Kromatut alkuperäis puskurit jenkeistä? Kimppatilaus.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Akseli von Gardan, 29.12.2008.

  1. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mulla ei ainakaan piisais kantti ruveta hiekkapuhaltamaan vasta kromattuja puskureita sisäpuolelta. :rotfl: Eli koteloaine lienee ihan hyvä.
     
  2. shark

    shark 3rd gear

    Tossa takaosassa se näkyy yleensä missä kromattu eli moni kakku päältä kaunis.

    Kaverini joka hioo ja aikoo puskureita puhaltaa aina takapuolen puhtaaksi jolloin kromi ottaa joka paikkaan, muuten on riski suuri että alkaa kelsimään parin vuoden päästä.
    Eritoten jos autoa säilytetään kylmässä ja kosteassa.

    On tehnyt useamman Jenkkipuskurin uudestaan.
    Joko happokupari on puuttunut tai lähteneet ruostumaan kanteista ulospäin.

    Raaputtakaa "kuplat pois" ja vaikka pikku hionta jotta "happomoska" joka siellä on ,jos ei ole oikein putsattu ,lähtee pois ja sitten paksu kerros Hammarlackia päälle.
    Sitä on hopeaa ja mustaa.Siihen ei tartu likakaan yhtä helposti kuin massaan ja tarttuu "Amerikan kromiin " :wink:
     
  3. charge77

    charge77 1st gear

    Onko kenties uutta reissua tiedossa jenkkeihin/kimppatilausta? Selvitin Bumper boyzilta että niiltä löytyy sopivat puskurit kromattavaksi. Ensi kesäksi olisi suuri tarve...
     
  4. romuarnold

    romuarnold 1st gear

    Olis kans tarvetta kromiosille ja tuo dollari on aika houkuttavas kurssis. Vähä huonoon aikaan vain lykkäs verottaja maksulappua postilootaan, pitäis keksiä vissiin rahoitusta ensi siihen suuntaan :mad: .
    Kaveri kyllä ehdotti kromin tilalle mattamustaa, ei kuulemma harakat noki :rotfl: .
     
  5. kinde

    kinde Gearhead

    Smää kans. Lainasin puskurin jo ajat sitten ja uutta ei ole näkynyt, no ei kiirekään. On jo kuulemma ostettu puskuripojilta , vaan ei ole saatu sitä tänne lähetettyä.

    Jos joku on menossa hommia hoitamaan niin yksi puskin olis kyllä tulossa.
     
  6. ??? Kenen kautta , ei tietääkseni ainakaan minun listoillani???

    Olen tekemässä uutta reissua kevät-talvella ,maaliskuussa, joten voin kyllä ottaa puskuri kyselyjä vastaan.... Kerkeävät sitten suomeen kesäkuun alkuun mennessä , ehkä hieman aiemminkin.

    AVG
     
  7. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Ok, mites -66 Darttiin ilman pystykoristeita, etu ja taka?
     
  8. Laittakaa yv;nä kyselyt , kerään kuukauden ajan niitä ja olen sitten yhteydesä Bumber Boys:iin , vastailen sitten hintatietojen kanssa.

    Ja mielellään sitten niin että todellakin oikeasti olette ostamassa niitä puskureita... Ihan huvin vuoksi ei jaksa yhtä-kahta puskuria lähteä kyselemään .

    Niin ja miettikää tarviitteko uudellenkromattuja kiinnityspultteja , kruunaavat uutuuttaan kiiltävät pinnat verrattuna vanhoihin himmentyneisiin jotka erottuvat epäedukseen...

    Hinnat vaihtelee puskurin harvinaisuudesta / monimuotoisuudesta johtuen 200€-2000€ ja kävyt yms pienemmät osat on yleensä 70€-500€ , aika paljon vaikuttaa saatavilla olevien aihioiden harvinaisuus myös. Joku christine-mallin puskurinpäähän tuleva ämpärin kokoinen kromiklöntti tais olla järkyttävät 1500€ kpl...

