eka katuauto 9 sek

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja keimola, 11.9.2009.

  1. keimola

    keimola 1st gear

    ei kukaan!!!!!!!! juha kajo lipsautti camaron kasin puolelle joko seinäjoella tai kauhajoella samoihin aikoihin kuin prostockia ruvettiin ajamaan. satuin seisomaan koskisen ripan vieressä kun juha sai ohjeet ottaa varovaisesti ekan lähdön. siinä oli jo pullakuski mainokset ja putkirunko. ettei vaan ollu samat kisat jossa esitettiin pakilan TORPEDON eka osa. mä oon sitä samaa sarjaa josta varikolla on sanottu; ootteks te noin HELVETIN vanhoja, voin olla jo dementoitunut mut mitä siitä :D
     
  2. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    :eek:
    Onks tosta ihan virallistakin tietoa? Sekunnin yli hyppäys kympistä kasiin luulis jääneen mieleen mikäli näin kävi? Kyllä joku varmaan sen ekan ysin teki vaikka kasi olisikin ollut jo aikakirjoissa..? :wink:

    Siis tämä auto kyseessä: http://public.fotki.com/Rinnewood/oldie ... ia_26.html
     
  3. homer

    homer Double Gearhead

    Siinä versiossa Camarosta ei tainnu enää paljoa katuautoa olla. Jos siis kyse oli vuodesta 1988.
     
  4. keimola

    keimola 1st gear

    ekaks tai olla tututtuja kuvassa auto on oli oikea ja olihan se auto lähempänä pro MUTTA silloisten sääntöjen mukaan katuauto!!
    en pidä tämänpäivän ns katuautoina MUTTA näin on säännöt. jykän vippi pärjäis OL:ssä mut voi ajaa D:SSÄ

    :eek: :eek: :eek:
     
  5. keimola

    keimola 1st gear

    sorry noi kirjoitus virheet vaari on väsynyt, mut siitä lähdöstä vielä ribis oli siinä kans ja se oli myös sitä mieltä et ysiä ei oltu ajettu. sama ribis teki jollekib pro tiimille kytkin hommia, pätkii en muista kelle

    katuautoista vielä sen verran et ne ajat mitkä on ajettu fyyran alaisuudessa on katuautoaikoja fhran sääntöjen mukaan!!! tuotanto ja kilvelliset autot on erikseen. JA TÄÄLLÄ VISSIIN TARKOITETAAN FYYRAN SÄÄNTÖJEN MUKAAN AJETTUJA AIKOJA luulen mä. eikun taliin virittää lisää
    :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  6. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    80-luvun lopulla ja vissiin vielä 90-luvun alussa street cupissa piti auton olla katsastettu ja toi Kajon camaro ei tainnut kyllä olla enää tuossa putkirunkoisessa muodossa. Jossain katukisoissa se ajoi muutamia testilähtöjä.
     
  7. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Veikkaus: Kauppilan Camaro 8)
     
  8. kihe

    kihe 1st gear

    Näin taisi olla,silloinen super street luokka ajo ns,compin alaluokkana Kisaslikseillä.
    Katukisat oli ominaan, eri viikonloppuina kuin sm Kisat.
    Ja niinkun Luigi sano,niin Kauppila,ja mulla olisi muistikuva että meni ysin -89 kauden avauksessa motoparkissa,oli muuten kova juttu tuolloin,vaikka naurukaasuilla ajettiinkin.
     
  9. tonsku78

    tonsku78 Gearhead

    katu

    80-luvun lopulla oli X-luokka, jossa oli samat säännöt kuin c tai d-luokassa mutta ilokaasut ja slicksit sallittuja. En muista varmaksi oliko -88 vai -89 kun kauppila ajoi ysin puolelle, ja Wellamo 10.08. Molemmat oli katsastettuja katuautoja, ja toisella jopa ajettiin kadulla(malibu). Muistan itsekin pyörineeni turvakaarien seassa taka"penkillä" affenanmaalla.

    Eikä Kajon camaro enää ollu katuauto, vaan ajo compissa Riolo moottorin voimin.
     
  10. Pro ´55

    Pro ´55 Gearhead

    Re: katu

    Niinpä. Se on lähinnä se ikuinen kädenvääntö, että mikä on kellekkin katuauto. Ja missä maassa.
    Jokunen vuosi myöhemmin, sillä Camarolla voitettiin Stockholm Open ruotsinkilvissä olevana katuautona, Ronnyn omistamana. Hillittömällä alumiinikasilla varustettuna.
    Muistini mukaan kyseessä oli sama Kajon entinen koppa.
    Mulla on reilusti VHS-videotaltiointia kyseisiltä ajoilta.
     
