Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. europete

    europete 1st gear

    Jo löytyi tie... Ei oo helppoo elämä....

    No niin nyt saatiin ABS valo sammumaan. :rotfl: Vasemmalle puolelle uusi anturi ja taas pelittään. Ei muuta ku huomenna katsastussetälle näyttämään. 8)

    Kiitoksia vaan kaikille troubleshootinkiin osallistuneille. :D
     
  2. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    edellinen omistaja oli pitäny siinä vinssiä, liharaudan kiinnityksestä päätellen on ollu koristeena :rotfl: ja kaveri nuita liekkejä maalailee 8)
     
  3. 95Sub

    95Sub 2nd gear

    Juu mää kans tykkään emäntien peleistä, varsinkin kiillotettuna ja vahattuna :wink:
     
  4. Rockin' Reptile

    Rockin' Reptile 1st gear

    Nonnii. Elikkä täällä on Joensuun suunnalla tollanen takapotku -96 Chevy Subbe 1500, 6,5 turbokiisselillä, karjarautaa, astinlautaa ja muuta pientä ylimäärästä kilkatinta on autoon laiteltu. Auton ostin pari viikkoa sitten ja aikasempaa kokemusta kyseisestä autosta ei oikeastaan ole ollenkaan, nii ilmeisesti täältä saa informatsioonia ihan alan miehiltä. :rotfl:

    En jaksanu noita kaikkia sivuja ruveta selailemaan läpi ja kun ei haullakaan löytyny, nii mistähän kannattas ruveta metästämään välijäähdytintä tohon subbeen? Onko jollain valmiita sarjoja tai piirustuksia? Ja minkä kokonen sen jäähdyttimen pitäs suurinpiirtein olla? Keltanokka ei tiedä :oops:
     
  5. oobee

    oobee 1st gear

    Teretulemast vaan remmiin mukaan.

    Välijäähdytin aiheesta ollaan montaa mieltä. Itse olen tuon vesijäähdytteisen kannalla,toiset jonkin muun... Valmiita sarjoja(ilma ja vesi) löytyy amerikan maalta, hinnat toki aikas suolaisia ja toiminnasta ei kokemuksia.(ainakaan henkilökohtaisia)
    Multa saa infoa tosta WTA coolerista. Järjestelmän osista,asentamisesta,kustannuksista,hyödystä jne.

    Kanella ilmacooleri ja varmasti kertoo itse kyseisen ratkaisun hyvät ja huonot puolet.
     
  6. kane

    kane 1st gear

    Moro ' Reptile,
    Viikon päästä 4.-6.9 ollaan Ruovedellä omassa Sub/Pickup miittingissä (www.haapasaari.fi) jossa on kalustoa toivon mukaan runsaasti paikalla.
    Tule katsomaan ja mukaan...

    Mä en halunnu rakentaa erillistä vesikiertoa 8) , niin nyt on syylärin ja lauhduttimen väliin istutettu 400x300x76 cooleri (by Motonet). Putket vedin päistä yläkautta. Visko pois, 40cm flekti tilalla. Ohjaus moottorin lämpö, laatikon öljynlämpö + A/C.
    Viime vuonna kokeilin puskurin alle ilmacooleria, putkien veto onnistuu myös helposti alhaalta.
    Muutama kuva
    Ilmalämmöt +25c kelillä tippui täyskaasuajossa +80-90C asteista +40C:een.
    Istutus oli helppo, ei tarvinnut kuin ilmaputkille päistä tehdä pikkaisen tilaa rälläkällä.
     
  7. rkr

    rkr Gearhead

    Hetkinen, eikös noi pörrää täällä Pirkkalan suunnalla?
     
  8. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    bingo! elikkäs röllimettä.... 8)
     
  9. rkr

    rkr Gearhead

    No niin, meillä musta GMT800 sarjanen karjaraudalla. Lapa pystyyn kun nähdään :)
     
  10. kane

    kane 1st gear

    Juupa juu, oli aika käydä leimalla.
    Teknisesti kaikki läpi hieneosti, sen sijaan muutoskatsastus tyssähti pikkaisen...
    Rengasmuutos ja korotus mennee ok (vielä tarkistellaan raideleveyttä, mutta kun konttorin koneet oli nurin)
    Sen sijaan cooleri on mahdoton saada leimattua, pitää todistaa että pysyy päästönormissa ja milläs vit..lla sen todistaa paitsi VTT:llä.
    Elikkäs putket pois ja paperit kotiin :wink:
     
  11. MotoFan

    MotoFan 1st gear

    Moro taas. Vanha ominaisuus palasi taas takaisin. Reviiri tulee taas merkattua ja syynä on diesel polttoainesuodattimen kotelon pohjan tiiviste tai siis se o-rengas. Onkohan jollakulla suodatinkoteloa varalla hyllyssä, että sais sen o-renkaan mitat. Kun on nyt vaan toi yks kulkine ja tiivistekauppaan pitkä matka...
     
