välttäkää loimaan katsastuskonttoreita

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 27.8.2009.

  1. Barracuda-65

    Barracuda-65 3rd gear

    Loimaan K1:llä on tullut käytyä jo monena vuonna, ei valittamista, aina ekalla läpi. Toisin kuin Turussa prkl. No kiitos kuuluu Vaittiselle ettei sinne enää tarvi mennä :odroll: , Saapi nähdä miten käy projektin kanssa kun se aika koittaa :wink:
     
  2. DaFox

    DaFox Gearhead

    Rauman K1 asemalla on ainakin asiallisia katsureita, taitaa muutama jopa harrastella itsekkin 8) Hylsyjäkin on tullut helvetisti, tosin mistään "turhista" ei ole koskaan napistu..
     
  3. Linc

    Linc 3rd gear

    Kuuleman mukaan saat valita sen katsastavan inssin ihan itse.. Et oisit vaan säkin, samaa kaavaa noudattaen, valkannut jonkun toisen katsurin autos katsomaan.


    Ja itse aiheesta, kyl mulla myös on loimaan k1:llä homma toiminut ihan suhteellisen hyvin.
     
  4. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Tuntuu, että nyt on aika matala kynnys lähteä tilittämään netissä saamastaan (huonosta) palvelusta, enempää asiaa ajettelematta. Kun asia sitten pureksitaan, käy usein niin ettei mitään varsinaista purnaamisen aihetta ollutkaan. Itseäni ainakin monesti jälkikäteen nolottaa tai naurattaa oma hetkellinen hiiltyminen. :oops:
     
  5. jusi99

    jusi99 Gearhead

    Pitäkää ne vessat kunnossa ja lopettakaa uikutus.
    Näitä katsastus on perseestä ynnä muita onnettomia juttuja on täällä joka päivä. Vehkeet pitää olla siinä kunnossa et voi milloin tahansa viedä leimalle. Katsurin velvollisuuksin kuuluu hylätä kaikki epäkunnossa olevat autot, se on meidän kaikkien etu.
     
  6. steppari-91

    steppari-91 1st gear

    Juu kyll autojen pitää olla kunnossa, mutta jos se inssi ei oikeesti osaa hommaansa. Ittelläni kävi taannoin ton stepparin kanssa ett inssi ei saanu takapyärii lukkoon jarrutestiss jarrupolkimella. Sanoin ett ei mee lukkoon ku o ABS takapyäris, johon inssi ett ei vaan se o etupyäris se o sillai turvallisempi jarrutettaessa.
     
  7. Kerberos

    Kerberos Gearhead

    Niin, en tiedä kuka osaa ja tietää, mutta eihän ABS toimi dynamorullausnopeuksilla.
     
  8. Eddie Gordon

    Eddie Gordon 1st gear

    Aivan, yhtä varmaa lienee myös se, että näihin päivittäin käytäviin keskusteluihin löytyy aina myös muita hieman ylemmän henkisen tason omaava henkilö ivailemaan, "pitäkää ne vehkeet kunnossa niin ei tarvii uikuttaa..."
     
  9. virta

    virta Gearhead

    Paras oli eräs katsastusasema kun vaati Jenkin DOT valoihin korkeussäätöä.

    No homma selvisi yhdellä puhelinsoitolla.En nyt viitti sanoa missä se asema on,pieni syrjäinen asema se oli jossa katsastusmiesten ammattiataito oli päässyt ruostumaan.
     
  10. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Tällä meilläpäin ei kannata myöskään katsastaa yhtään mitään!
    Palvelu on tosi P***seestä. Tyttö sanoo kassalla "päivää!" Ihan vaan v*ttuillaakseen koska on jo iltapäivä. Pyytää sitten ottamaan kahvia ja voileipiä odottaessa. On kuitenkin jotain jäynää tehnyt leipiin tai kuseksinut kahviin tms niin empä ota. Yrittävät lahjoa kahvipaketeilla, nakkaan ne suoraan ja näyttävästi roskiin.
    Sitten kysyvät pankki vai luotto. Mitä h**Vettiä niille minun raha ja velkatilanne kuuluu.
    Katsurikin v*ttuili päin näköä, sanoi, että "ompa harvinaisen hyvä auto ikäisekseen". naureskeli jonkun hepun kanssa ennen minun tuloa ja varmaan sekin on jotain sisäpiiri huumoria. Muutenkin virnuilevat ja koittavat olla jotain iloisia ja niin hauskoja.
    Sanoin siellä porukoille, että menkää johonkin Spede Showhun jos ei nää katsastushommat asialla ja naama vakavana luonnistu.
    Yleensäkkin kerron sille luuseriporukalle ajaneeni ja katsastaneeni autoja jo 25 vuotta, joten tiedän kaiken ja minua on turha kusettaa niinkuin aina muille teette.
    Ammattitaidottomuus näkyy siinäkin että katsastus heppu ei tiennyt 1981 Zastawa Kybellager Kolhokombi type 2B: runkonumeron paikkaa, ha haa.
    Päästi inssi sitten naama punaisena auton läpi vaikka siinä oli jarruissa puoltoa. Haluaa tietysti että jarrutan kovaa ja auto kimpoaa puuhun tai vastakkaiselle kaistalle ja kuolen tai loukkaannun, p**kele että alkoi v*tutamaan kun sen tajusin.
    Kerrankin sanoi että korjaa tuo vilkku sitten kun meet kotiin. No koti matkalla voi ajaa rekka sitten kylkeen kun vilkku ei näy ja kuolen...
    siis aivan sairasta asiakkaiden hengellä leikkimistä.

