Pro kuusi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja BBC, 6.9.2009.

  1. BBC

    BBC Guest

    Oon tuossa pari kautta seurannut proo kuusella ajavien (etup. super ukkojen/akkojen) reaktioita.

    aika perhanan ailahtelevia ja erikoisen huonoja valoja tulee paljon.
    Jos ei ois Forsteenia, Pietilää ja Joonasta niin sanoisin että moni olisi sopivampia kuskeja pro 500 kuusella ajamiseen. Mistähän se johtuu että välillä moni kuski ottaa yhden ok valon ja sitten aivan järkyttäviä heittelyitä,... Ei kyllä ennen yli .050 (o,450) valoilla ollut mahista päästä eteenpäin kaavioissa kuin korkeintaa 1kierros ja sitten tuli noutaja.

    Onko kuskeilla huono kunto? vai onko homma niin puuduttavaa että ei vain kiinnosta? Kyllä se vain on ainakin selvää että jos omasta persenahasta repii auton irti niin mielenkiinto ajamiseen ja jokaisen startiin (kval, elim) on todella kovaa luokkaa ja totista totta.

    Huonojen/ailahtelevien valojen vastakohta on sitten toisessa ääripään äijät, jotka joutuu pelaamaan kokoajan .01-.02 delaylla eliminaatorissa kun muuten tulisi niukkoja punavaloja koko ajan.


    AULIS
     
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

    Jäikö joku nappi ottamatta aamusella? :eek:

    Joo. Toi ajaminen on niin tylsää, että siksi me otetaan välillä ihan naurettavia reaktioita. Tahallaan toki, ja kuntokin on huono.
     
  3. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    pro

    Niin me ajetaan nykyään paljon vähemmän kuin ennen.
    On joskus ajettu 12 lajittelulähtöä motoparkin kisassa jne...

    Ei oikein uskalla tyrkätä sitä autoa syvemmälle sinne stageen kun on niin vähäinen ajokokemus kaudelta.

    Radan pitohan on aina "paras mahdollinen" ja tämäkin vaikuttaa suoraan reaktioon / ET aikaan.

    Kyllä se tästä paranee kun saatais taas joskus sellainen normaali kausi aikaiseksi.

    t.SG456
     
  4. SG 448

    SG 448 Gearhead

    On Aulis osittain oikeassakin tuossa,mut ootko huomannut muiden ryhmien katella jotka ajelee 0.500 sportsman kuusella vaihtelu on vielä isompaa kuin meidän johon itsenikin katon kun nimi ei listassa ollu,ei se auto vaan liikahda riittävän nopeesti(äijästä ei varmaankaan johdu),mut mä oonkin aatellu siirtyy takas ryhmään jossa ajetaan hitaalla kuusella SPET?
    SC 262
     
  5. askut

    askut 1st gear

    kaikki nyt heti hiihtämään
     
  6. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Eikun enste pillerit ja sit vasta hiihtämään.
     
  7. riidankylväjä

    riidankylväjä 1st gear

    Ei kyllä ennen yli .050 (o,450) valoilla ollut mahista päästä eteenpäin kaavioissa kuin korkeintaa 1kierros ja sitten tuli noutaja.

    No siitä entisistä ajoista!

    SKO UNO 1996 "hiihtäjän" reaktiot
    1 pudotus 0,046
    2 pudotus 0,280
    3 pudotus 0,103
    4 pudotus 0,115
    finaali 0,080

    lähde:http://www.eurodrag.com/

    täytyykö tämä ajatella niin ettei euroopan ykkös kiihdytys kilpailun taso ole ollut kovinkaan korkea. ihminen kehittyy kokoajan ollaanhan sitä tähen pisteeseen tultu apinasta. ei mielestäni ole kenelläkään olla aihetta arvostella muiden suorituksia. saati ylistää muita, kyseessähän kuitenkin pitäisi olla kaikille rakas yhteinen harrastus jonka parissa pitäisi viihtyä ja nautiskella elämästä.

    Terv. Gunnar
     
  8. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    reaktioo

    Koska tästä tuli näin hauskaa niin Mantorpin reaktioita SG456 pudotuksista.
    Nää kyllä soutaa vähän, täytyy keskittyä tuohonkin asiaan kaudella 2010.

