tietoa buickista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja vahlsten, 2.9.2009.

  1. vahlsten

    vahlsten 3rd gear

    moro! olen ostamassa buick elektra 225 2 D HT 455 cid.mistä voin tarkistaa että kone on alkuperäinen(tai niinsanotusti buickin oma) ja mitä muuta kannattaa ottaa huomioon normaalin kunnon lisäksi(mitä perusvikoja).kertokaahan muutenkin kokemuksianne hyviä että huonoja.Ehkä jo ensikesänä BUICKILLA. :eek:
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    Jos virranjakaja on moottorin etupäässä vähän vinosti kuskinpuolella, niin on Buickin moottori.

    Mitäkö huonoa Buickissa ja etenkään Electra225:ssä voisi olla? En tiedä. No ajan myötä tullutta kulumaa ehkä. Usein nuo isokoriset ovat välttäneet "innokkaan harrastamisen" mukanaan tuomat ongelmat ja ovat säilyneet kohtalaisen alkuperäisinä. Jos on pehmustetulla vinyylikatolla, niin sen alla voi kyllä ruoste muhia, samoin alustan puslat voivat olla haperoita jos ovat alkuperäiset. Moottorin osathan noihin on aika kalliita ja ei ihan hyllytavaraa, mutta löytyy kyllä.

    Suosittelen.
     
  3. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kun kysessä on 455-konella varustettu malli, niin on joko '70 tai '71-76 -malli. '70 oli vanhempaa korisarjaa mutta tehokkaimmalla moottoriversiolla 370hp. '71 tuli uusi korimalli ja tehot pudotettiin GM:n 91 -oktaanipolitiikan mukaisesti 315hp -tasolle. Mutta uudemmissakin koneissa on hevosvoimatehoja ja ennenkaikkea vääntöä yllinkyllin jopa tuon kokoiselle autolle.

    Electra 225 on vähemmän valmistettu perusmalli ja Electra 225 Limited paremmin varusteltu ja enemmän valmistettu malli. Itseni mielestä esim. 72 perusmalli on samppanjan värisellä keinonahkasisustallaan ihan erityisen tyylikäs. Varusteita siinäkin riittää, erot on lähinnä keinonahkaverhoilussa ja ovien paneloinnissa... Muut erot on kaiketi optiolistauksia.
     
  4. vahlsten

    vahlsten 3rd gear

    kiitos tiedoista
     
  5. FA18

    FA18 3rd gear

    Yleiseksi moottorin tunnistussäännöksi tuo ei käy, koska:

    [​IMG]


    Kuvassa siis AMC V8
     
  6. PauliP

    PauliP 1st gear

    Edellinen on toki totta. Olisi pitänyt muistaa mainita että jos se moottori lymyää Electran pellin alla niin on silloin todennäköisesti Buick-moottori jos jakaja on noin. Onhan se Fordissakin edessä, samoin Cadillacissa.
     
  7. Miniucco

    Miniucco 1st gear

    Buickin heikoksi lenkiksi voisi ehkä sanoa öljynpaineen, mutta laittamalla booster platen ja paremman oil pick upin, niin eiköhän se siitä.
     
  8. Miniucco

    Miniucco 1st gear

    Mikä vuosi malli?

    ENGINE SPECIFICATIONS
    A Buick engine is stamped with two different identification codes. One is the engine production code which identifies the engine and its approximate production date. The other code is the engine serial number - it matches the VIN (vehicle identification number)

    The 455 CID V8 engine number is between the two front spark plugs and the exhaust manifold. The production code number is between the two rear spark plugs and the left exhaust manifold.

    Electran 430 kansi on PD tai PE-koodilla vuonna 1968.
    Electran 430 kansi on RD tai RE-koodilla vuonna 1969.
    Electran 455 kansi on SF-koodilla vuonna 1970.
    Electran 455 kansi on TR-koodilla vuonna 1971.
    Electran 455 kansi on WF-koodilla vuonna 1972.
    Electran 455 kansi on XF-koodilla vuonna 1973.
     
  9. vahlsten

    vahlsten 3rd gear

    vuosimalli on 1972 ja kiitos tiedoista
     
  10. PauliP

    PauliP 1st gear

    Hyvä vuosikerta, meillä on 4D.
     
  11. kaprise

    kaprise Gearhead

    voisko joku selventää mitä nämä booster plate ja oil pick up ovat.
    on oma buikin motti remontissa ja siitäkin puuttui öljynpaineet. luin jostain että koneremonttikaan ei lisännyt öljynpaineita, eli kaikki asiat jotka vaikuttaa öljynpaineisiin niin kirjottakeepa tänne.

    kone on buikin 350 -69. kylmänä paineet n.60psi ja kuumana tyhjäkäynnillä melkein nollassa. 80 vauhdissa n.17psi.
     
  12. PauliP

    PauliP 1st gear

    Booster plate tarkoittaa öljypumpun ja sen alumiinisen kannen (öljynsuodatinjalka) väliin tulevaa metallilevyä. Eli levyä jota vasten öljypumpun hammaspyörät pyörivät. En kyllä oikein ymmärrä että miten se muka "buustaa" painetta mutta sen ymmärrän että se korjaa alumiiniseen kanteen mahdollisesti tulleet hammaspyörien kulumajäljet. Mutta voihan sen alumiinikannen myös hioa tasaiseksi.

    Toien juttu on sitten High Volume öljypumppu. Siinä sarjassa tulee pidemmät öljypumpun rattaat ja jatkokappale pumpun runkoon. Isolohkon High volume -sarjassa tulee myös tuo "booster plate" -levy. Pikkulohkon sarjassa (ainakaan V6) sitä ei kai tule.

    Oil Pick up on se imuputki joka ulottuu lohkon alareunan pinnasta öljypohjan pohjalle ja sen alapäässä on lautasmainen sihti. Näissä on sellainen ohitusläppä joka aukeaa jos sihti menee tukkeeseen tai öljy on pakksella oikein jäykkää. Silloin pääsee huonolla tuurilla öljypumpulle roskia jos sellaisia sattuu öljypohjassa olemaan.

    Tuo imuputkelta pumpulle johtava kanava on uudemmissa lohkoissa (>'72?) porattu isommaksi ja imuputki on suurempihalkaisijainen, samoin jakopään kopassa on kai isompi kanava.

    Liian suuri öljynpaine ei myöskään ole hyväksi.
     
  13. PauliP

    PauliP 1st gear

Kerro tästä muillekin!