden osalta on syytä muistaa pituus suuntaan 100 - 150 mm tilaa, pullohanaa varten. Jos asiakas haluaa autokohtaisen telineen, niitäkin on saatavilla, säiliö telineen voi myös tehdä itse.

    Tarvikkeiden valinta, säiliöistä konehuoneeseen asti, voi tehdä suoraan netissä olevien tietojen pohjalta, samalla voi vertailla ja laskea eri vaihtoehtojen vaikutusta kustannuksiin.

    Moottorikohtaiset sarjat, CNG House Oy tarjoaa aina tapauskohtaisesti, kunhan tiedetään vähän tarkemmin mihin ne tulevat. Kun nettikauppaa saadaan kehitettyä, sinne tulee järjestelmä jolla asiakas voi halutessaan valita itse oman paineenalentimen, moottori ja automalli kohtaiset liittimet, virtausäätimet, ruisku-rungot kaikki mitä tarvitaan.

    Toistaiseksi CNG House Oy tekee tämän asiakkaan puolesta, varmistamme että asiakas saa autoonsa sopivat vaihtoehdot.
    Tarjouksessa esitetään yleensä pari kolme vaihtoehtoa, eri valmistajien valikoimista.

    CNG House Oy on yhteistyössä tunnetuimpien valmistajien kanssa, toimitamme ja kasaamme myös erikois- tai räätälöityjä muutos sarjoja. Sopimus valmistajien omien sivujen linkit ja luettelot, tulevat myös Suomalaisten asiakkaiden käyttöön, liitettyinä CNG House Oy:n sivuille.

    Nettisivuja kehitetään asiakkaiden ja harrastajien käyttöön jatkuvasti lisää, kaikki rakentavat ehdotukset ovat tervetulleita. Sivuille on tulossa mm, asennuksesta ohjeet ja malli kuva sarja, eräiden ajoneuvojen muutoksesta. Lisäämme mahdollismimman monipuolisesti tietoja sitä mukaan kuin niihin saadaan mm, julkaisulupa.

    CNG House Oy on maahantuonti ja myynti yritys. Yritykseltä ei saa asennuspalveluita. Asennuspalvelut on saatavilla yhteistyökumppaneilta joiden yhteistiedot on nähtävissä nettisivuilla.

    Teknisistä kysymyksistä voi myös soittaa tai laittaa sähköpostia allekirjoittaneelle.

    Palaute osiossa voi antaa myyntiin liittyvää palautetta, kaikki ostoskoriin liittyvät toiminnat sekä tilausten seuranta palvelu, on tarkoitettu asiakkaan käyttöön.





    Ystävällisin Terveisin

    Tommi.Kanerva(ät)cnghouse.fi
    040 - 822 1508
     
  6. jameri

    jameri 3rd gear

    OK, olisihan ne voinut tietty kysyä jos Hummer H2 antaa liian laajan kirjon vaihtoehtoja, no niin taikka näin mukava tietysti jos joku vastaa.
     
  7. Karva

    Karva Gearhead

    Ok, Myönnän että saatan olla väärässä, joten aloitetaan alusta. Muistaakseni H2:sta on saanut parilla koneella ja vaihteistolla.

    Eli vuosimalli olisi hyvä tietää, oliko se 6.0 (Vortec 6000) - 325 hv tai 6.2 293 kW (398 hv)

    Samoin loota on vaihtunnu eli onko se 4L65-E tai 6-portainen Hydra-Maticin 6L80- tai jotain sinnepäin, ei jaksa muistaa aivan kaikkea.

    Tarkoittaa käytännössä että autossa on erillainen moottorin ohjausjärjestelmä, lootalle ja koneelle, riippuen vuosimallista.

    Sarjojen liitokset ovat erillaiset, lähes kaikki kaasulaitevalmistajat ovat luokitelleet sarjansa koneiden mallimerkintöjen tai vuosimallien mukaan.

    H2 Kaasutarvikkeita ja auton omaan ohjausjärjestelmään liitettäviä sekventiaaliruiskuja on saatavilla, useammaltakin valmistajalta.

    Karkeasti konehuoneen osat maksaa 1500 - 2500 € välillä, riippuen mitä muita lisäosia sinne halutaan. Ne lisävarusteet joita on saatavilla CNG House Oy:n kautta, on hinnoiteltu ja mainittu tarjouksessa.