    08-vuosi
    .0629
    .0740
    .0588
    .0231
    .0618

    09-vuosi
    .057
    .023
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei se mitään niin kauan ku ei oo yhtään huopaamista mukana.
     
  10. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    onks huopaaminen sit niinku punavalo :eek:
    :poff:
     
  11. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mä en kyllä SuperMiesten/Naisten ammattisanastoja niin tunne, mutta näin mensalogiikalla arvelin olevan. :rotfl:
     
  12. Henski

    Henski 1st gear

    Enempi kanoottimiehiä? Mentiin eteen tai taakse ni samaa melomista se on...
     
  13. Jza

    Jza Double Gearhead

    Taitaa olla pikemminkin manselogiikkaa nyt meneillään, kun ilmassa suorastaan lentelee puujalkoja :rotfl:

    Mulla noi reaktiot on olleet aika tasaisen huonoja :lol: Jollain kun sais semmoisen 7 satkua pois, niin alkaisi osumaan. Hommaa ei kyllä ole yhtään helpottanut se, että ajaa puolet kisoista suunnilleen pitkällä kuusella ja sitten loikkaa pätkään takaisin. Ekat vedot menee jostain syystä aina nukkuessa :eek:
     
  14. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Olikse noin? Voi olla. Mut tollanen meidän vehjeksen tyyppinen katulotjake on niin hidas reagoimaan, ettei sillä tee hevonvittua pro kuusen kanssa. Tai no, rehellisesti sanoen en oo edes koettanut, mut noi lehtijousikikottimet ainakin nitku ja notku niin pitkään, ettei edes säikyimpinä krapula-aamuina päässyt kun just ja just 0.1 sekunnin alle. Nyt kun ei enää ole tollasia krapula-aamuja, niin ei varman mee alle minuutin. :rotfl:
     
  15. Jza

    Jza Double Gearhead

    Milläs kuusella sä sitten viimeksi ajelit? :eek: Vai tuijotikko taas pelkkää ahtopainemittarii? :lol:
     
  16. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mulla tais olla paras reaktioaika 2.2 sekuntia viimeks. Ekas lähdös oli pitkän tauon jälkeen vähän kesäterässä, ja se oli 8.5 sekuntia :rotfl: Mut sen verta oli ahtoo, et ite aika oli sitte 2.75 sekuntia :rotfl: Ja joo, katoin vaan, et keltanen sytty ja kellot varmasti käynnistyy, minkä jälkeen kaasu pohjaan ja mittari sanelee lähtöhetken.
     
  17. SG440

    SG440 3rd gear

    Mihin se "lammastesti" häipy ? Just pitii alkaa treenaamaan ens suvea varten :D
     
  18. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^ :rotfl: :rotfl:

    http://pelikone.fi/pelit/muut/Reaction-Test/178

    Emmää odottanut, että sä oikeasti tota threadia luit :lol: Mutta totta toinen puoli. Sulla ja parilla muulla on kyllä toi reagointi sitä luokkaa, että ihan mielenkiintoista olis kuulla moisenkin palikkatestin tuloksia ;-) Vai voiks ne autot vaan olla niin saamarin nopeita poistumaan?
     
  19. SG440

    SG440 3rd gear

    Kyllä se totuus vaan on , että auto on todella nopea. Vanhalla n 6000 stall turbiinilla takaa lähdettäessä tuli keskimäärin 45 punainen. Nykyisellä n 3400 stall limpulla menee noin -10. Ero on siinä että auto liikkuu eteenpäin nyt eikä nouse heti etupyörät ilmaan.

    Hommasta tekee hankalan se, että äijä lähtee aina eri kohdasta ja eri reaktiolla. Sitten kun lisää delaytä masinaan niin sitä tulee tuosta pään ja peukalon välistä taas x määrä tykö.

    Tiivistetynä, että välillä tulee pitkä valo ,välillä osuu ja joskus jopa tulee varastettua. :oops:
     
  20. Jza

    Jza Double Gearhead

    No mulla ei ole tota punavalo-ongelmaa kyllä. Päinvastoin pitäs koittaa vissiin steitsata vaan syvempään ja vetää pannullinen kaffetta, että pääsis edes alle 50 :oops:
     

Kerro tästä muillekin!