  11. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Käsittääkseni toi auto jolla Kajo alunpoerin ajoi oli siis toi Ripatin rakentama LS6 camaro, joka liikemiehelle tuli asuntokaupan yhteydessä. Sitä sitten pari tietäjää väänteli tonne kympin kuntoon ilokaasutettuna. toi Camaro on edelleen olemassa, Suomessa ja kilvissä, jopa kohtuu samassa asussa mut ilman manoksia ja oli tossa vuos-pari sitten jopa v8-gti päivillä ajelemassa. Muistaakseni matalaa 11 sekuntia. Se vissiin vähän lainas identiteettiään jonkun aikaa sille myöhemmälle, joka oli A:sta Ö:hön kotimaassa Alstonin sarjasta rakennettu putkirunkohimmeli. Ja tosiaan Riolon ilokaasumotilla. Ton auton kanssa sattu sellanenkin episode, että kun se talvella valmistui se pantiin lentokoneeseen ja jätkät lähti jenkkeihin testaamaan ja säätämään. Jos en ihan väärin oo käsittänyt paikalla oli myös mm. herra Alston itse, eli ihan pienimittasesta toiminnasta ei ollut kyse. Toi härveli sittemmmin tosiaan myytiin katuautoks ruåttiin, jotenkin muistelisin, ettei toi ollut sama vehe jolla Ronnie ajoi, vaan tota esimerkiks Orlandossa ollis kuskannut Knuters? Voin kyllä muistaa ihan väärin tonkin asian. Toi laite ei kuitenkaan putkirunkosena ollut Suomessa edes olevinaan katuauto, vaan ihan puhdas comppikilpuri. Toi kovempi streettiluokka mun muistaakseni kulki X-luokan nimellä ensin, silloin ajettiin vielä normi katukisojen yhteydessä. en muista oliks siinä sliksitkin sallittu, mutta normi katuluokissa jaettiin tona vuonna tavallisilla katurenkailla, katusliksit oli siis kielletty. Ja jos en ihan väärin muista, niin ajettiin vieläpä brakettina pudotuskisat. Sit seuraavana vuonna tosta X:stä tuli jonkinlainen Compin alaluokka ja siinä ajoi ysejä ainakin Haapasen Tommi särmällä neliovivaliantillaan ihan vapari B1 motilla. Oliskohan mm. Lehtimäkikin ajanut vielä Kadetilla tota?
     
  12. LS7

    LS7 3rd gear

    Oliko eka, mut kärkipään miehiä kuitenkin K.Peltonen Hämeenlinnasta B-Kadetilla 9,9 ja oisko vuosi ollu -91. Auto oli ainakin rehti katuauto jolla työmatkat mukaan lukien ajettiin ympäri vuoden...välillä jäärataakin.
     
  13. gremlin

    gremlin Gearhead

    Eikos Tommin Valijantti ollut kaasuilla? Ainakin jossain vaiheessa?
    Mulla on sellanen mieli(puolinen)kuva etta kun se meni ekan kerran 9n puolelle niin silloin olis ollu kaasut kaytossa :odroll:
     
  14. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Oli siinä kaasut ainakin silloin veilä kun oli normirautaknsilla ja tuplapredatoreilla. Noita muista mikä kävi missäkin järjestyksessä, on niin vitun kauan, mut se valsu oli upee!
     
  15. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    skooppi

    Joo Tommin valtteri oli hieno ja varsinkin se scooppi jossain vaiheessa.

    Siinä kävi niin että Tommi lahjoitti scoopin mulle juhlallisin menoin kun olin siitä aina vähän Tommia kiusannut.
    On muuten vieläkin arkistossa Simuna Drag Race museossa.

    10,1 ajoivat Motoparkissa -88 vuonna tua streetin kärki.
    Tommi Haapanen ja Timo Lehtimäki.

    t.Antti
     
  16. juti

    juti 2nd gear

    Tommin autossa ovet oli ja viimeisen päälle hifistellyt ja ne lukkomekanismit.Niissä katse lepäsi. 8) 8)
     
  17. Jza

    Jza Double Gearhead


    Kansa vaatii kuvia! :D
     
  18. Jas

    Jas Gearhead

    Olisko ollut Street/Race -lehdessä jonkun kisajutun yhteydessä kuva aikoinaan, pelkkä lasikuituinen pintapaneeli ja keittiökaapin lukko.. heh
    Tai jotain sentapaista muistaakseni. Hieno auto, kulki muistaakseni ysin slikseillä.
     
  19. kime2

    kime2 Gearhead

    Re: katu

    Muistaakseni myös herra Kauppila ajoi Camarollaan ihan katuliikenteessä,paikalliset kyvyt muistais varmaan paremmin,aikaa kun tästäkin on "v*tun kauan" :rotfl:
     
  20. valtope

    valtope Gearhead

    Moi

    Ekan katuauto 9:n ajo Kauppila Camarolla.
    autossa ilokaasut ( sillon sallittu ) , ja renkaina MH racemaster:it

    Antti:
    "10,1 ajoivat Motoparkissa -88 vuonna tua streetin kärki.
    Tommi Haapanen ja Timo Lehtimäki"

    Timo ajo ensin 10.177, sen aikainen SM-aika, ja seuraavaan lähtöön Tommi 10.176, joten enkka menit Tommille.

    ps. kun vanhoja muistellaan, kuka muistaa kerran, kun Jukka Rangell. Opel Kadett C 1.6 antoi about 1 sekunnin handicap:iä Mika Sorakselle, Corvette 454/509 ( Soras voitti, kun Jukan Opel sai lähdössä jonkun kohtauksen )
     

Kerro tästä muillekin!