    Saatavilla on esim, kaasu- ja bensiiniruiskujen ohjaukseen liittyvä lisä ohjainyksikkö, joka automaattisesti vaihtaa polttoaineen jos toinen uhkaa loppua.

    Sama lisälaite vähentää tasaisesti kaasua ja lisää bensaa tai toisin päin. Lisäyksikkö ohjaa polttoaine vaihdot normaali tasaisemmin ja huomioi kuormituksen muutokset, sopii minkä tahansa valmistajan laitteiden yhteyteen.

    Sekventiaali ruisku on ko, auto ja konemallissa ainut varteenotettava vaihtoehto, emme suosittele muita järjestelmiä. Ruiskujen ohjausyksikköä on saatavilla kiinteällä ohjelmalla tai erikseen ohjelmoitavana. kyseiseen moottoriin voidaan myös toimittaa erillinen kaasulle suunniteltu imusarja.

    Teemme mielellämme tarjouksen.

    Yleisohjeena, kun asikas pyytää tarjousta, pyydämme ilmoittamaan vähintään seuraavat tiedot :

    -Auton merkki ja malli sekä vuosimalli
    -Koneen tiedot, teho, tilavuus, polttoaine

    Jos kyseessä on vähän erikoinen versio tai autoon on suoritettu koneen vaihto, moottoria on viritetty tai kyseessä on rakennettu ja muuteltu ajoneuvo, pyydämme ottamaan yhteyttä.

    Kaikkiin ajoneuvoihin saadaan maakaasu järjestelmä, jos sitä ei ole valmiina, tehdään sopiva.
     
  8. janiluo

    janiluo Gearhead

    Olen nyt muutaman päivän testaillut maakaasuvehkeitä GM:n TBI motissa ja tuntuu tuo ruisku menevän vähän hämilleen siitä mikseristä tai sitten en osaa säätää. On sen verran alkeelliset vehkeet että pitäisi varmaan asentaa sovinnolla monipistekaasuruisku...?
    On siis paineenalennin, ilmanputsarimikseri ja Dualcurve. Jos joku on testaillut vastaavia niin laittakoon yv:tä. Täällä ei kannatane kaikkia yksityiskohtia tuulettaa?
    :odroll:
    - Jani -
     
  9. jameri

    jameri 3rd gear

    Juu nyt on hommat kuosissa, uskon että projekti etenee suotuisasti, pientä kommunikaatio ongelmaa ja pientä väärinkäsitystä, no se siitä ja nyt kohti asennusta ja suunnittelua.

    Takakontissa on www.lowtoys.com in asentaman pari ilmasäiliötä ja nyt sain tiedon että noita voi myös ketjuttaa joten takakontti täytyy laittaa remonttiin ja koettaa saada kaikki konttiin kuitenkin siten että siellä pystyy edelleen kuljettamaan tavaraa.

    Hmm jos ilmasäilöt asentaisi kattoon ja nuo ..... no tuumitaan :lol:
     
  10. FA18

    FA18 3rd gear

    Kattelin tuossa discoveryltä wheeler dealers-ohjelmaa, jossa asensivat vanhaan land roveriin kaasusysteemit. (rangen V8 kahdella kaasarilla)

    lpg-kitti mainittii maksavan 1000£ eli 1153€

    sai asentaa itse, jonka jälkeen asennuksen tarkistus ja päästömittaus kaasusarjan myyneessä liikkeessä.(sisältyi hintaan)

    Näin siis englannissa.
     
  11. amarillo

    amarillo Gearhead

    lgp

    keltainen lattikka ei varmaan pitkälle 11kg kaasupullola kulje :D
     
  12. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Eiköhän ne yleensä ole 80 kg luokaa vähintään nuo säiliökapasiteetit. Sillä menee tietenkin kulutuksesta riippuen paristasadasta kilometristä ylöspäin.
     
  13. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Mutta ei taatusti täällä natsisosialistisessa varttiryssälandiassa, kyllähän ne pitää hyväksyttää vaikka Nasalla jos ei muuten saada tarpeeksi kallista ja hankalaa.