    Hintataso on mielestäni kuitenkin varsin kohtuullinen , esim ruotsissa kromattuihin osiin verrattuna liikutaan suunnilleen samoissa ,paitsi että saa pitää vielä vanhan puskurinsa jemmassa esim kolarin tai edelleen myyntiä silmälläpitäen. :wink:

    Viime kerralla kävi taas ilmi että kannattaa tarkistaa tavara paikanpäällä , 4 puskuria oli kuljetuksissa / käsittelyssä vääntynyt ja rasitusmurtumia oli havaittavissa ohuissa keskikohdissa , nuo sain vaihdettua parempiin yksilöihin , rekoissa kun oli 800kpl puskureita ,osa päällekkäin ladottuin.
     
  9. kinde

    kinde Gearhead

    Pistän sulle yv.tä tästä vähän myöhemmin.
     
  10. Kaikki keitä tämä aihe kiinnostaa ,lukekaa tämä topikki läpi niin saatte kokonaiskuvan kuinka tää homma toimii , siellä oli jotain hintaesimerkkejäkin viimevuodelta.

    Laitoin juuri BB:lle kyselyn uudesta hinnastosta koska ainakin toissavuotiseen verrattuna joidenkin puskurien hinnat oli jo viime vuonna nousseet aika tavalla , kait ne hyvät aihiot alkaa olla vähissä Californiassakin.

    AVG
     
  11. Muutama kysely on jo tullutkin ja olen vastaillut suuntaa-antavalla hinta arviolla viimevuonna mukaan saamani hinnaston pohjalta.

    Olen viikot 42-45 työmatkalla Saksassa joten sillävälin vastaaminen voi kestää kun hotellien nettiyhteydet tuntuvat olevan aika harvassa tai sitten maksavat 10-30€ / käyttötunti.

    yritän kuitenkin vastailla yv:nä kaikille mahdollisimman pian ja tilaus olis hyvä sitten saada lähtemään vuodenvaihteessa , eli aikaa on ihan kivasti tässävaiheessa.

    AVG
     
  12. Nostetaas näkyville tää aihe ettei taas jää tarvitsijoilta huomaamatta...

    Olin Bumberboyziin yhteydessä ja sain kuulla että tuo hallussani oleva hinnasto pitää tällähetkellä kutinsa ,joten saan hinnat selvitettyä aika nopeesti.

    Nyt ollaan tarpeeks ajoissa liikkeellä ja kerkeävät sitten varmuudella etsiä aihiot jne...

    AVG
     
  13. Vielä nosto ,jotta saadaan kromit kiiltämään 8) Olen vielä Suomistoliitossa kun tuo työkeikka on viiraantunut tuonnemmaksi...
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mitähän -55 käkkylän takapuskuri mahtais kustantaa??
     
  15. Yv laitettu , tuntuu käkkylän puskimelle hintaakin kertyvän , no eipä ollut halvin auto uutenakaan...

    AVG
     
  16. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mitä kustantais Puolassa, vai onko edes aihiota?
     
  17. pötkö

    pötkö Gearhead

    YV laitettu.
     
  18. Ens maanantaina pitää lähtee työkomennukselle Saksaan joten siitä noin kolme viikkoa eteenpäin voi vastaukset hieman viipyä mutta pyrin mahdollisuuksien mukaan kattomaan viestini ja vastaamaan kyselyihin.

    AVG
     
  19. NURMALE

    NURMALE 1st gear

    Yv:tä pukkasin.
     
  20. Tähänastisille kyselijöille vastattu ,vielä kerkeän tässä viikonlopun aikana kattelemaan hintoja ja vastailemaan nopsasti ,mutta ens viikon alusta tosiaan olen reissussa joten sit saattaa vastaukset viipyä hieman pitempään...


    AVG
     

Kerro tästä muillekin!