Thunderbird yskii...3.8 V6 vapari -89

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja fixmaker, 8.9.2009.

  1. fixmaker

    fixmaker 1st gear

    Onko jollekulle seuraavankaltainen oireyhtymä entuudestaan tuttu?

    Kun kone lämpenee se alkaa silloin tällöin yskäisemään, aivan kuin joku pytty syttyisi väärään aikaan.
    Yskiminen tihenee ja auto ei vastaa kunnolla kaasuun. (kiihtyy hitaasti)
    Tilanne etenee joskus siihen saakka, että alkaa kunnolla paukkumaan putsarissa ja kun auton sammuttaa, se ei enää lähde käyntiin.
    Kun tuossa mielentilassa yrittää käyntiin, moottori kyllä lupaa heti startatessa, muttei jää käymään.
    Lisäksi saattaa startatessa myös tuntua siltä kuin sytytys olisi aivan päättömän aikaisella, eli sytyttää niin ettei startti jaksa pyörittää.
    Kun jäähtyy tarpeeksi, niin lähtee käyntiin ja käy hyvin huonosti, reagoi tyhjäkäynnin lisäksi vain lähes täyteen kaasuun.
    Vika poistuu sitten hitaasti kokonaan ja kylmänä toimii moitteettomasti.
    Sitten menee taas pari viikkoa ilman ihmeempiä, kunnes sama toistuu.
    Ensinmainittua sillointällöin-yskimistä on useinkin ja kone on kieltämättä hieman tehoton koko ajan....

    Hyviä ja miksei huonompiakin arvailuja otetaan vastaan :-?

    Viime talveen saakka auto pelitti moitteettomasti, mutta vaiva ilmeni heti yli puolen vuoden seisonnan jälkeen. vanhat bensat on jo ajettu tankista pois ja tulpat, piuhat, jakajan kansi ynnä pyörijä vaihdettu. ei muuttunut miksikään.
     
  2. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Olikos vikakoodit luettu?? Ja onko kaasari vehe? Jos on ni kaasarin putsaus.. Toimiiko jakajassa ennakonsäädöt ettei jumita? Bensafilsu/pumppu?
    Tahi joku lämpötilaa seuraava anturi sökö.

    Siinäpä nuita kohteita noin aluksi 8)
     
  3. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    sytyttääkö check engine-valoa yskiessään? oletko lukenut vikakoodit? ota vaikka ilmamassa-anturilta johto irti niin moottorin pitäisi mennä "nilkutus"-moodiin ja jos silloin toimii niin sitten saadaan lisää pähkäilyä. onko kaikki alipaineletku ehjiä ja kiinni oikeilla paikoilla?
     
  4. fixmaker

    fixmaker 1st gear

    Joku alipaineletku oli murtunut ja se tuli ehjättyä, samoin hapettunut virranjakajan liitin. Checkkivalo syttyy kun oire pahimmillaan, mutta nyt ei oo vielä ajettu kuumaksi em. vikojen löydyttyä. Katsotaan mitä huominen tuo tullessaan.

    Joo...ongelma vain jatkuu. Check ei sitten sytykään. Kestää ajella jonkin aikaa käyntilämpöisenä, mutta sitten alkaa tuntua pieniä yskäisyjä konehuoneesta. Yskökset lisääntyvät vähitellen ja noin tunnin ajon jälkeen käynti menee aivan sekaisin. Pitänee viedä jollekin asiantuntijalle, jotta löytyy se pieni vika joka olisi pitänyt itsekin oivaltaa.. Kylmänä kyllä toimii ja päästötkin kohdallaan. Vika tuskin missään suodattimissa ja pumpuissa. Tietysti joku ohjainyksikkö sökö. Kele. :mad:
     
  5. Jukka

    Jukka 3rd gear

  6. fixmaker

    fixmaker 1st gear

    Vikakoodit katsottu, herjasi EGR- venttiilin toimintaa. Todettu omatoimisesti myös sytkämodulin huono sijoitus ja happamat liitokset. Modulin vaihdolla (48€)käynti jo parani. EGR sai tulpan sisuksiinsa ja käynti parani entisestään, kuka noita pakokaasun kierrätyksiä kaipaa.... Viimeinenkin nykiminen taisi kadota, kun totesin että uusista tulpanjohdoista yksi löi läpi. Pidempi koelenkki vielä tekemättä, mutta toiveet on korkealla.
     
  7. fixmaker

    fixmaker 1st gear

    Jo viimein toimittaa!!! Kuka ostais pois?
     

Kerro tästä muillekin!