Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. rami2500

    rami2500 1st gear

    matkassa 10,5 seka ajossa 12
     
  2. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Mulla on tuo polttoaineen heater/prefilter deletoitu. Liekkö joskus hörppiny ilmaa tai muuta ongelmia ollu, ihan hyvin on toiminu ilmankin. Johdothan tuossa on vielä kiinni, varmaan elementti kärähtäny aikoja sitten.
    Lohkossako tuo heater on kiinni, vaiko erillisessä kiinnikerungossa? Vois meinaan ottaa pois kokonaan, suotta siellä tiellä pyörimässä. Joskus meinasin, että sitten kun tuon löpösuodattimen jalan siirrän huoltoystävällisempään paikkaan, niin rungon ja suodattimen väliin laittaisin VW-konsernin turbo dieselissä käytettävän nestekiertoisen öljynjäähdytin elementin. Sisätilan lämppärikennon paluun heittäis tuota kautta. Taitaa vaan olla turhia viritelmiä.

    Jonkin sortin kosketushäiriö tuota OD-namiskuukkelia nyt vaivaa. Äsken ajellessa sitä hiplailin hellin sormin, on-off-on-off-on...jne, niin kymmenennen kerran jälkeen ei enään kerrasta jäännyt off asentoon, vaan joutui hetkisen paineleen. Nappia painaessa, napin että mittaritaulun kolmiovalo syttyvät, mutta sammuvat heti kun ote erkanee. Eikös tuo OD-kytkin ollut ihan liipaiseva vain? Pitäiskö Farnelilta tilata uusi miniatyyri kytkin ja alumiinista työstää sille kiinnitysjalka tuohon vaidevalitsimen tankoon. Kivempi siitä ois tuota OD:tä hallita ku kojelautaan kurkotella.

    Ai niin, Vantaalla siellä lentokentän likellä on jossain ilmastoinnin/Eber/Webasto-huoltoliike, tähä hätään vaan muista liikkeen nimeä ja osoitetta. Kaverin autoa tuolla käytettiin aineen lisäyksessä, siinä samalla kyselin varaosia omaan Eberiin.

    Hyvät ohjeet oli kikkareen säätöön. Hyvä huomio myös tuo lämpöanturi ja FAQ.

    Tulipas tekstiä :rotfl:
     
  3. sakuc

    sakuc 1st gear

    Näitä kulutuksia ku kattoo näähä o iha ekoautoja!
     
  4. Mun auto vei 24 litraa sadalla. Tosin laatikko loppuun nussittu romu palaneella ylivaihteella eli se ei toiminu. Saa nähdä paljonko tippuu kulutus uudella turbiinilla ja laatikolla. Oon tyytyväinen jos alle 15 litran sataan pääsis. Enkä oo mitään kokoajan täys kiihdyttely tyyppiä.
     
  5. julang

    julang 1st gear

  6. URPO

    URPO 1st gear

    Joo, vikakohta siihen asti kunnes tankkaat jossain huoltoasemalla etkä varmistu että ne myy talvella talvilöpöä. Nimim. krapulassa on kiva seistä yli 20 asteen pakkasessa eikä lähe rakkine käyntiin.

    Mä en ohita mitään niin kauan kun siitä ei tule ongelmia.
     
  7. BlackVan

    BlackVan 3rd gear

    Kenen ohi menin tänään Pirkkalan Abc:n kohdalla ohitustiellä???

    Joku ajeli valkoisella Ramilla apupyörät alla.... Itse ajoin ilman apupyöriä hopealla Ramilla ohi.

    :rotfl:


    Si kenen hopeeta Ramia kävi palokunta sammuttamassa tän viikon alkupuolella (vai oliko viime viikolla) Karkuvuorentunnelin kohdilla???

    :poff:
     
  8. BlackVan

    BlackVan 3rd gear

    Re: Kumipalaa..hetken


    AUTS!!!!!