    Katsastus makoi 19,90 vaikka muualla maksaa 55 e. Mistähän s***tan sairaskassasta tai sotiemme lotille ja vetaraaneille varatuista rahoista nekin sen erotuksen sitten vetää. Se Katainen on varmaan tässä juonessa mukana ja Vanhanen myös.
    :poff:
     
  11. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Jep. Itseäni vaan ihmetytti pirusti, kun yhtä autoa käytin jälkitarkastuksessa katkenneen takajousen ja katsurin mielestä alle rajan - minusta siinä rajalla olleiden takarenkaiden vuoksi.

    Toinen katsuri alkoi hiplata auton ollessa ylhäällä eturipustusta ja eturenkaita :eek: . Teki mieli sanoa, että käy katsomassa ne taka-jouset ja renkaat, jotka ovat siinä mustana valkealla korjauskehotuksessa. Edellinen katsuri kyllä ne nivelet on vetkuttanut. Oli muutenkin kiire. :x
     
  12. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Toi GM-pakujen takapyörä abs taitaa toimia? Se kun on korvaamassa sitä takajrrujen lukkoon menemistä estävää paineventtiiliä. Muuten voisi perä tulla kivasti sivulle matalissa nopauksissa jarrutellessa?
     
  13. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Kyllä täytyy uskaltaa sanoa että ei tarvi tuhlata aikaa jo kerran tutkittuihin kohteisiin, jälkitarkastukseen kuuluvat on ne ja ne, tee hommas ja laita leima paperiin (tai nykyäänhän ei leimata).
     
  14. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Eli hyvin on saman tyyppisenä säilynyt Loimaan leimaamo kuin noin 20-15 vuotta sitten jolloin viimeksi siellä olen konttorilla katsastuksessa käynyt...(no silloinhan ei sielläkään ollut kuin yksia katsastusasema)
    Enpä muista Loimaalla koskaan kerralla tai kahdella päässeeni läpi...
    Samanlaisilla ja keskimäärin samankuntoisilla on leima tullut viimeistään toisella kerralla muualla...
    No aikaisemminhan myös Lohjalla keksivät uusintanäyttöön johtavia vikoja myös uusintanäytöillakin (noin 20 kilometrin päässä kävin vain käsketyn vian korjaamassa ja seuraavana päivänä uudestaan näyttämään jolloin taas jotain uutta keksivät joka ei todellakaan liikenneturvallisuuteen vaikuttanut)...
    Tosin olikohan viides vai kuudes kerta kun kävin näyttämässä korjattua vikaa viimein katsastusmies sanoi että annetaan nyt sitten leima vaikka tää onkin niin ruma ettei huvittaisi liikenteeseen hyväksyä ollenkaan...
    Se muuten oli volvo amatsooni... Eli mun ainoo japanilainen "auto"...
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Turhia katsastukset onkin, juuri tuon takia :eek: . Viimeset 10 v asunu paikoissa missä ei tartte koskaan käydä pelleilemässä papereiden ja lipukkeiden kanssa, pokkuroida ja kerjätä leimaa joltakin urputtavalta koppalakkiselta pikkuhitleriltä, eikä autot ole sen huonommassa tai paremmassa kunnossa.

    Suomessa vaan lähdetään siitä, että kansalaiset on joko niin tyhmiä, laiskoja tahi vastuuttomia, että heille ei voi antaa vastuuta auton turvallisuudesta, vaan heitä tulee holhota ja patistaa koko ajan. Loppujen lopuksi ihan oikeita, kriittisiä turvallisuuteen vaikuttavia kohtia ei autossa ole niin montaa. Loput on pilkunnussimista.

