sportside 5.7 ---> 6.5 td

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jussituning, 27.7.2009.

  1. jussituning

    jussituning 1st gear

    Eli pihassa makaa tuollaanen 2500 fleetside 6.5 td, tuontipeli rekisteröimätön.. suunnitelmissa olisi hommata sportside nelikko tai takaveto, ja siihen siirtää tuosta ruhosta tekniikkaa.. tässä siis muutamia kysymyksiä

    - onko lainpuitteissa mitään kohtia joka estäisi tuon swapin, tarkotuksena siis vaihtaa motori, koko voimansiirto / alusta (jos tuleva rojekti takavetoinen, muutos nelivetoseksi)
    - passaako tuo kasipulttinavoilla oleva perä suoraan sportsideen? entä muu alusta/voimansiirto?

    lisää tulee kun mieleen juolahtaa.. onko mahdollista periä maksetut tullit takaisin jos autoa ei rekisteröidäkkään? kun tuosta fleetistä pari tonnia maksettu aikanaan sillosen omistajan toimesta muttei ole rekisteröity ja jos tuon tekniikanluovuttajaksi laittaa niin...?
     
  2. härpätin

    härpätin 1st gear

    Öö, Mulle nyt ei ihan aukee...jos stepparin (sportside) haluut, niin mikset vaihda lavaa....ja lyhennä runkoa jos tarvii.

    Tulli ja alvihan menee suurinpiirtein kaikesta EU:n ulkopuolelta tulevasta ryönästä, miten ihmeessä sen voisi takaisin saada, jos ei autoa laita kilpiin?

    Minäkö tyhmä, nyt en ymmärrä....
     
  3. jussituning

    jussituning 1st gear


    eli runkoahan tuosta joutuisi lyhentämään, jos lavan vaihtaa.. miten eikai tuo enää konttorille kelpaa jos runkoa menee pätkimään,vai? onko stepparissa ja tuossa pitkälavasessa fleetissä sama akseliväli?

    minun tyhmyyttä tuo tullikysely, sekotin autoveroon tai jotain :oops:
     
  4. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear


    eli runkoahan tuosta joutuisi lyhentämään, jos lavan vaihtaa.. miten eikai tuo enää konttorille kelpaa jos runkoa menee pätkimään,vai? onko stepparissa ja tuossa pitkälavasessa fleetissä sama akseliväli?
    quote]

    Akseliväli ei oo sama, mutta akselin voi siirtää pitkälavaisesta lyhyempään. Mutta siis jos nelivetoa meinaat tehdä, niin viisain olisi ottaa etu- ja taka-akseli samasta vehkeestä, niin sattuu varmemmin välitykset kohdalleen...
     
  5. jussituning

    jussituning 1st gear

    Akseliväli ei oo sama, mutta akselin voi siirtää pitkälavaisesta lyhyempään. Mutta siis jos nelivetoa meinaat tehdä, niin viisain olisi ottaa etu- ja taka-akseli samasta vehkeestä, niin sattuu varmemmin välitykset kohdalleen...[/quote]


    juuri näin oli ajatus, tuo pitkälava on neliveto, siitä siirtää roippeet sporttiin.. eihän tuossa pitäisi olla mitään onkelmaa moottorin painon- ja koon nousun suhteen? pysytään sallitun rajoissa
     
  6. härpätin

    härpätin 1st gear

    Täällä uudesta olleet pikkarit pakkaa usein oleen rungostaan lahoja...ja tossa swapissa joudut vaihtaan luultavasti johtosarjoja myöten kaikki osat.

    Rungon lyhennys olisi helpompi tie, aikaisemmin ainakin raskaassa kalustossa melko yleinen homma, ammattimies tekee niin, ettei katsuri edes saumaa löydä. Tuo autosihan ymmärtääkseni on kuorma-autoksi rekisteröitävä? Kannattaa kysyä konttorilta.
     

Kerro tästä muillekin!