    Sepille hyvä pätkä...... :poff:
     
  9. Pertura

    Pertura Gearhead

    Mutta eikö toi kesälöpö hyydy jo tankkiin tai linjoihin, ennen kuin se tuolle lämmittimelle asti ehtii? Ei ehkä vielä bensikseltä kotiin ajaessa, mutta ekan pidemmän stopin aikana kuitenkin. Onko muuten kukaan mittaillut polttoaineen lämpötilaa, miten paljon pelkkä toi mekaaninen siirtopumppu sitä lämmittää? AirDogit ynnä muut sähköiset vatkaimet ainakin on tunnettuja naftanlämmittimiä.
     
  10. Mulle on tulossa tuolta tota uutta mallia 3 levynen turbiini kuulemma ensimmäinen suomessa tehtävä. Tulee paikalleen noin 2 viikon kuluttua :D Kerron sitten kokemuksia.
     
  11. ilastone

    ilastone 1st gear

    Voiskos joku heittää tähän et paljon on ramin(-97) vakio vanne leveä ja miten leveät gummit on suotava laittaa? Ajatuksena ois 285/75/16...
     
  12. BlackVan

    BlackVan 3rd gear

    Eikai ne eroo ton -01 vakiovanteesta???
    Itsellä niillä vanteilla 295/75/16


    :lol:
     
  13. ilastone

    ilastone 1st gear

    Tuskimpa suurta eroa on. Rengasliikkeen myyjä oli sitä mieltä että ei saata olla lailliset niille vanteille, mutta kukapa niitä tulee katsomaan...
     
  14. vanne on 6.5" levee. tosta koosta en tiä mut 295 on ainaki laiton noin kapeeseen vanteeseen. Muutenkin Alle 10" leveet vanteet kuuluu mopo autoihin :rotfl:
     
  15. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    No juu...tuo rupeaa olemaan sitä tyyliä mitä pitääkin...värikin juuri oikea eli koko musta....
    Vielä kun saisi hyttiä edes vähän lyhkäsemmäksi, ei tarvi olla tollanen perheversio...siitä huolimatta HIENO !
     
  16. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    Mullon tollanen yhdistelmä alla, ei ongelmaa.
     
  17. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Mä taas tykkään tästä tyylistä:

    http://www.youtube.com/watch?v=dTe0s1F8hOo

    Ilman sen kummempaan pullistelua ja uhoamista vetelee ihan hyviä aikoja. Vakion näköinen auto, eikä virittelyynkään oo monia tuhansia taaloja tarvittu. Ei tarvi burnata renkaita kuin sen verran, että paskat irtoo kumista, eikä savua tuu alkurykäisyn jälkeen tolkuttomasti putkestakaan kun auto erottuu savun seasta.

    Kukaan muu tän topicin lukijoista ei tollasta diggaakaan, mut ei se mitään, en mäkään diggaa korotettuja uudempia nelikoita. :rotfl: :rotfl:
     
  18. ZxKimmo

    ZxKimmo Gearhead

    Onkohan noissa vessoissa laitettu värinumeroa minnekään jemmaan mistä sen vois luntata, tarttis vähän paikata amerikansavolaisten jälkiä.

    Sit toinen juttu. Onko ominaisuus vai vika, että kaasu jää tavallaan päälle. Jos painaa kaasupetaalia reilummin, menee hetki ennenku veto loppuu. Tekee saman vapaallakin, oli leimaukko savutestissä vähän ihmeissään. Voisko toi johtua tosta gooddamnfucking rajoittimesta? Voi aiheutta mielenkiintoisia tilanteita talvella. Sepin on sitte turha alkaa neuvomaan, et laita kaasuvipuun vahvempi palautusjousi!
     
  19. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Sullon niin paljon tehoa että moottori jatkaa voiman kehitystä vaikka ei tuu enää polttoainettakaan. Mäntä ei vaan ymmärrä ettei siellä ole enää poltettavaa yläpuolella.
     
  20. ZxKimmo

    ZxKimmo Gearhead

    No vittu. Eli ongelma lienee männän ja pääkoneen välisessä yhteydessä. Ilmeisen viritysilmasuodattimen vaihtamisen jälkeen sähköjohdoista loppuu vain yksinkertaisesti kapasiteetti, yksinkertaisesti moottori tuottaa vain liikaa tehoa. Asennan huomenna paksummat piuhat, vai menisikö jo tänään?
     

Kerro tästä muillekin!