  12. mikke20

    mikke20 Gearhead

    nafta suodattimen o-rengas tuli vaihdettua ja tiivistekeskuksesta hain uuden kokoa: 47,3 X 2,62 NBR70
     
  13. MotoFan

    MotoFan 1st gear

    Kiitos.. siis o-rengas kauppaan
     
  14. kane

    kane 1st gear

    Koetin noita päästönormeja selvitellä, teoriassa voisi olla mahdollista saada cooleri kilpiin jos lisätään katalysaattori. Nytr taitaa olla vaan niin että F koneisessakin on. Mites nuo Metron kautta tulleet? Lukeeko niissä jotain exporttimallia?
     
  15. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mulla on uusi Magnaflow'n hi-flow dieselkatti jouten, jos sellaselle on tarvetta
     
  16. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    nyt kuulostaa kamalan hankalalta :eek: h-autojakin saadaan helpommin läpi aftermarket coolerilla :eek: vaiha konttoria tai kysy sovelletaanko tässä k-autoa 8) tai toiseen konttoriin ja "siinä on lisäkierto jäähdytinnesteelle" :rotfl:
     
  17. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Coolerista ...

    :eek: :eek:

    Eihän pelkkä cooleri mitään päästöjä lisää.
    Eikös niille riitä jos ottavat päästöt ilman cooleria ja sitten coolerin kanssa.
    Paremmat =pienemmät päästöarvot coolerin kanssa tulee ,kun teoriassa palaa seos paremmin.
    Jos ne sitten urputtaa ahtojen ja syötön lisäämisestä,niin toteat ettei näissä pysty sitä syöttöä lisäämään :lol: kun on se kuuluisa elektroninen musta "umpimokkula" taikalaatikko sitä ohjaamassa . :rotfl:

    Hämeenlinnassa totesivat viime vuonna, että pitää olla vaan tehomittauslaput ,kun kyseessähän on moottorin vaihtoon verrattava toimenpide ( nykyään ) ... siis virkamiehiltä järjen riemuvoitto tuokin säädös :argue:

    Kun tuo oobeen vehje on ilmeisesti (???) leimassa coolerilla :eek: niin kyllä nämä muutkin vastaavat pitää silloin saada.

    Tosin se oobeen on juuri nestekietoinen lämmönvaihto systeemi. :poff:

    Kuution auto on aito Suomi Subbe ja siinä ei ole kattia ollut alunperinkään ,joten lieneekö nuo kaikki tuotu silloin ilman. :odroll:
     
  18. tarsu

    tarsu Gearhead

    No,tulipa pikkari vuosikatsastettua :) Takajarrut vähä eriparia :( muuten ok.
    Nyt kun kävin eri konttorilla kun vuosi takaperin ,niin onnistui ilman mitään
    ihmejäkätyksiä tuo N2G muutos 8) .
    On se vaan kumma miten on tuo touhu erilaista eri konttorien kesken.
    Nokian kierrän edelleen kaukaa,oli senverran erikoista porukkaa vuosi sitten.
     
  19. kane

    kane 1st gear

    Päästönormissa pysyminen pitää todistaa, ei liity savutusmittaukseen. Katalysaattorin lisäys voisi auttaa jos voi todistaa että ilmankin on tehtaalta Suomeen tullut (Metro??)
     
  20. lt50

    lt50 2nd gear

    Höh, kun itse varovasti tuota kyselin paikalliselta konttorilta niin ei kuulemma olisi tarvittu kuin dynolappu. Todisteet päästömittauksista vaaditaan siellä jos on alunperin leimattu "vähäpäästöiseksi". Cooleri odottaa inspiraatiota edelleen tallin pöydällä.
     

Kerro tästä muillekin!