    Minulle kävisi vaikka 200km toimintasäde mikäli tankkausasema oikeasti tulee 6km päähän (biokaasun). Nyt pitää ajaa 150km ja täyttää 4 paperia ja näyttää passia 6 kertaa ja aukoa ovet ja takaluukku 3 kertaa. Ja aikaa tähän menee väh. 3 tuntia. Mutta säästöä on 90 euroa/tankkaus.
     
  14. Arskasuuri

    Arskasuuri Gearhead

    Mielenkiintoinen nimitys, vaan olen kuullut toisenlaisen joka on mielestäni kenties kuvaavampi vielä:

    Länsi-Neuvostoliitto (Neuvostoliiton viimeinen jäljellä oleva osa)
     
  15. cnghouse

    cnghouse 1st gear

    Nostetaanpas aihetta...
    [​IMG]
    Kun nyt vihdoin olemme saaneet myös niitä kauan kaivattuja monipisteruiskusarjoja myyntiin niin nyt on aika järjestää myös koulutusta tuotteiden asentamiseen ja säätämiseen.
    http://www.cnghouse.fi/muutokset/koulutus/

    Jos olet työssä yrityksessä joka haluaisi ruveta asentamaan maakaasusarjoja ajoneuvoihin niin ota pikaisesti yhteyttä.
    Koulutus järjestetään ensi viikolla Tuusulassa ja paikkoja on vielä muutama.
    Lähinnä Tampereen ja Riihimäen alueilta ei ole vielä ketään tulossa.
    Tervetuloa!

    -J-
     
  16. cnghouse

    cnghouse 1st gear

  17. MGB GT V8

    MGB GT V8 1st gear

    Miten kehittyy maakaasun valmistevero?
    Nyt ilmeisesti hyvin pieni joten jokainen % nostaisi hintaa merkittävästi.
    Milloin verosta seuraavan kerran päätetään?
    Onko linjapäätöstä vielä tältä kesältä tehty?
     
  18. cnghouse

    cnghouse 1st gear

  19. sakuc

    sakuc 1st gear

    Mites maakaasut Dieselin jatkuun jollain MSDn kitillä?

    Asennushan on niin monimutkainen että regu imusarjaan ja pullo lavalle..
     
  20. Karva

    Karva Gearhead

    Asiaa selvitetään lisää, mutta nyt tekeillä olevat linjapäätökset näyttää ja kuullostaa vähän liiankin hyvälle, saatujen tietojen perusteella, kiitos eräiden virkansa puolesta asian kanssa askaroivien henkilöiden.

    Valtio ei näillä näkymin ole sitten kuitenkaan muuttamassa maakaasun polttoaine verotusta, sen pitäisi pysyä nyky tasolla vuoteen 2018.

    Vastaavaa ympäristö kuormitukseen perustuvaa verotus sanktiota ei ole toistaiseksi tulossa, bensiinin ja dieselin tapaan. Mutta täytyy muistaa että maakaasu on silti fossiilinen polttoaine. Suomi on yhä suomi.

    Aikaisemmin on ollut juttua siitä että verotus kiristyy ja polttoaineen "ympäristö kuormitus" lisää veroja, niiden piti siis nousta myös maakaasun osalta.

    Nyt näyttää vahvasti siltä että maakaasun osalta verotus nousee mutta hitaammin kuin bensiinin ja dieselin, hinta kehitys jää sitten muuten mahdottomaksi ennustaa, mutta ero muihin polttoaineisiin tulee todennäköisesti vielä kasvamaan maakaasun hyödyksi.

    Balettia sekoittaa vielä sekin tosi seikka että bio-kaasulle ei voida sanktioida vastaavaa verotusta, miten sitten kun maakaasu on samaaa kaasua, eihän sitäkään voida sitten sanktioida aivan älyttömästi.

    Entä kun samaan maakaasu verkkoon lasketaan bio.kaasua sekaan miten verotetaan jos toinen on sanktioitu ympäristö perustein ja toinen ei.

    Tulevaisuus näyttää, mutta allekirjaillut uskaltaa veikata että kaikki verot nousee niin ne tekee aina, mutta maakaasu ja bio-kaasu tulee silti olemaan se edullisin polttoaine.
     

Kerro tästä muillekin!