    Ja juu, noita ihka uusia "vikoja" löytyi joskus munkin autoista uusintakatsastuksissa 80-90 luvulla. Kerran tein tosin niinkin että kun oli määrätty pakoputkea käännettäväksi (pää osoitti yläviistoon, herranjumala mikä riski, johonkin), en tehnyt uusintakatsastukseen yhtään mitään muutoksia, ja leima tuli :rotfl: Ilmeisesti kun kerran rahastus oli suoritettu, muulla ei ollut väliä.
     
  16. ajomies

    ajomies Gearhead

    On se niin väärin, että just kun mun ajokki pitää leimata, on sillä koppalakilla huono päivä. Paperit väärässä järjestyksessä, osite väärä, ja ajoneuvovero maksamatta. Peilissä roikkuva maskotti aiheuttaa sydärin inssin naamaan nousee terve puna, sitten pikkusen päästöarvot poikkeaa ohjearvosta, jarrut hivenen puoltaa, kässäri ei pidä kunnolla, pieniä ruostereikiä siellä täällä vaikka massalla koitettu piilotella. Valoistakin enemmän kuin puolet toimii, kumma kun ei kelpaa vaikka lain mukaan saa puolivaloilla ajaa. Tuulilasista ei muka näy läpi, ja säröjä ja härän silmiä näkökentässä, vaikka ihan hyvin näkee kun vähän sivuttain istuu ja kurkistelee. Pakoputkikin muka huono vaikka ihan selvästi sieltä savua tulee kun kaasuttelee. Oven saranat muka väljät, vaikka ihan hyvin menee kahdella kädellä nykästen kiinni, kummallista. Akku irti, kun sitä tarvii monessa vehkeessä, ni ei sitä kiinni voi laittaa. Ohjaunivelissä väljää, vaikka ihan selvästi ratista kääntämällä pyörät kääntyy, eikä mitään vaikeuksia ajaessa kun omalla kaistalla pysyy, ja kun ei mee huonoille hiekkateille. On se niin keleen tarkkaa nykyään tommonen syyni, ei mitään tolkkua ja sitten vielä kallistakin, ei riitä rahat enää mihinkään remontteihin. On vissiin mentävä katsastuslakkoon, ei tässä muuta varmaan voi.
     
  17. steelofamerica

    steelofamerica Gearhead

    konttori

    joo en viitti täällä mainita kenenkä nimiä enkä mitään muuta, mutta näin on käynyt vaan. ja mitä noihin jarruihin tulee niin asia on niin että ei tarvi hyväksyä jarrutonta autoa, mikä on järkevää eikä muutenkaan rikkinäistä, mutta se on mun miälestä täyttä vittuilua, et näytölle on viat korjattu, ja esimerkiks jarrut toimii, mut sit inssi ottaa esimerkiks mausarin kätteen, ja alkaa mittaileen etujarrulevyjen paksuuksia, vaikka jarrut on ollu mittareissa hyvät. no mut se siittä, mä en tän käpykylänkonttoreiden harrastetoimintaa enää, oo rahottanu 2 vuateen, ja palvelu on ollu hyvää, :pinup:
     
  18. DD6

    DD6 Gearhead

    Heh, Loimaan A1-konttorilla(kohan se oli?) käytin eilen tuota -64 Kuplaa näyttämässä, oli kolmisen vuotta seissyt käyttämättömänä juuri äsken myymäni -58 Plyman takia (RIP).

    Asiallista oli, mitä nyt piti vinoilla, että ihanko TAMPEREELTA asti piti tulla näyttämään Loimaalle autoa. Ei, auto on seissyt Loimaalla koko ajan.
    Ja kyllä, Hervannan konttorilla olen v. 2006 sitä käyttänyt, ja jos se lukee siinä paperissa, miksi sitä pitää minulta erikseen kysyä? :lol:

    Joka tapauksessa, asiasta tuli hylsy, eli ohjauksen rättinivel oli repeytynyt ja kynnyskoteloiden päissä, takarenkaiden edessä oli molemmilla puolilla reiät.
    Muusta ei keksitty sanomista, ja miksipä olisi, kun kaikki toimi.
    Ensi viikolla uusintanäyttöön.
    Hinta katsastukselle 53€ ja jälkinäyttö 20€.
     
  19. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    Juu K1.sellä ei kannatakaan kuplaa katsastaa, kun ei pääse tuntiin pois kun yhdellä katsurilla siellä on myös kupla rojektina. :rotfl:
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Vihaan pikkuhitlereitä, pilkunnussijoita, byrokraatteja ja koppalakkeja, suikasta puhumattakaan.
     

Kerro tästä muillekin!